Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: TB's DRM skydd knäckt - Möjligt att använda TB fixar utan deras dongle

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22

TB's DRM skydd knäckt - Möjligt att använda TB fixar utan deras dongle

Team Duplex har knäckt TrueBlues DRM skydd vilket gör att man kan köra TB fixar direkt på CFW 3.55 utan någon dongle
    Mer info från Duplex finns här: http://www.xrel.to/console-nfo/51082...S3-DUPLEX.html

Registrerade
    Oct 2010
    Respekt
    0
    Ja och det känns jäävligt bra för mig iaf. som aldrig gick på den med TB dongle. Köpte mig två ps3r när den jailbreakades och två olika dongles innan CFW3.55:an kom och jag visste att TB`s dongel skulle bli onödig efter ett tag. Sen betalade jag bara 450kr sammanlagt för dom båda och 8-900 spänn! för TB´s kändes lite väl saftigt även fast man hade jobb o pengar till det. Bara tummen upp till alla utvecklare som gjort det möjligt!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Kolonn Visa Inlägg
    Ja och det känns jäävligt bra för mig iaf. som aldrig gick på den med TB dongle. Köpte mig två ps3r när den jailbreakades och två olika dongles innan CFW3.55:an kom och jag visste att TB`s dongel skulle bli onödig efter ett tag. Sen betalade jag bara 450kr sammanlagt för dom båda och 8-900 spänn! för TB´s kändes lite väl saftigt även fast man hade jobb o pengar till det. Bara tummen upp till alla utvecklare som gjort det möjligt!
    Bra du har du en rejäl hög med ospelade spel som de som betalade true blue några spänn kunnat spela de senaste månaderna :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2010
    Respekt
    0
    Jo bara och börja plöja igenom dem :-)
    Har max payne 3 på g med, några tips på andra bra spel Hansi?

Registrerade
    May 2012
    Respekt
    13
    Förstår inte denna avsky som verkar finns för denna dongel!?
    Har sett ett helt tokigt hetsande på olika forum. Jag köpte min i slutet på första kvartalet av 2012, och jag sörjer inte de hundralapparna jag gav för den. Har spelat ett tiotal titlar under den tiden som jag inte skulle haft möjlighet till annars.
    Är det att de tar betalt som är det hemska?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Förstår inte denna avsky som verkar finns för denna dongel!?
    Har sett ett helt tokigt hetsande på olika forum. Jag köpte min i slutet på första kvartalet av 2012, och jag sörjer inte de hundralapparna jag gav för den. Har spelat ett tiotal titlar under den tiden som jag inte skulle haft möjlighet till annars.
    Är det att de tar betalt som är det hemska?
    Ja, det finns många som tycker att alla hemligheter runt hur man hackar konsoller skall vara fritt tillgängliga, oavsett hur mycket tid och pengar någon lagt ner på att hitta hemligheten. Problemet med true blue är att själva dongeln inte har någon annan funktion än att tvinga dess användare att köpa den för att kunna använda patcharna. Historiskt sett har ju sådana patchar alltid varit gratis och den som släppt patcharna har bara gjort det för äran och skryträttigheterna att ha lyckats knäcka något före någon annan.

Frågan är då hur mycket av inkomsterna från true blue faktiskt går till "forskning och utveckling". Mer troligt har någon hacker som lyckats knäcka krypteringen gjort sig lite snabba pengar genom att sälja informationen till de som sedan tillverkat och sålt true blue. Affärsrisken är som vanligt att man inte vet hur lång tid det tar innan produkten är klonad eller görs onödig genom att hemligheten läcker ut helt. För oss som i slutändan skall lagerföra produkten är det hopplöst att veta hur många enheter som skall köpas in när dom när som helst kan bli värdelösa som t.ex. PS Jailbreak.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. jb2 dongle gör det möjligt att spela 3.6x + spel??
    By icqdevil in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 10:11
  2. Nuvarande Kinect spel utan AP2.5 skydd?
    By MrL0c0 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-11-20, 23:26
  3. Bor du i MALMÖ, PSP UTAN CF, JAG FIXAR DET
    By Mesut in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 11:35
  4. kolla upp dvd utan öppna, möjligt?
    By Lurvenpajsen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 08:50

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner