Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: RGH, framtidssäkert?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    RGH, framtidssäkert?

    Jag har just idag upptäckt det med RGH eftersom jag skulle uppdatera LT på en box men varit ur gamet i ca 8 månader. Tänkte nu om man skulle lämna in boxen till er för en RGH istället då det verkar mycket smidigt.
    Detta på en box med falcon mobo som redan är bannad och endast offline spel.

    Några frågor:

    1. Innebär RGH att jag för nu och översiktlig framtid kommer kunna spela alla spel direkt från HDD och aldrig mer behöver bränna?

    2. Är det troligt att det kommer vara framtidssäkert?

    3. Eftersom jag garanterat kommer behöva uppgradera vissa program och kanske dashboard(?), kommer jag kunna göra detta själv? Jag kan hantera en dator men har inga speciella verktyg eller så, dvs kan jag sköta mig själv efter ni har installerat RGH åt mig?

    Vh
    Yobaman

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Ja, finns inget som tyder på att microsoft kommer lägga in något i spelen som gör att dom inte funkar från hårddisk längre...

    2. Ja, det är framtidssäkert, sålänge som det finns folk som vill ha det kommer det finnas folk som uppdaterar när det behövs

    3. Ja, du kan sköta allt det där själv, kolla upp lite kring programmet "xeBuild GUI" och läs guiden här: http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version när du uppdaterar dashboarden kommer du använda xeBuild GUI (eller motsvarande) och den guiden ^ guiden visar hur man gör med JTAG, skillnaden är egentligen bara vilket program man väljer för att bygga nanden (och vilket val man gör i programmet, övriga är exakt samma)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •