Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Uppdaterat Xk3y och nu 3/4 RROD

Registrerade
    Aug 2012
    Respekt
    0

Uppdaterat Xk3y och nu 3/4 RROD

Hej, jag har nyligen köpt en begagnad phat xbox 360 med xk3y installerad. Jag har dock fått en mängd problem. Det första var att jag var tvungen att uppdatera när jag skulle starta ett utav spelen (Darksiders 2), vilket jag gjorde. Då fick jag ett felmeddelande när jag startade xboxet vilket löstes med en konsolluppdatering (2.0.14719.0). Då uppstod felet som heter AP25 fail på min xk3y remote. Då tänkte jag uppdatera xk3y'et, från 1.04 till 1.12, vilket jag hade läst skulle hjälpa. Under uppdateringen frös remoten och jag stängde av xboxet efter ca 5 minuter. Nu får jag tre fjärdedelars röd ring runt powerknappen och E64-fel. Jag kommer till den vanliga menyn om jag trycker på eject och går via passthrough mode.
    Min fråga är alltså om ni kan lösa detta problemet, så att jag för det första inte har RROD och för det andra att AP25 försvinner så jag kan spela alla spelen? Vad skulle detta kosta isåfall?

Men va fan. Skulle ju lägga den här tråden i Xk3y-delen. Hur kan jag flytta den?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av shevanel Visa Inlägg
    Hej, jag har nyligen köpt en begagnad phat xbox 360 med xk3y installerad. Jag har dock fått en mängd problem. Det första var att jag var tvungen att uppdatera när jag skulle starta ett utav spelen (Darksiders 2), vilket jag gjorde. Då fick jag ett felmeddelande när jag startade xboxet vilket löstes med en konsolluppdatering (2.0.14719.0). Då uppstod felet som heter AP25 fail på min xk3y remote. Då tänkte jag uppdatera xk3y'et, från 1.04 till 1.12, vilket jag hade läst skulle hjälpa. Under uppdateringen frös remoten och jag stängde av xboxet efter ca 5 minuter. Nu får jag tre fjärdedelars röd ring runt powerknappen och E64-fel. Jag kommer till den vanliga menyn om jag trycker på eject och går via passthrough mode.
    Min fråga är alltså om ni kan lösa detta problemet, så att jag för det första inte har RROD och för det andra att AP25 försvinner så jag kan spela alla spelen? Vad skulle detta kosta isåfall?

Men va fan. Skulle ju lägga den här tråden i Xk3y-delen. Hur kan jag flytta den?
    Minneskortet är korrupt, du måste öppna boxen och bygga om minneskortet på Xk3y'n följt av att du lägger in firmwaren igen... (du bör nog bygga om den också)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2012
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Minneskortet är korrupt, du måste öppna boxen och bygga om minneskortet på Xk3y'n följt av att du lägger in firmwaren igen... (du bör nog bygga om den också)
    Tack för det snabba svaret, men hur menar du med "bygga om" minneskortet? Det fungerar inte om jag endast lägger in de tre filerna (rootfs, uImage och xkey.cfg) på roten av minneskortet och sen startar xbox'et med powerknappen, så det uppdateras? För är det inte min dvd drive key och en massa annat som inte får röras? Eftersom den är begagnad så är ju inte det filer jag har, utifall att de försvinner vid uppdateringen. Och vilken uppdatering är det som jag borde ta, och kan jag hoppa från 1.04 till tex 1.12 direkt eller måste alla uppdateringar installeras? Tack igen.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    http://www.x360keyforum.com/viewtopic.php?f=6&t=489 <--- där

Efter 1.05 har man valt att göra om minneskort strukturen, därför måste du bygga om minneskortet (det funkar inte med den metod dom gjort i uppdaterings processen )

Sen bör du även installera 1.23 eller vad nu den senaste stabila versionen är

Du kan dumpa din läsare på nytt för att få tag på nyckeln om den inte är korrekt längre (vissa har råkat ut för det problemet att även den filen blir korrupt vid uppdaterings fel)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Aug 2012
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen! Om det bara är sd-kortet som måste göras om så kan jag nog lösa det. Däremot om firmware.bin är förstörd så vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Enligt denna sida: http://www.ehow.com/how_5806788_out-...drive-key.html
    ... kan man ta reda på drive nyckeln utan några extrasaker som behövs köpas in. Det jag inte förstår därifrån är att man ska koppla in "ribbon" kabeln från datorn till xbox-driven. På dvd-driven finns väl bara uttag för power cable och sata cable?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av shevanel Visa Inlägg
    Tack för hjälpen! Om det bara är sd-kortet som måste göras om så kan jag nog lösa det. Däremot om firmware.bin är förstörd så vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Enligt denna sida: http://www.ehow.com/how_5806788_out-...drive-key.html
    ... kan man ta reda på drive nyckeln utan några extrasaker som behövs köpas in. Det jag inte förstår därifrån är att man ska koppla in "ribbon" kabeln från datorn till xbox-driven. På dvd-driven finns väl bara uttag för power cable och sata cable?
    http://www.jungleflasher.net/Tutorial

Läs den här, den innehåller information om hur du tar reda på vilken läsare du har (vilken modell/tillverkare) samt hur du dumpar respektive och även flashar.

Vissa modeller kräver att du har lite extra grejer, andra kräver bara att du har ström... det som är rekomenderat är att du har ett CK3 eller motsvarande för att driva läsaren, oavsett modell det gör att du inte riskerar moderkortet på konsollen på något vis, annars finns det risk för att du kortsluter någonting och tar sönder moderkortet... då går det inte att laga (om du har riktig otur)
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Har uppdaterat mitt wii!!!
    By Tizzan in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 11:50
  2. Uppdaterat Live:en?
    By freddyc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 21:33
  3. Uppdaterat Wii med USA-uppdatering
    By jnstare in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 16:30
  4. Icke uppdaterat, eller vad kan det bero på?
    By vidur in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 11:47
  5. Live uppdaterat?
    By djfrazz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 03:28

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner