Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Battlefield 3 HD paket?

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Battlefield 3 HD paket?

    Hej! Vi har försökt spela Battlefield 3 online och laddat ner ett hd-paket som tydligen krävs för att spela online. Det har lagt sig på minneskortet och är ca. 130 Mb stort.
    När vi försöker spela online så krävs det att man installerar detta hd-paket som jag antar är dessa 130 Mb som ligger på minneskortet. Det står att det krävs en "harddrive" med minst 2,1 GB ledigt utrymme.
    När vi ska installera detta paket så får vi välja mellan platsen minneskortet eller någon "Cloud-plats" som först måste konfigueras.
    Väljer man då minneskortet så står det att man måste installera detta paket på en hårdisk.
    Men, vår externa hårddisk syns inte som ett alternativ fast det finns gott om plats på den. Den går genom XK3y version 1.23, inköpt på Psxcare och strömmen kommer genom usb.
    Någon som kan detta?

    Väntar på en lösning.

    Buryu

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Buryu Visa Inlägg
    Hej! Vi har försökt spela Battlefield 3 online och laddat ner ett hd-paket som tydligen krävs för att spela online. Det har lagt sig på minneskortet och är ca. 130 Mb stort.
    När vi försöker spela online så krävs det att man installerar detta hd-paket som jag antar är dessa 130 Mb som ligger på minneskortet. Det står att det krävs en "harddrive" med minst 2,1 GB ledigt utrymme.
    När vi ska installera detta paket så får vi välja mellan platsen minneskortet eller någon "Cloud-plats" som först måste konfigueras.
    Väljer man då minneskortet så står det att man måste installera detta paket på en hårdisk.
    Men, vår externa hårddisk syns inte som ett alternativ fast det finns gott om plats på den. Den går genom XK3y version 1.23, inköpt på Psxcare och strömmen kommer genom usb.
    Någon som kan detta?

    Väntar på en lösning.

    Buryu
    Det finns Xbox 360 hårddiskar, sen finns det externa hårddiskar, HD-Paket måste ligga på en Xbox 360 hårddisk.

    Anledningen till att din externa hårddisk inte visas är för att Xboxen inte får någon data från den, det är chippet (xk3y) som gör det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det finns Xbox 360 hårddiskar, sen finns det externa hårddiskar, HD-Paket måste ligga på en Xbox 360 hårddisk.

    Anledningen till att din externa hårddisk inte visas är för att Xboxen inte får någon data från den, det är chippet (xk3y) som gör det...
    Ok så då går det inte att spela det spelet alls online. Har jag fattat det rätt?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Buryu Visa Inlägg
    Ok så då går det inte att spela det spelet alls online. Har jag fattat det rätt?
    Varför skulle det inte göra det? du behöver bara skaffa en Xbox 360 hårddisk om du inte redan har det...

    och HD-Packet är enbart till för att du ska få HD grafik... det har alltså inget med spelets funktioner att göra alls...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Varför skulle det inte göra det? du behöver bara skaffa en Xbox 360 hårddisk om du inte redan har det...

    och HD-Packet är enbart till för att du ska få HD grafik... det har alltså inget med spelets funktioner att göra alls...
    Vi försökte nu att spela spelet utan HD paket men för att kunna spela multiplayer behöver man uppdatera spelet 2,38 GB som ska ligga på en Xbox360 hårddisk samt betala 800 MS poäng för att gå online.
    Jag trodde det räckte med ett Xboxlive kort för att spela online men det ska tydligen vara många steg innan man kommer fram.
    Xbox360 hårddisk har vi tyvärr ingen så det måste införskaffas först!
    Kan man köpa en extern och koppla in via usb och vad finns det då att välja på eller måste det vara en intern? Om det måste vara en intern vad kostar det om ni gör installationen? Allt under förutsättning att det funkar ihop med Xk3y såklart! Vi har en slim inköpt och färdiginstallerad hos er i november 2011.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det måste vara en intern hårddisk, en Xbox 360 intern hårddisk...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det måste vara en intern hårddisk, en Xbox 360 intern hårddisk...
    Ok, tack för infon! Får kolla upp det om det är värt att spela Battlefield 3. Det är hittills det enda spelet vi haft detta problem med.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Buryu Visa Inlägg
    Ok, tack för infon! Får kolla upp det om det är värt att spela Battlefield 3. Det är hittills det enda spelet vi haft detta problem med.
    Jag test körde precis mitt original på min online box, den frågar om du VILL installera detta, den säger inte att du MÅSTE, så du kan enkelt välja att INTE installera och spela ändå...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Battlefield 3
    By peroy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 12:24
  2. Problem med Battlefield 3 och MW3
    By ahlis12 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 16:38
  3. Battlefield 3 fungerar nu på KMEAW
    By himi in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 11:17
  4. Battlefield Bad Company 2 Update
    By Benno123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 21:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •