Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Regionsfri, dvd-spelare.

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    17

Regionsfri, dvd-spelare.

Sedan jag uppdaterade min jTag har funktionen att spela alla DVD fförsvunnit.

Finns det någon patch eller något annat jag kan göra för att återstölla den funktionen.

Tack på förhand!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Skrotet Visa Inlägg
    Sedan jag uppdaterade min jTag har funktionen att spela alla DVD fförsvunnit.

Finns det någon patch eller något annat jag kan göra för att återstölla den funktionen.

Tack på förhand!
    Är det så att den inte längre tar spel från alla regioner eller är det filmer du tänker på?

Vad jag känner till har den aldrig varit regionsfri för filmer, och spel är den fortfarande regionsfri vad jag känner till... kan det vara så att du inte har installerat avatar stödet igen?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Är det så att den inte längre tar spel från alla regioner eller är det filmer du tänker på?

Vad jag känner till har den aldrig varit regionsfri för filmer, och spel är den fortfarande regionsfri vad jag känner till... kan det vara så att du inte har installerat avatar stödet igen?
    Den var regionsfri för filmer genom någon installation jag gjorde men efter min nand update är den plötsligt regionslåst. Spel funkar som vanligt, dvs allt.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Den var regionsfri för filmer genom någon installation jag gjorde men efter min nand update är den plötsligt regionslåst. Spel funkar som vanligt, dvs allt.
    Kommer du ihåg hur du gjorde det? det måste ha varit någon extra ändring i nanden du hade gjort... någon som jag inte hört något om ännu...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kommer du ihåg hur du gjorde det? det måste ha varit någon extra ändring i nanden du hade gjort... någon som jag inte hört något om ännu...
    Dilemmat är att jag totalt glömt hur jag gick tillväga men det var jag som gjorde det, har för mig hittade allt på någon engelskspråkig sajt.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Dilemmat är att jag totalt glömt hur jag gick tillväga men det var jag som gjorde det, har för mig hittade allt på någon engelskspråkig sajt.
    Det jag vet är att man kan ändra regionen med hjälp av 360 Flash Dump Tool, det går även att göra med min GUI när du uppdaterar nanden
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Respekt
    13
    hittade ett klipp vad tro du om detta http://www.youtube.com/watch?v=y-oorn14c9Y&feature=fvsr

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Bingo93 Visa Inlägg
    hittade ett klipp vad tro du om detta http://www.youtube.com/watch?v=y-oorn14c9Y&feature=fvsr
    För att det där ska funka måste du ha Freeboot installerat, och när du har Freeboot installerat är din dvd spelare ändå region free för spel...

För DVD Filmer måste du använda en nyare version av samma program... eller typ samma iaf: http://dwl.xbox-scene.com/xbox360pc/...Tool_v0.97.rar
    Last edited by Swizzy; 2012-10-07 at 16:13.
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Respekt
    13
    Fan va coolt det visste jag inte

Liknande diskussioner

1. Regionsfri?
    By Nicodemus in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 10:39
  2. Ej regionsfri dvd?
    By chripopper in forum H2O Chip
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 22:59
  3. Fjärrkontrollen och regionsfri dvd-spelare med xbox v1.1?
    By Freddo_mAN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-05-26, 10:37
  4. Regionsfri DVD
    By B.Salming in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-19, 14:41
  5. Regionsfri DVD
    By Knasboll in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-06-30, 11:18

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner