Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Mass Effect 3 problem

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20

    Mass Effect 3 problem

    Hej!

    Jag har provat en version av Mass Effect som heter Mass Effect 3 XBOX360 COMPLEX på min RGH hackade box.

    Spelet är lagt på extern disk med XBOX 360 ISO Extract V0.6 och disken har uppdaterats så att den ska kunna byta skiva vilket också fungerar utmärkt.

    Nu när jag spelat en del så har jag kommit fram till ett mission där den ber om disk 2(vilket hänt förut) och efter ett kort tag försvinner frågan och den börjar ladda. Animerad sekvens visas och de börjar prata men efter bara någon sek säger den att den inte kan läsa skivan och sen finns det inte mycket att göra än att starta om?

    Jag har provat 5-6 gånger med samma resultat och vad jag kan se så har jag senaste versionen av dashboard och jag har även lagt på updatering för Mass Effect 3 version 3.

    Någon annan som stött på detta eller har en lösning?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Hej!

    Jag har provat en version av Mass Effect som heter Mass Effect 3 XBOX360 COMPLEX på min RGH hackade box.

    Spelet är lagt på extern disk med XBOX 360 ISO Extract V0.6 och disken har uppdaterats så att den ska kunna byta skiva vilket också fungerar utmärkt.

    Nu när jag spelat en del så har jag kommit fram till ett mission där den ber om disk 2(vilket hänt förut) och efter ett kort tag försvinner frågan och den börjar ladda. Animerad sekvens visas och de börjar prata men efter bara någon sek säger den att den inte kan läsa skivan och sen finns det inte mycket att göra än att starta om?

    Jag har provat 5-6 gånger med samma resultat och vad jag kan se så har jag senaste versionen av dashboard och jag har även lagt på updatering för Mass Effect 3 version 3.

    Någon annan som stött på detta eller har en lösning?
    vad använder du för att skifta skiva med? FSD? kan vara så att det är ngn bugg som orsakar det... generellt när man får upp det meddelandet om att skivan inte går att läsa och man kör från hårddisk brukar det bero på att speldatan inte är vad den borde vara, dvs. den är korrupt... eller så beror det på en bugg i programmet man laddar den med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Hej!

    Jag vet inte vad som används men jag har modifierat multi.ini och den har ju bytat skivan en hel del gånger sen förut så det borde vara rätt uppsatt.

    Hade jag inte vetat bättre så hade jag gissat på en bugg i spelet men det kanske är så då att skiva 2 blev konstig när jag förde över den med XBOX 360 ISO Extract V0.6 av någon anledning.

    Jag antar då att spelet ska fungera så som det är utan några uppdateringar.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad använder du när du startar spelen? och hur ligger spelen stukturerade?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    tack för hjälpen, du hade rätt, det var kurrupt data. Aldrig hänt mig förut faktiskt.

    La över det på nytt och det fungerade!

    Tack!

Liknande diskussioner

  1. Mass Effect 2 - Cerberus Network
    By Crytech in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 10:20
  2. mass.effect.2 ****.global
    By Douhane76 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 10:36
  3. mass effect - Manual?
    By dzl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 23:35
  4. Mass Effect till NME?
    By whad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 12:54
  5. Mass Effect
    By sambajonte in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 23:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •