Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Återställa 360 med jtag?

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    0

Återställa 360 med jtag?

Hejsan!

Har råkat att få o-ordning på mitt xbox med filer här och var och lite annat.

Vill nu återställa och rensa allt som går utan att skada xboxet så jag får den tom och "factory default" men fortfarande med jtaget fungerande.
    Vill rensa dlc, saved data, TU och annan skit, ALLT som inte skadar något i "systemet".

Hur går jag tillväga?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av fekke Visa Inlägg
    Hejsan!

Har råkat att få o-ordning på mitt xbox med filer här och var och lite annat.

Vill nu återställa och rensa allt som går utan att skada xboxet så jag får den tom och "factory default" men fortfarande med jtaget fungerande.
    Vill rensa dlc, saved data, TU och annan skit, ALLT som inte skadar något i "systemet".

Hur går jag tillväga?
    Starta XEXMenu från en skiva eller ett USB minne, radera allt som ligger i HDD1:\Content\ och allt som ligger i HDD1:\Cache\

Detta kommer radera alla Title Updates, alla profiler, sparningar och allt annat extra material (DLC/XBLA) faktum är att du kan radera samtliga filer på HDD1 utan problem, när du väl gjort detta måste du lägga in XEXMenu etc. igen (detta försvinner annars från menyerna såklart)

OBS: logga ut från eventuella profiler du vill bli av med också, är du fortfarande inloggad försvinner bara sparningarna
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Starta XEXMenu från en skiva eller ett USB minne, radera allt som ligger i HDD1:\Content\ och allt som ligger i HDD1:\Cache\

Detta kommer radera alla Title Updates, alla profiler, sparningar och allt annat extra material (DLC/XBLA) faktum är att du kan radera samtliga filer på HDD1 utan problem, när du väl gjort detta måste du lägga in XEXMenu etc. igen (detta försvinner annars från menyerna såklart)

OBS: logga ut från eventuella profiler du vill bli av med också, är du fortfarande inloggad försvinner bara sparningarna
    Jag har ett 4GB slim.
    Tror inte att det interna minnet heter HDD1 då... men det går ändå att radera allt där då?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av fekke Visa Inlägg
    Jag har ett 4GB slim.
    Tror inte att det interna minnet heter HDD1 då... men det går ändå att radera allt där då?
    Då får du använda något annat än XEXMenu... t.ex. FreestyleDash eller FTPDLL (plugin till Dashlaunch)

Det heter då istället "INTMU"
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Guide: Uppdatera din JTAG/RGH-JTAG med xeBuild GUI 1.1 till Dashboard 2.0.14699.0
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 22:27
  2. Återställa Firmware
    By Rambler in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 17:38
  3. Återställa Xenium-OS
    By hakke in forum Xenium Support
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 10:32
  4. Återställa hdd??
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 10:41
  5. Återställa hdn
    By yo in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering