Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Byta intern hårddisk RGH phat

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Byta intern hårddisk RGH phat

    Hej!
    Jag har nyligen skickat in mitt gamla Feta Xbox 360 för RGH (äntligen...) och jag har då lite frågor.

    Jag har några 2,5" diskar som ligger och skräpar lite här hemma och den som sitter i (eller snarare på) 360:t är ju bara 60 Gb dessa är 750 Gb då undrar jag om man kan ta och byta ut den som sitter i skalet och kopiera över all data från den gamla till den nya. Kommer det att fungera?

    Sen har jag bara en liten fråga till, är det någon som vet om Mafia 1 fungerar med den hackade xbox compatibility emulatorn? Mitt gamla chippade xbox 1 fungerar inte så där jätte bra längre... bootar kanske... om man har flyt... och om det känner för det... Har prövat allt möjligt... :P

    MVH Johan
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    jo då, det kan funka. Det är en fördel om disken inte är högre än 9.5mm (många 2.5"-diskar med lite större kapacitet är ofta det)

    det är svårare att få i diskar som är högre än så, man får modifirera hdd-chassit isf.

    Mitt tips är att du kopierar av all data från din gamla hdd till en usb-disk genom xexmenu innan du byter hårddisk (logga ut ur profilen när xexmenu har startat, annars kommer den inte kunna kopieras pga att den används)

    När du meckat i den så ansluter du den till 360n, sen formaterar du den i dashboarden så ska det funka sen. Se till att köra hdd compat fixer också (eller va den nu hette) eftersom du skulle köra xbox1 emulatorn.

    Vet inte om mafia funkar men du får väl testa helt enkelt. Det står inte med på listan över kompatibla spel (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_games_compatible_with_Xbox_360), men det finns några spel som funkar ändå. Jag har t.ex. varvat nfs underground 1 utan problem på min jtag, det spelet går inte ens att starta på en omoddad maskin!
    Last edited by anden1; 2012-08-14 at 14:29.

Liknande diskussioner

  1. Byta PS3 phat Laser
    By dominion in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-02, 07:56
  2. byta hårddisk?
    By toro in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 11:46
  3. byta dvd mot hårddisk
    By pozz2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 13:01
  4. Byta hårddisk
    By niklas_105 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-13, 23:26
  5. Byta hårddisk, hur?
    By J-man in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 22:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •