Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: 3ds XL - vilket flashkort?

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12

    3ds XL - vilket flashkort?

    Jag har funderingar på att köpa ett 3ds xl till min son och undrar vilket flashkort jag ska köpa för att spela så kallade säkerhetskopior?

    Tack för svar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Jag har funderingar på att köpa ett 3ds xl till min son och undrar vilket flashkort jag ska köpa för att spela så kallade säkerhetskopior?

    Tack för svar
    Nu vet jag inte huruvida DSTwo funkar eller ej på 3DS XL, men om nintendo gjort nu som dom gjorde med DSi och DSi XL bör det vara det bästa kortet som finns på marknaden idag enligt min personliga åsikt.

    Värt att tänka på är att INGET flashkort idag klarar av att spela 3DS spel, det finns några som har lite luddig info på sin sida som tyder på att dom kanske har löst det, men det har dom inte. sen finns det sidor där dom visar "såhär långt har vi kommit" med en progressbar och %, men hur vet man att dom verkligen kommit så långt? hur vet man att dom faktiskt jobbar på det fortfarande?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Klara inget kort att köra 3d eller går det inte köra 3ds spelen alls, även om man stänger av 3d funktionen?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Klara inget kort att köra 3d eller går det inte köra 3ds spelen alls, även om man stänger av 3d funktionen?
    Inget kort klarar av att köra dom spelen i huvudtaget...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2011
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inget kort klarar av att köra dom spelen i huvudtaget...
    Jo Crown3ds men kortet är fortfarande på test

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Egget Visa Inlägg
    Jo Crown3ds men kortet är fortfarande på test
    Vad skrev jag ovan?

    Värt att tänka på är att INGET flashkort idag klarar av att spela 3DS spel, det finns några som har lite luddig info på sin sida som tyder på att dom kanske har löst det, men det har dom inte. sen finns det sidor där dom visar "såhär långt har vi kommit" med en progressbar och %, men hur vet man att dom verkligen kommit så långt? hur vet man att dom faktiskt jobbar på det fortfarande?
    Det med fet stil syftar på crown3ds...

    Och tänk på att jag syftar på kort som finns att köpa idag... det finns massor av kort som kommer tillverkas framöver som har 3DS-spel stöd, men nu i skrivande stund finns det INGET kort som du kan KÖPA som har stöd för att spelda 3DS spel period.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Efter viss försening vad gäller införskaffandet av 3dsXL verkar det nu bli av.
    Har något ändrats sedan jag skapade tråden?
    Kan man köpa vilket flashkort man vill?
    Måste 3ds:en man köper ha någon speciell firmware?
    etc etc?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag rekommenderar DS TWO

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1208

    Det har klarat sig mycket bra genom alla systemuppdateringar.

    Men även R4 3DS v4.5, ACE3DS m.fl fungerar bra med senaste 3ds firmware.

    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=81&xPage=1
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Men det spelar alltså ingen roll vilken fw-version som finns på den 3ds-xl jag köper?

  10. #10
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Det fick bli ett R4 3DS v4.5, finns det något hopp om att det kommer iväg idag så jag har det imorgon?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Det fick bli ett R4 3DS v4.5, finns det något hopp om att det kommer iväg idag så jag har det imorgon?
    Korten fungerar med alla systemversioner fram till det som finns när detta skrivs. Så det kan vara en bra ide att uppdatera din konsoll nu ifall det blir strul med kommande versioner. Då har du iaf senaste fungerande version och slipper köra med en onödigt gammal version.

    Alla beställda R4 3DS fram till c:a 17.00 idag har hunnit med posten (som precis hämtades)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Fick kortet dagen efter (tackar)
    Uppdaterade 3ds:en och allt funkade bra.
    Vad finns det emulatorer till och vilka är bra?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.makeuseof.com/tag/guide-n...lation-part-2/

    http://www.howtogeek.com/119273/how-...-game-machine/

    hittade dom efter att ha sökt på "emulator for NIntendo DS" på google, det är bara en generell sökning, men vill du verkligen hitta emulatorer till Nintendo DS bör du söka på t.ex. "NES Emulator Nintendo DS" eller motsvarande, det gör att du får svar på exakt det du är ute efter istället för alla dessa Nintendo DS emulatorerna som finns till PC t.ex.

    ** edit: **

    http://gbatemp.net/threads/list-of-e...-the-ds.31650/ <--- hittade den också precis efter jag postade, denna verkar vara en lista med diverse emulatorer till DS
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Nu märker jag att de enda spel jag kan starta är New Super Mario och Tetris. När jag försöker starta andra spel fryser det när det står "create save file" ...vad gör man åt detta? :S

  15. #15
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Testade med minneskortet i min telefon och gick och köpte ett nytt, totalt tre olika kort testade och samma problem
    Är det kanske flashkortet som är sönder tro?

  16. #16
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Nu fick jag ett spel till att starta iaf, TMNT, efter att ha placerat det i roten på sd-kortet istället för "games" mappen.

    Måste ju vara något knas här

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ingen idé att köpa ett 3ds, köp DSi istället..finns inget flashkort som kan spela 3ds-spel.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jagulito Visa Inlägg
    Ingen idé att köpa ett 3ds, köp DSi istället..finns inget flashkort som kan spela 3ds-spel.
    Änsålänge, men vill man inte ha 2 maskiner när flashkorten som klarar 3DS spelen dyker upp så köper man 3DS nu och kör DS spel sålänge, eller så kanske man vill samla på sig annat eller spela original på 3DS...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Flashkort - 3DS?
    By MuRRe_C in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 19:47
  2. Vilket/Vilka är dom bästa mest pålitliga Micro SD HC korten för Diverse Flashkort ???
    By Boz666 in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 22:23
  3. vilket flashkort?
    By tqila in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-24, 00:00
  4. Vilket flashkort ska jag köpa?
    By nettan81 in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 22:20
  5. 1.4 flashkort
    By remixed1337 in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 16:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •