Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Xbox 360 med Samsung drive. LT 3.0

Registrerade
    Aug 2012
    Respekt
    0

Xbox 360 med Samsung drive. LT 3.0

Jag försöker ladde ner en Xbox uppdatering på min tjocka flashade xbox360. Den har en Samsung drive och senaste versionen (tror det vara LT 3.0)

Jag kan ladda ner uppdateringe, men när det står "Apply update" så blir skärmen svart och texten "contact customer support" dyker upp.

Har ngn annan varit med om detta? Finns det ngn lösning?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ville1001 Visa Inlägg
    Jag försöker ladde ner en Xbox uppdatering på min tjocka flashade xbox360. Den har en Samsung drive och senaste versionen (tror det vara LT 3.0)

Jag kan ladda ner uppdateringe, men när det står "Apply update" så blir skärmen svart och texten "contact customer support" dyker upp.

Har ngn annan varit med om detta? Finns det ngn lösning?

Om du får "E66" på skärmen är det för att läsaren dyker upp som "MS25" det ska vara "MS28" det är en liten bugg i JF mjukvaran, du måste manuellt kopiera nyckeln och flasha, du kan inte använda spoof source to target, eller ladda automatiskt, då sparar den MS25 informationen, även om du tar bort spoofningen manuellt... (sjukt jobbigt)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22

hm....

Bug i mjukvaran...

Det är svårt att vara kräsen när allt är gratis och fungerar kanon när man ska flasha...

Är det värt att flasha om manuellt?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av avskedsfest Visa Inlägg
    Bug i mjukvaran...

Det är svårt att vara kräsen när allt är gratis och fungerar kanon när man ska flasha...

Är det värt att flasha om manuellt?
    Det beror väl på huruvida du vill spela nyare spel eller ej?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22
    Det tror jag not att han vill...

Så om man vill lira nya spel måsta man flasha om. Korrekt?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det tror jag not att han vill...

Så om man vill lira nya spel måsta man flasha om. Korrekt?
    Om det är så att han får E66 ja, annars kommer han sitta med samma dashboard som han har nu och aldrig kunna uppdatera, och kan du inte uppdatera kan du inte spela nya spel...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22
    Ok, om man vill flasha om och få allt rätt hur gör man då?

Måste man "return to stock"? Är det i samband med detta som man ska kopiera nyckeln för han istället för att trycka på "spoof source to target"? ska man sedan uppdatera dashboard och sedan bränna den nya firmwaren?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ok, om man vill flasha om och få allt rätt hur gör man då?

Måste man "return to stock"? Är det i samband med detta som man ska kopiera nyckeln för han istället för att trycka på "spoof source to target"? ska man sedan uppdatera dashboard och sedan bränna den nya firmwaren?
    Du löser det genom att läsa ut nuvarande mjukvara med Jungleflasher, därefter laddar han manuellt den nya firmwaren (LT+ 2.01 för Samsung) följt av att han kopierar nyckeln som står i source fönstret, klickar på knappen "Manual spoofing" och fyller i key där det står att man ska göra det för att sedan flasha...

Du behöver absolut inte återställa till original (stock) någonstans under processen, det är bara något som TX alltid säger att man ska göra, återställ till original innan du uppdaterar... men personligen har jag aldrig haft ngra problem med att skippa det
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22
    För att var helt säker. Är det "LT-sammy-v2.01.bin" som är rätt firmware...?

Är det samma firmware om det är MS28 och MS25?

Tack för hjälp

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    För att var helt säker. Är det "LT-sammy-v2.01.bin" som är rätt firmware...?

Är det samma firmware om det är MS28 och MS25?

Tack för hjälp
    Ja, och ja
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du löser det genom att läsa ut nuvarande mjukvara med Jungleflasher, därefter laddar han manuellt den nya firmwaren (LT+ 2.01 för Samsung) följt av att han kopierar nyckeln som står i source fönstret, klickar på knappen "Manual spoofing" och fyller i key där det står att man ska göra det för att sedan flasha...

Du behöver absolut inte återställa till original (stock) någonstans under processen, det är bara något som TX alltid säger att man ska göra, återställ till original innan du uppdaterar... men personligen har jag aldrig haft ngra problem med att skippa det
    Hm... En liten fråga. Hur skilljer sig metoden ovan mot att använda "auto load"? Om jag förstår det hela rätt så är det samma fil som laddas. Den enda skillnaden är att man laddar upp den manuellt och kör en manuell kopiering av nyckel istället för "spoofing"...

Har tänkt på detta undrar verkligen...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hm... En liten fråga. Hur skilljer sig metoden ovan mot att använda "auto load"? Om jag förstår det hela rätt så är det samma fil som laddas. Den enda skillnaden är att man laddar upp den manuellt och kör en manuell kopiering av nyckel istället för "spoofing"...

Har tänkt på detta undrar verkligen...
    Skillnaden är att när du autospoofar kopierar den mer än bara nyckeln, dvs. den kopierar även information om vilken firmware modell det är, det går att "ta bort" den informationen, MEN i fallet med samsung sparas viss information likförbannat vilket gör att det inte funkar... därav du måste manuellt kopiera nyckeln för att inte förstöra allting
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Flytta samsung-drive till en annan 360?
    By slatdjana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 19:27
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 18:36
  3. Sprillans ny Samsung drive till Xbox360
    By calle81 in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 22:02
  4. köpa 360 vill ha samsung drive
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 15:24
  5. samsung drive om man nöjer sig med core
    By klaring in forum XBOX 360 - Allmänt