Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Alternativ för E3 ESATA Station?

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18

Alternativ för E3 ESATA Station?

Jag har tänkt skaffa E3 Flasher nu när det börjar hända saker i PS3 scenen igen, men jag skulle vilja slippa ha hårddisken exponerad. Jag har letat efter chassin för hårddisken och hittade dom här till ett bra pris

prisjakt. nu/produkt.php?p=957395
    prisjakt. nu/produkt.php?p=451186

Men frågan är alltså om dessa kommer gå att koppla till E3 Flashern? Och kommer man behöva en eSATA till SATA-kabel eller kommer det att fungera med en vanlig SATA-kabel?

Registrerade
    Sep 2012
    Respekt
    0
    Du måsta ha en eSATA eller SATA till eSATA converter, jag köpte PSXCare Edition E3 och sen satte en kartong över min hårddisk.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Jag har tänkt skaffa E3 Flasher nu när det börjar hända saker i PS3 scenen igen, men jag skulle vilja slippa ha hårddisken exponerad. Jag har letat efter chassin för hårddisken och hittade dom här till ett bra pris

prisjakt. nu/produkt.php?p=957395
    prisjakt. nu/produkt.php?p=451186

Men frågan är alltså om dessa kommer gå att koppla till E3 Flashern? Och kommer man behöva en eSATA till SATA-kabel eller kommer det att fungera med en vanlig SATA-kabel?
    E-Sata till sata borde funka utmärkt det också... men eftersom du vill ha kabinett och inte lös disk blir det att leta kabinett med E-Sata ** inte kollat länkarna **
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Tror det får bli en SilverStone RVS01 Raven. Det står att den ska ha en eSATA-port, så man får väl lita på det då

Men när jag ändå är igång så kan man ju passa på å fråga en annan sak. Om man ändå ska ha hårddisken utanför konsolen, kan man inte köra med en 3.5" hårddisk i ett eSATA kabinett? Det finns ju så mycket fler kabinett att välja mellan, också är ju 3.5" både billigare och finns i större kapacitet.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Tror det får bli en SilverStone RVS01 Raven. Det står att den ska ha en eSATA-port, så man får väl lita på det då

Men när jag ändå är igång så kan man ju passa på å fråga en annan sak. Om man ändå ska ha hårddisken utanför konsolen, kan man inte köra med en 3.5" hårddisk i ett eSATA kabinett? Det finns ju så mycket fler kabinett att välja mellan, också är ju 3.5" både billigare och finns i större kapacitet.

PS3:an har inte en aning om ifall du ansluter en 2.5" eller 3.5" disk...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    PS3:an har inte en aning om ifall du ansluter en 2.5" eller 3.5" disk...
    Okej, men då vet jag läget i alla fall. Tack för alla svar!

Liknande diskussioner

1. SNES station HDD
    By Mr. Velcro in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 12:43
  2. XBox AV Station?
    By MrWorf in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-08-01, 14:35
  3. snes station
    By Astma in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 16:24
  4. Snes Station
    By MrHeffa in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 05:27
  5. snes station!
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt