Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Fel 80010017

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    66
    Respekt
    21

    Fel 80010017

    Har fixat några backup och alla jag försöker starta säger fel 80010017.
    Kör 3.55 kw och multiman v4.
    Kan det vara så att spelen kräver tb? Eller är jag bara klantig?

  2. #2
    Vilka backups är det ?
    Netadministrator för irc.osx86.hu - Playstation 3 Dev - Peak & Poke LV1 Dev - Latest CFW: 4.46 PS3 Super Slim

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Sitter du inne på nån hemlig info lastExile som ENDAST DU känner till? Tänker angående din signatur, senaste CFW är väl ändå 3.55 (om man inte räknar demonhades knöliga 3.56)
    Däremot finns ju DEX 4.21, men det är ju knappast någon CFW.

  4. #4
    Det finns en 4.21 men den är inte ute för public release vet ej om den kommer o bli det heller
    Netadministrator för irc.osx86.hu - Playstation 3 Dev - Peak & Poke LV1 Dev - Latest CFW: 4.46 PS3 Super Slim

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Och du har den eller?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Och du har den eller?
    Ja, han är en av få som fått den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    [QUOTE=Swizzy;253915]Ja, han är en av få som fått den...[/QUOTE


    Så du kan bekräfta att det finns en o d inte är nån bluff eller larv som vanligt.har DU den eller har sett den i action på riktigt,dvs inget youtubeklipp?

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    4.21 finns ute har funnits sedan 09-01-2012, googla ps3devwiki och sedan i wiki search sök på Firmware så hittar du den.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Eeeh, ja det som finns är officiell sony firmware 4.21 + officiell sony patch 4.21. Ingen 4.21 CFW.
    OM det skulle finnas en 4.21 CFW skulle det vara på VARJE förstasida på alla ps3 sidor.
    Nu får ni ge er, det här är väl ett seriöst forum, eller?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Varsegod där har du allt du behöver te det, 4.21 dex är en helt annan grej än CFW. Dex = Developer Console och därefter behöver du inte änvända CFW för det eftersom den kan installera PKG från start nere i 3.55 och sen när du har gjort allt så uppgraderar du te t.ex. 4.20/4.21 och kör dom senaste spelen me en patch för dex dock måste du även vela me games mounting på hårddisken vilket multiman fixade i sin nya launcher tror jag.

    Firmwaren är inget speciellt som speciella folk får, utan den kommer från Sony. Jag kan me köra spel på dex 4.21 om jag nu hade velat men orkar inte dexa min ps3 eftersom jag har e3 dualboot.
    Last edited by Cebitz; 2012-09-09 at 18:25.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Eeeh, ja det som finns är officiell sony firmware 4.21 + officiell sony patch 4.21. Ingen 4.21 CFW.
    OM det skulle finnas en 4.21 CFW skulle det vara på VARJE förstasida på alla ps3 sidor.
    Nu får ni ge er, det här är väl ett seriöst forum, eller?
    Som sagt, den finns inte ut i allmänheten, den finns inom slutna kretsar... men det lutar lite åt att den kommer läcka enligt vad jag fått höra...

    när, vart och hur vet jag inte...

    Jo, detta är ett seriöst forum, det betyder inte att vi inte delar med oss av rykten som går och annan information
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Cebitz Visa Inlägg
    Varsegod där har du allt du behöver te det, 4.21 dex är en helt annan grej än CFW.
    Jag vet precis vad DEX är,precis som jag skrev i mitt första inlägg i den här tråden. Någon 4.21 finns alltså INTE i dagsläget precis som jag skrev.
    (förutom då i en väldigt liten krets som inte släpper den än enligt Swizzy)

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tror inte dom har lyckats knäcka 4.21 nycklarna, när dom nyss hittade 3.60 nycklarna pga en bugg, dock har E3 hittat ett sätt för att kunna lira alla backups även dom senaste som dom jobbar på fortf, och det är inte dex eller något speciellt cfw. Dock kanske det finns en 4.21 spoof men inget rikigt 4.21 med nycklarna.

    Pics or no truth!
    Last edited by Cebitz; 2012-09-10 at 17:29.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •