Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Forza 4 Disc unreadable

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19

    Forza 4 Disc unreadable

    Jag har precis lagt in Forza 4 och när jag ska starta får jag upp disc unreadable. Har lagt in disc 1 och content från disc 2. Behöver jag göra något annat, eller jag har gjort något fel?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Jag har precis lagt in Forza 4 och när jag ska starta får jag upp disc unreadable. Har lagt in disc 1 och content från disc 2. Behöver jag göra något annat, eller jag har gjort något fel?
    Låter som att datan är korrupt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Låter som att datan är korrupt
    Och då gör jag hur??

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Och då gör jag hur??
    Först och främst, i vilket format kör du spelet i? vad använde du för att konvertera från iso? (antar att du konverterade från en ISO) kollat att ISO filen är OK?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Laddade hem en iso, packade upp med din GUI, ftp vinter från disc 2, förde över hela disc 1.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Laddade hem en iso, packade upp med din GUI, ftp vinter från disc 2, förde över hela disc 1.
    Ok, men har du verifierat att ISO filen är OK? om speldatan inte stämmer kommer det inte funka (kolla med ABGX360) normalt behöver man inte kolla det, men eftersom du har problemet med att spelet klagar på att skivan inte går att läsa skulle jag börja med att kolla att ISO filen stämmer överens med vad den borde...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Fick upp att det inte var en korrekt xbox360 iso.... Men enligt "källan" är det det, och enligt kommentarerna där är det också det.... Vet inte var man kan hitta det annars.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Fick upp att det inte var en korrekt xbox360 iso.... Men enligt "källan" är det det, och enligt kommentarerna där är det också det.... Vet inte var man kan hitta det annars.

    Säger ABGX360 att Game Partition inte är helt OK? isåfall skulle jag leta efter en annan release...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Det är complex releasen, det var den enda jag hittade. Något annat tips?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Det är complex releasen, det var den enda jag hittade. Något annat tips?
    Med JTAG kan du även ta NTSC releasen, JTAG är helt regions fri... annat tips? well, kolla att det inte är något hårdvarufel någonstans på vägen, vanliga fenomen kan vara kass hårddisk (extern och/eller i datorn) samt dåligt ramminne... om du FTP:ar över till interna disken kan även detta påverka datan så att den inte riktigt stämmer överens med originalet... sen kan det också vara att det saknas data t.ex. som försvinner under överföringen av någon anledning.

    Om du extraherar till ett USB minne eller en hårddisk som nästan är full kan det lätt orsaka att det saknas data när du extraherar med min gui eftersom den inte kan verifiera att allting blev rätt (den vet inte själv vilka filer det är som ska extraheras, det gör exiso som min GUI använder, och den stängs direkt efter att den är färdig... )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Provar en ny.
    Ska jag bara flytta över Content foldern från den ena discen, och sen allt från den andra discen? Allt övrigt som ligger på den discen med content då? Ska man inte ha med det?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Provar en ny.
    Ska jag bara flytta över Content foldern från den ena discen, och sen allt från den andra discen? Allt övrigt som ligger på den discen med content då? Ska man inte ha med det?
    Skiva 2 innehåller det material du ska lägga över på HDD1, skiva 1 innehåller speldatan i sig... jag har ärligt talat inte kört det själv från hårddisk så kan inte hjälpa dig mycket mer än att ge dig tips på hur du troligen löser problemet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Men båda duscharna ska föras över då? Bara det att vinter på den ena disken ska till annat ställe?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Men båda duscharna ska föras över då? Bara det att vinter på den ena disken ska till annat ställe?
    Say what?

    Asså, det räcker med att du för över disk 1, Disk 2 innehåller bara extra banor och bilar... vill du inte ha allt det också räcker det med skiva 1
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Unreadable disc felmeddelenande.
    By ynischa in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 19:23
  2. Unreadable disc GH 5?
    By mdmar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 19:31
  3. Unreadable disc på en ny konsol
    By pikzel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 15:00
  4. Unreadable disc
    By Johango in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 07:11
  5. unreadable disc
    By emersson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 09:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •