Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Dashboard 15574, Ta bort lagring...

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Småland
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Smile Dashboard 15574, Ta bort lagring...

    Jag håller på att uppdatera dashboard_14719 till dashboard_15574. Så jag följer guiden
    som jag hittade här: http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar.
    Jag har följt den guiden innan och det har alltid funkat och jag kan inte komma ihåg att det har stått på detta sätt innan.

    Jag trycker in mitt usbminne med dashboarduppdateringen och startar xboxen och dert händer lite sen rebootar den och säger att
    den kräver mera utrymme.
    Jag har som det stod i guiden tagit bort all lagringsmedia

    "9.Ta bort alla konsolens lagringsenheter, inklusive USB-flashminnen, externa hårddiskar eller den interna hårddisken på Xbox 360 S-konsolen. Lär dig hur du tar bort hårddisken.

    10.Sätt in USB-flashminnet med uppdateringen i en USB-port på konsolen.

    11.Starta konsolen. När konsolen startar bör installationsprogrammet startas automatiskt."

    Skall jag slänga in den int hdd igen?

    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av misantroph Visa Inlägg
    Jag håller på att uppdatera dashboard_14719 till dashboard_15574. Så jag följer guiden
    som jag hittade här: http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar.
    Jag har följt den guiden innan och det har alltid funkat och jag kan inte komma ihåg att det har stått på detta sätt innan.

    Jag trycker in mitt usbminne med dashboarduppdateringen och startar xboxen och dert händer lite sen rebootar den och säger att
    den kräver mera utrymme.
    Jag har som det stod i guiden tagit bort all lagringsmedia

    "9.Ta bort alla konsolens lagringsenheter, inklusive USB-flashminnen, externa hårddiskar eller den interna hårddisken på Xbox 360 S-konsolen. Lär dig hur du tar bort hårddisken.

    10.Sätt in USB-flashminnet med uppdateringen i en USB-port på konsolen.

    11.Starta konsolen. När konsolen startar bör installationsprogrammet startas automatiskt."

    Skall jag slänga in den int hdd igen?

    Tack på förhand.
    Ja, anledningen till att jag skrivit så i guiden är för att hårddiskar kan vara orsaken till problemet, tar du bort allt du rimligtvis kan ta bort för att försöka lösa problemet och det fortfarande inte funkar, ja då får man felsöka djupare, funkar det efter att du tagit bort allting kan du testa o sätta i allting ett och ett tills du hittat orsaken (troligen kommer allting funka igen även när du satt tbx allt)

    Och ja, du måste köra uppdateringen igen för att få in "avatar stödet" dvs. dom där figurerna, även Kinect behöver dessa och lite andra filer (kinecten i sig kan också behöva uppdateras) men när du väl fått in uppdateringen en gång kan du köra den hur många gånger du vill, du ska inte få upp samma fel igen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Småland
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tackar för svaret. Som du sa så hände det inget alls mera. Så jag hade den int i och nu är den uppdaterad. kinecten uppdaterar jag inte nu för jag har haft ont i magen hela dagen för att få spela tekken tag 2. Tack

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    misantroph
    Den nya spel Tekken Tag Tournament 2 har också den nya uppdateringen, så du kan uppdatera direkt från iso file.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ivraren Visa Inlägg
    misantroph
    Den nya spel Tekken Tag Tournament 2 har också den nya uppdateringen, så du kan uppdatera direkt från iso file.
    Det finns flera spel som har det, men du bör ALDRIG uppdatera från en ISO (om man har Xk3y, Wasabi eller motsvarande), det resulterar bara i problem, det är bättre att uppdatera direkt från USB minne istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. 15574 Dash
    By Moulden in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-08, 23:11
  2. Växla mellan Freestyle dashboard och orginal dashboard!
    By PussyWagon in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 07:39
  3. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 18:06
  4. Tips på lagring?
    By Prima in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 21:57
  5. Hur tar jag bort
    By Oxito in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 16:57

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •