Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: NDSLite + R4i RTS Pt

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2012
    Från
    Nässjö, Sweden, Sweden
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    NDSLite + R4i RTS Pt

    Hej. Jag har nu fått hem mitt Nintendo DS Lite och mitt R4i RTS Platinum som inte fungerar i mitt feta Nintendo DS fungerar inte heller i Lite.

    Har lagt in systemfilerna som Swizzy lagt upp här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...iPt_Sys3.2.zip

    Någon som har något förslag på vad problemet kan vara?
    Blir 2 svarta skärmar och det har inte hänt något på ca 2 timmar.

    Kan det vara fel på kortet eller är det något annat som kan strula?

    Tack på förhand.
    //
    Izaac

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad har du för minneskort? dyker det upp någon spel ikon innan du försöker starta kortet? Har du formaterat minneskortet i datorn någonting? det bör vara FAT32 formaterat, FAT kan ibland strula med vissa kort...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2012
    Från
    Nässjö, Sweden, Sweden
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag har ett SanDisc SDHC 8GB som är FAT32 formaterat, ej snabbformaterat.
    När DS'ts normala meny kommer upp står det "Samantha Oups ! La folle journée MINDSCAPE" och när jag klickar där så blir det bara 2 svarta skärmar direkt, i båda DS:en.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av IzaacJ Visa Inlägg
    Jag har ett SanDisc SDHC 8GB som är FAT32 formaterat, ej snabbformaterat.
    När DS'ts normala meny kommer upp står det "Samantha Oups ! La folle journée MINDSCAPE" och när jag klickar där så blir det bara 2 svarta skärmar direkt, i båda DS:en.
    hur ligger filerna på minneskortet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2012
    Från
    Nässjö, Sweden, Sweden
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Direkt i rooten. Kan tillägga att jag är väldigt van vid hacking/modifiering utav t.ex mobiltelefoner, mp3 spelare och PSP. Så har en hel del kunskap sen innan, men just med Nintendo DS verkar det vara väldigt rörigt om man är dum nog att beställa fel kort xD

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av IzaacJ Visa Inlägg
    Direkt i rooten. Kan tillägga att jag är väldigt van vid hacking/modifiering utav t.ex mobiltelefoner, mp3 spelare och PSP. Så har en hel del kunskap sen innan, men just med Nintendo DS verkar det vara väldigt rörigt om man är dum nog att beställa fel kort xD
    Om det inte ser ut som följande: http://f2.s.qip.ru/2yrTYP5v.jpg har du gjort fel där, annars kan det vara ngt fel på flashkortet/minneskortet, har du flera minneskort att testa med? det kan vara så att just det R4i Platinum du har inte gillar det minnet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2012
    Från
    Nässjö, Sweden, Sweden
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Det är så det ser ut. Och har bara ett likadant minneskort, men det är i ej brukbart skick då det används i min Windows Phone 7 telefon.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av IzaacJ Visa Inlägg
    Det är så det ser ut. Och har bara ett likadant minneskort, men det är i ej brukbart skick då det används i min Windows Phone 7 telefon.
    Ok, well, jag kan inte komma på något annat du kan testa annat än ett annat minneskort... du kanske har en kompis som har ett minne du kan låna? annars skulle jag säga att ngt är fel på just det flashkortet, om det inte funkar med 2 minneskort och det ser ut som på bilden jag länkade ovan... många gör felet att dom lägger in .rar filen eller packar upp den i en separat mapp och tror det ska funka, även folk som "har koll på datorer" har gjort detta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2012
    Från
    Nässjö, Sweden, Sweden
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Haha jo, det problemet har vi haft på XDA :P Och folk som inte läser ordentligt. Ångrar dock att jag litade på farsgubben som rekommenderade R4/R4i :P Borde läst på själv som jag brukar göra xD

    EDIT: Installerade om min WP7 tele och bytte ut korten, och det var tydligen något med just det kortet jag testade till R4i:t. För efter att ha formaterat och lagt in systemfilerna på det andra kortet, även det ett SanDisc SDHC 8GB Class 2, så fungerade det Så problem solved (Y)

    Låser tråden
    Last edited by IzaacJ; 2012-07-28 at 00:59.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •