Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: fråga gällande hdmi till wii

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    fråga gällande hdmi till wii

    fick i dag hem min converter till mitt wii så jag kan få hd upp lösning problemet är bara att jag bara får ut ljud och ingen bild
    har ställt in rätt inställningar på wii testat med olika kablar men får bara ljud är det fel på convertern då eller vad är felet ?
    finns det något tips man kan göra

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Först och främst, vad för converter har du? Component till HDMI? HDMIKey? WiiToHDMI? finns många olika lösningar.

    Second, har du kollat att din TV stödjer 480p? (dom ska pretty much alltid göra det, men kolla ändå, och kolla även att dom stödjer 576p som är det andra video läget wii'n spottar ut)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    det är en wii 2 hdmi heter den och sen har jag en sony 55 " ska vare en värsting från förra året vad finns det för alternativ som jag kan testa ?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    kollade upp och den ska klara det här

    tacksam för svar


    576i
    JA

    480p
    JA

    576p
    JA

    1080i
    JA

    720p
    JA

    1080p
    JA (HDMI®/komponent)

    24p-ingång
    JA (HDM

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Jenny Hellqvist Visa Inlägg
    det är en wii 2 hdmi heter den och sen har jag en sony 55 " ska vare en värsting från förra året vad finns det för alternativ som jag kan testa ?
    Du får bild med komponent/komposit? eller någon annan kabel? isåfall kan du testa att ställa om video output till 576p, testa även 480p bara för att se om det blir någon skillnad, använder tyvärr inte den produkten själv och har kass koll på den, men det kan vara värt att testa, får du inte bild med något av dom 3 val möjligheterna som finns för output i wii menyn tyder jue det på att den är trasig :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    anänder ien komponet idag och då funkar det

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    om man får upp kontrolera utkällan på tv är det fel på wii då eller själva convertern

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Jenny Hellqvist Visa Inlägg
    om man får upp kontrolera utkällan på tv är det fel på wii då eller själva convertern
    Kan vara inställningarna på wiiet, som sagt, testa dom 3 olika ut signalerna du kan ställa in på wiiet, en av dom borde funka, har för mig du måste ställa in den på 576p för att convertern ska funka, men som jag sa tidigare, har ingen själv och är inte helt säker på hur den funkar...

    Om det trots att du testat alla 3 möjliga alternativen inte funkar är det jue helt klart ngt fel på adaptern, hade det varit fel på wii enheten hade det inte funkat med komposit kabel heller
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ok då är det cpmverterm som är fel på usch vad tråkigt allt blev

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Testa gärna olika portar på TV'n och testa gärna om kablarna funkar bra med andra enheter

    Har du även möjlighet till det vore det jätte bra om du även kunde testa på annan tv... bara för att verkligen verifiera att convertern är paj... det kan vara så att TV'n kräver att convertern är HDCP kompatibel (inte helt säker på att den är det?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. HDMI Blaster konvertera component / vga signal till hdmi
    By psytroll in forum Produktsupport - Övriga produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 20:27
  2. Fråga om 360 arcade hdmi
    By cripz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 22:40
  3. fråga angående xbox versionen med hdmi kontakt
    By djtail in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 10:23
  4. Bäst bild - HDMI till VGA eller HDMI till DVI-D?
    By torva in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 18:01
  5. En fråga gällande chippning av D2B med avklippta ben!
    By Robie 88 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 16:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •