Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Överhettning med blinkande ljus

Registrerade
    Aug 2012
    Respekt
    0

Överhettning med blinkande ljus

Läre förklara lite först. Jag har köpt en ny BD-spelare (läste inte skivor, och matning funkade inte) till min 60gb phat PS3. Jag har kollat upp lite saker, så jag visste att jag var tvungen att byta styrenhet med den gamla spelaren.
    Jag monterade den dock utan att göra detta först, för att se så att den funkade, med matning och så. Inga problem. Läste naturligtvis inga skivor dock, men det visste jag ju.
    Bytte styrenhet, och förde även över metallskölden från den gamla, eftersom jag inte fick med en till den nya. Nu funkade allt, inklusive läsningen, men bara i ett par minuter, sen stängde den ner med lampblinket som indikerar överhettning (en gul blink följt av flera röda dito). Jag testade igen lite senare, men då startade den inte upp ordentligt ens, utan blinkandet satte igång direkt. Fläkten funkar, inget damm, och nätagget är inga problem. Den funkade ju innan jag bytte styrenheten. Har jag bränt styrenheten? Några tips?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Mt. Lynx Visa Inlägg
    Läre förklara lite först. Jag har köpt en ny BD-spelare (läste inte skivor, och matning funkade inte) till min 60gb phat PS3. Jag har kollat upp lite saker, så jag visste att jag var tvungen att byta styrenhet med den gamla spelaren.
    Jag monterade den dock utan att göra detta först, för att se så att den funkade, med matning och så. Inga problem. Läste naturligtvis inga skivor dock, men det visste jag ju.
    Bytte styrenhet, och förde även över metallskölden från den gamla, eftersom jag inte fick med en till den nya. Nu funkade allt, inklusive läsningen, men bara i ett par minuter, sen stängde den ner med lampblinket som indikerar överhettning (en gul blink följt av flera röda dito). Jag testade igen lite senare, men då startade den inte upp ordentligt ens, utan blinkandet satte igång direkt. Fläkten funkar, inget damm, och nätagget är inga problem. Den funkade ju innan jag bytte styrenheten. Har jag bränt styrenheten? Några tips?
    YLOD står inte för "överhettning" det står för att det är något hårdvarufel någonstans...

Mitt tips: Testa att köra den UTAN blu-ray spelaren och allt annat du inte behöver (du behöver bara ha nätdel + moderkort inkopplat och självklart kylningen!) startar den fortfarande inte (dvs. den blinkar bara gult direkt) är det något fel på moderkortet i dom flesta fallen... och oftast GPU/CPU
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Överhettning?
    By PeterE in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 15:46
  2. RROD, nu Överhettning
    By PhR34k in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 16:39
  3. Troligt fel vid överhettning :)
    By Raymond in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 11:15
  4. Överhettning?