Jag har precis lagt in Forza 4 och när jag ska starta får jag upp disc unreadable. Har lagt in disc 1 och content från disc 2. Behöver jag göra något annat, eller jag har gjort något fel?
Jag har precis lagt in Forza 4 och när jag ska starta får jag upp disc unreadable. Har lagt in disc 1 och content från disc 2. Behöver jag göra något annat, eller jag har gjort något fel?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Laddade hem en iso, packade upp med din GUI, ftp vinter från disc 2, förde över hela disc 1.
Ok, men har du verifierat att ISO filen är OK? om speldatan inte stämmer kommer det inte funka (kolla med ABGX360) normalt behöver man inte kolla det, men eftersom du har problemet med att spelet klagar på att skivan inte går att läsa skulle jag börja med att kolla att ISO filen stämmer överens med vad den borde...
Google is your friend!
Fick upp att det inte var en korrekt xbox360 iso.... Men enligt "källan" är det det, och enligt kommentarerna där är det också det.... Vet inte var man kan hitta det annars.
Google is your friend!
Det är complex releasen, det var den enda jag hittade. Något annat tips?
Med JTAG kan du även ta NTSC releasen, JTAG är helt regions fri... annat tips? well, kolla att det inte är något hårdvarufel någonstans på vägen, vanliga fenomen kan vara kass hårddisk (extern och/eller i datorn) samt dåligt ramminne... om du FTP:ar över till interna disken kan även detta påverka datan så att den inte riktigt stämmer överens med originalet... sen kan det också vara att det saknas data t.ex. som försvinner under överföringen av någon anledning.
Om du extraherar till ett USB minne eller en hårddisk som nästan är full kan det lätt orsaka att det saknas data när du extraherar med min gui eftersom den inte kan verifiera att allting blev rätt (den vet inte själv vilka filer det är som ska extraheras, det gör exiso som min GUI använder, och den stängs direkt efter att den är färdig... )
Google is your friend!
Provar en ny.
Ska jag bara flytta över Content foldern från den ena discen, och sen allt från den andra discen? Allt övrigt som ligger på den discen med content då? Ska man inte ha med det?
Google is your friend!
Men båda duscharna ska föras över då? Bara det att vinter på den ena disken ska till annat ställe?
Google is your friend!
Bookmarks