Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Xkey probelm, nya spel kräver systemuppdatering

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Xkey probelm, nya spel kräver systemuppdatering

    Tjena! Har en Xk3y som jag installerat i min gamla flashade xbox 360, tror dvdläsaren hade iextreme 1.6.
    Jag spoofade ihop den med original firmwaren och la på xkeyn.
    Har testat att lira lite äldre spel (Assassin's creed Brotherhood och kane and lynch 2) vilket fungerar kalasfint dock när jag ska spela lite nyare spel (har testat SSX och Need For Speed Run) vill spelet göra en systemuppdatering på min xbox för att det ska gå att spela.

    Tog lite mod till mig och testade att göra denna uppdatering, fick då ett felmeddelande om att det inte gick och så stod det 3151-351F-180-2203-C000-0007.

    Lådan har Dashbooard 2.0.12625.0, kan det vara anledningen till att det inte funkar?

    Är det en sån där läskig "återställa firmwaren i dvdläsaren" uppdatering eller vad kan det vara för uppdatering?
    Har senaste mjukvaran i xkeyn.

    Jag får be om ursäkt för min okunskap och tacka för hjälpe i förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar

    Där har du lite information om felkoder vid uppdateringar, just den där felkoden saknar 1 siffra... men att få den tror jag inte hjälper så värst mycket just nu, då felkoden etheir way inte finns med i min lista över kända felkoder och vad dom betyder, jag tippar på att den har någon form av problem med hur den ska skriva uppdateringen då statusen är "STATUS_PAGEFILE_QUOTA"

    Anyways, uppdateringen är även en av dom som flashar om DVD enheten... Mitt tips är att ladda hem 13599 och uppdatera från USB...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Halloj!

    Jag har precis lagt in lite spel på min externa HDD och testat och det verkar vara i ordning allting.
    MEN, när jag kör in nyare spel som Lego Batman 2 eller NHL13 så säger den att jag måste uppdatera för att kunna spela.

    Jag har ännu INTE GJORT detta ännu så jag har ingen felkod eller liknande att rapportera. Jag vågar helt enkelt inte fören Hansi eller Swizzy säger gogogo.
    Jag pratade med en av er i telefon tidigare idag och då skulle det vara det senaste senaste i boxen eftersom jag köpte den i fredags hos er.

    Vad är det NHL vill uppdatera om allt är det senaste och är det safe att köra uppdateringen?
    Om jag kör uppdateringen och stöter på problem, vilken är den aktuella dashboarden att tanka ner till min FAT32 sticka?

    Förmodligen är det ingen fara att köra updaten eftersom allt ska vara i ordning enligt samtalet tidigare idag men jag vill dubbelkolla så att man inte blir körd i röven av
    en "hoppsan, den glömde vi".

    Tacksam för svar <3

    EDIT

    Ska tilläggas att min inte är flashad, jag kör bara xkey och bryr mig således inte om huruvida en eventuell om-flashning av DVDn sker.
    Isåfall kanske en uppdatering inte kan skada en maskin som enbart har xkey men jag väntar på era visdomsord istället.
    Last edited by Loki; 2012-09-18 at 22:26.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Sådär, uppdaterade till 15574 dashen och efter det har jag inte stött på någonting annat.

    Allt funkar svinbra \o/

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    35
    Respekt
    13
    jag uppdaterade också till 15574 dash men fortfarande vill ubisoft triple pack rrod uppdatera ifrån iso vet att man inte ska göra den ifrån iso men fattar inte vad det är för uppdatering. är det någon annan som prövat?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rizpusher Visa Inlägg
    jag uppdaterade också till 15574 dash men fortfarande vill ubisoft triple pack rrod uppdatera ifrån iso vet att man inte ska göra den ifrån iso men fattar inte vad det är för uppdatering. är det någon annan som prövat?
    Det är troligen en "Title Update", testa o uppdatera, i värsta fall får du extrahera uppdateringen från iso filen och köra från USB (om du inte kan hitta den på nätet någonstans) du kan även välja spelet med xk3y displayen för att återuppta uppdateringen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    35
    Respekt
    13
    swizzy ska jag köra uppdateringen ifrån iso? eller måste jag extrahera den eller leta upp den på nätet? tack för all hjälp

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rizpusher Visa Inlägg
    swizzy ska jag köra uppdateringen ifrån iso? eller måste jag extrahera den eller leta upp den på nätet? tack för all hjälp
    Testa att köra den från iso, får du upp ett felmeddelande kan jag hjälpa dig då att hitta rätt uppdatering eller extrahera från ison
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    35
    Respekt
    13
    Den kommer inte fucka upp min xk3y eller 360 va? Va precis inne hos en för att jag sumpade upp en uppdatering.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rizpusher Visa Inlägg
    Den kommer inte fucka upp min xk3y eller 360 va? Va precis inne hos en för att jag sumpade upp en uppdatering.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Vad jag känner till finns det ingen uppdatering som pajar xk3y'n i sig, däremot kan den låsa sig under uppdateringen och du får ett felmeddelande, detta kan jag hjälpa dig lösa med bara vanligt usbminne, chanserna för att du stöter på just det problemet är ganska liten dock, så testa och hoppas på att det bara är en title update
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    35
    Respekt
    13
    Tack swizzy riktigt snällt!

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad jag känner till finns det ingen uppdatering som pajar xk3y'n i sig, däremot kan den låsa sig under uppdateringen och du får ett felmeddelande, detta kan jag hjälpa dig lösa med bara vanligt usbminne, chanserna för att du stöter på just det problemet är ganska liten dock, så testa och hoppas på att det bara är en title update
    Tack för all hjälp, denna uppdatering som det pratas om kan jag dock inte göra! varken från iso eller usb. Den hänger sig i uppdateringen hela tiden

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av josk0 Visa Inlägg
    Tack för all hjälp, denna uppdatering som det pratas om kan jag dock inte göra! varken från iso eller usb. Den hänger sig i uppdateringen hela tiden
    Vad får du för felmeddelande?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    35
    Respekt
    13
    Det funkade att uppdatera ifrån iso ifrån ubisoft triple pack. Tack igen swizzy för all din hjälp.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad får du för felmeddelande?
    Fick 3151-351F-1600-2203-c000-0001
    Men nu är problemet löst i alla fall! Flashade om Xboxet så gick de att installera dashboarden.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av josk0 Visa Inlägg
    Fick 3151-351F-1600-2203-c000-0001
    Men nu är problemet löst i alla fall! Flashade om Xboxet så gick de att installera dashboarden.
    Chansar på att du hade en BenQ läsare med iXtreme 1.6 eller ngt?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. PSXCARE's standard konfig för xkey.cfg?
    By thequestion in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 13:41
  2. Orginal XBOX-spel med Xkey, går det? Isf hur?
    By daspunner in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 18:24
  3. Spel som kräver 3.56
    By Flarnhare in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 09:39
  4. Wii m. Infectus2/Wiiktus, OK att göra systemuppdatering?
    By kaputnik in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 22:09
  5. Spel som kräver 2.0
    By Lizzie in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 03:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •