Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: True Blue, "död" eller inte?

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12

    True Blue, "död" eller inte?

    Har läst på flera forum och sidor att TB inte kommer få fler eboots, samt att den kommer ersättas av en ny liknande produkt?
    Någon som vet mer om detta?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Kommer ny tb dongel med nya funktioner (av nåt slag, ingen vet än vad det är), men den "gamla" dongeln kommer fortfarande funka med kommande eboots.

  3. #3
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Det var trevligt att höra, är inte sugen alls på att köpa ny dongel då jag köpte min TB för en månad sen.
    ...om den jag har kommer funka med ny eboots får vi nog aldrig veta då det aldrig kommer några

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Det var trevligt att höra, är inte sugen alls på att köpa ny dongel då jag köpte min TB för en månad sen.
    ...om den jag har kommer funka med ny eboots får vi nog aldrig veta då det aldrig kommer några
    Det lär inte behövas fler donglar nu när det finns en metod att konvertera PS3:an från "retail" till "debug"

    [UPDATE 2] CEX to DEX has been leaked http://www.ps3hax.net/showthread.php...805#post388805

    [Tutorial] How To Run Backups On DEX 3.6+ http://www.ps3hax.net/showthread.php...437#post393437

  5. #5
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Det verkar ju helt galet krångligt, jag vet inte ens vad "retail" till "debug" är

  6. #6
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Jag gissar att det ganska snart kommer dyka upp enklare metoder. Annars lär Psxcare kunna erbjuda detta som en tjänst.
    Retail PS3 (CEX)=PS3 som du köper i butik
    Debug PS3(DEX)=Speciell PS3 version som används av bl.a. spelutvecklare. Kan användas för att köra osignerad kod

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    ja allt detta verkar SÅ intressant, men jag förstår inte..kan man tjoffa in det UTAN att ha någon utrustning..så som progskeet eller liknande? sitter själv på en ps3 3.56..tittade på youtube länken lite längre upp..intressant, men hmm dom emulerade br med en usb hdd..men var tydligen bara ETT spel på den disken? hmm..finns det någon svensk "guru" eller någon som gjort denna konvertering? kommer man att kunna lägga in homebrew spel och multiman på den interna hårddisken tror ni? och kommer originalspelen att funka fortfarande ?
    Last edited by kallstrom_74; 2012-07-21 at 12:09.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Ny har TB uppdaterat sin sida så nu är det säkerställt. Ny dongel kommer snart med nya funktioner. Dom gamla donglarna är fortfarande uppdaterbara med dessa nya funktioner och det ska släppas ett stort lass med nya eboots tydligen, sweet.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Ny har TB uppdaterat sin sida så nu är det säkerställt. Ny dongel kommer snart med nya funktioner. Dom gamla donglarna är fortfarande uppdaterbara med dessa nya funktioner och det ska släppas ett stort lass med nya eboots tydligen, sweet.
    Really? www.tbjb2.com? den har inte uppdaterats sedan 2:a maj

    **edit:**

    ok... http://www.truebluejb2.com/news.html

    Där fanns det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Vad glad jag blir

    Får hoppas att min dongel är original nu då.
    Men annars är inte 800-900hundra hela världen för att spela alla nya spel som kommer och slippa dex, cex, bug och allt vad det heter.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Vad glad jag blir

    Får hoppas att min dongel är original nu då.
    Men annars är inte 800-900hundra hela världen för att spela alla nya spel som kommer och slippa dex, cex, bug och allt vad det heter.
    Om du köpt den av oss på PSXCare ska det vara original... har du köpt den någon annanstans kan det vara risk för att det inte är original...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)
    By sebbekingen in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 256
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 18:12
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 10:38
  3. Initiera SATA-diskar som "SATA" och inte "SCSI"?
    By pemani in forum PC - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 10:03
  4. kan nån skriva en guide till hur man bränner med "pioneer 111d" med "Imageburn"
    By shaft in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 01:34
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 19:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •