Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Extract-xiso installationsproblem Ubuntu

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Extract-xiso installationsproblem Ubuntu

    Hej,

    Jag har precis lämnat in min xbox för rgh-fix hos er. Under tiden den görs iordning tänkte jag se till att min linux-burk kan extrahera och förhoppningsvis också skicka över isos till xboxen när den är klar. Eftersom jag är löjligt kass på linux får jag det inte att fungera och behöver hjälp.

    Kör;
    Ubuntu 12.04 LTS (GNU/Linux 3.2.0-26-generic x86_64

    Försökte med;
    xiso_v2.6.4_src_120131_by_aiyyo.tar.gz
    extract-xiso_v2.7_src_110930_by_somski.tar.gz

    Fick likn felkod när jag körde make på båda:
    extract-xiso.c:1907:6: varning: format "%u" förväntar sig argument av typen "unsigned int", men argument 5 har typen "long unsigned int" [-Wformat]

    Dålig datakod alltså. Jag gissade på att den lipar för jag kör nån flashig amd64-version. Så googlade och hittade en DEB för amd64 här;
    https://launchpad.net/~adambbutler/+...+build/3183626
    extract-xiso_2.7-0ubuntu1_amd64.deb

    Ser ju bra ut. Jag tog hem och installerade. Inget klagande i terminalen öht när jag kör den. Menaalltsåvafan. Försökte köra extract-xiso men den lipar om att programmet inte är installerat. Jag må ju vara dum i huvudet men hur startar jag det ? Jag kan se att det är "installerat" för den har lagt in manualen under /usr/share/doc/extract-xiso för har changelog'en lagt sig. Men den hjälper mig föga att extrahera isos. Testar find, locate, whereis extract-xiso .. Nada. Kollar manuellt under bin men finns ingen tillstymmelse till extract-iso där.

    Tacksam för hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=737562 <--- du kan köra den här med wine apparently

    Eller så kan du använda min förenklade version även den med wine (kräver dock också mono + wine tricks): http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/

    ** edit: **

    http://www.xboxhacker.org/index.php?...0144#msg110144 <--- här hittar du info om hur du ska kompilera skiten, även om jag tror du gjort rätt kanske det löser sig om du gör om det? vart laddade du hem source från btw?
    Last edited by Swizzy; 2012-08-24 at 06:32.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack för svar :-)

    Ledsen, men jag kör server-ubuntu så har inget gui. Fick det dock att fungera efter lite sömn. Det är väl de viktigaste när man försöker förstå linux och har windows-only inpräntad i pannan. Tog hem annan tar-boll, den sa att den redan var kompilerad. Och sen kopierade jag extract-xiso till bin och nu fungerar det. Fråga mig inte riktigt hur och varför, men jag är bara glad att det gör så. Vet inte hur detta kommer sluta med rgh med mitt track-record av knasigheter men.. Nåväl.

    Nu sitter jag bara och håller tummarna att boxen blir klar innan helgen.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Nu har jag fått xboxen. Tack för bra jobb. Tagit mig några timmar, men känns som om jag fått extract-xiso att fungera. Att det ska vara sådant meck. Iaf. Ingen stor sak så jag skapar ingen ny tråd men om någon annan får samma problem så;

    När extract-iso är igång och du kastar rätt växlar mot den, får en uppkoppling men sen "hänger sig" programmet (den skapar en fil men inget mer på xboxen) så är det fel på din /etc/hosts fil .. Jag hittade följande på xbox-scene-forumet

    extract-xiso is dropping a 405 error as it looks at your /etc/hosts file and grabs the first ip reported (which by default is 127.0.0.1).
    Then it connects to your xbox's ftp daemon and attempts to open a PORT connection with the ip address as 127.0.0.1.
    If you add your actual lan ip address as the first line of /etc/hosts the transfer will succeed.
    eg:
    192.168.0.x linuxbox (replace x or entire line to match your network configuration)

    vilket stämde sådär. I min etc/hosts hade jag loopback på 127.0.0.1, vilket inte hjälpte att ändra till mitt interna ip. Raden under däremot gick det bättre. Såatte. Nu väntar jag bara om skiten kommer starta när överföringen väl är klar.

Liknande diskussioner

  1. Extrahera XBox360 ISO i Linux med FTP överföring till boxen, extract-xiso
    By Tilly in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2013-01-20, 12:18
  2. Xbox360 Iso Extract 0.3 by somski
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 03:00
  3. XBMC utdelning och Ubuntu
    By djstiv in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 18:35
  4. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 14:36
  5. Multiple ISO extract
    By crusher88 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-29, 12:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •