Hej,
Jag har precis lämnat in min xbox för rgh-fix hos er. Under tiden den görs iordning tänkte jag se till att min linux-burk kan extrahera och förhoppningsvis också skicka över isos till xboxen när den är klar. Eftersom jag är löjligt kass på linux får jag det inte att fungera och behöver hjälp.
Kör;
Ubuntu 12.04 LTS (GNU/Linux 3.2.0-26-generic x86_64
Försökte med;
xiso_v2.6.4_src_120131_by_aiyyo.tar.gz
extract-xiso_v2.7_src_110930_by_somski.tar.gz
Fick likn felkod när jag körde make på båda:
extract-xiso.c:1907:6: varning: format "%u" förväntar sig argument av typen "unsigned int", men argument 5 har typen "long unsigned int" [-Wformat]
Dålig datakod alltså. Jag gissade på att den lipar för jag kör nån flashig amd64-version. Så googlade och hittade en DEB för amd64 här;
https://launchpad.net/~adambbutler/+...+build/3183626
extract-xiso_2.7-0ubuntu1_amd64.deb
Ser ju bra ut. Jag tog hem och installerade. Inget klagande i terminalen öht när jag kör den. Menaalltsåvafan. Försökte köra extract-xiso men den lipar om att programmet inte är installerat. Jag må ju vara dum i huvudet men hur startar jag det ? Jag kan se att det är "installerat" för den har lagt in manualen under /usr/share/doc/extract-xiso för har changelog'en lagt sig. Men den hjälper mig föga att extrahera isos. Testar find, locate, whereis extract-xiso .. Nada. Kollar manuellt under bin men finns ingen tillstymmelse till extract-iso där.
Tacksam för hjälp.
Bookmarks