Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: NHL13 spelare utan tröjor??

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19

    NHL13 spelare utan tröjor??

    Startade precis NHL 13, men när jag körde med 2 elitserielag (Timrå-Rögle) så hade de inga tröjor! Det var alltså bara genomskinligt. Någon idé vad som kan vara problemet och en ev. Lösning?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Startade precis NHL 13, men när jag körde med 2 elitserielag (Timrå-Rögle) så hade de inga tröjor! Det var alltså bara genomskinligt. Någon idé vad som kan vara problemet och en ev. Lösning?
    Saknas data, saknas funktion...

    Vilken dashboard version kör du på? vilken version av spelet kör du på? vart kör du det från (usb? interna? skiva?) har du packat upp spelet; vilket program använde du? har du problem med andra spel?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Saknas data, saknas funktion...

    Vilken dashboard version kör du på? vilken version av spelet kör du på? vart kör du det från (usb? interna? skiva?) har du packat upp spelet; vilket program använde du? har du problem med andra spel?
    Hur ser jag vilken dashboard jag kör på? Och vilken krävs? kör den enda NHL 13 som fanns typ, version vet jag inte. Kör det från interna. Packade upp med din GUI. INga problem med andra spel

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om du startar upp konsollen i FSD finns det "About" någonstans, kommer inte ihåg exakt vart, men där står iaf "Kernel: 2.0.1xxxx.0" detta är din dashboard... har du någonting under 14699 kan det vara där problemet ligger, spelet kräver nämligen 14719, men skillnaden är inte stor mellan 14699 och 14719 och 14717/14719 är båda buggiga med kinect spel... är det så att du har lägre kan du uppdatera till senaste (15574)

    Startar du inte med FSD kan du gå in under Settings (längst till höger) följt av Console Settings, System Settings, System Information (ordningen på dom 2 första kan vara omvänd... minns inte exakt)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Jag har 14699. Är det svårt att uppdatera den själv?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Jag har 14699. Är det svårt att uppdatera den själv?
    Lika svårt som det är att läsa trådarna som finns här på forumet...

    http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version <--- läs den här, och använd xeBuild GUI istället för CMD Freebooter så löser sig allting för dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Tack! Jag gör nog ett försök ikväll. Men får jag med cpukey i xebuild eller måste jag ändå vara med och fota? Vad händer om jag missar när det kommer?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Tack! Jag gör nog ett försök ikväll. Men får jag med cpukey i xebuild eller måste jag ändå vara med och fota? Vad händer om jag missar när det kommer?
    Du måste läsa av det från skärmen, eller genom nätverket...

    xeBuild GUI kan tyvärr inte läsa av din CPUKey från nanden just nu, jag håller på arbetar fram en funktion för att spara cpukey och lite annat i nanden när den väl är färdig, för att göra det lättare vid uppdateringar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du måste läsa av det från skärmen, eller genom nätverket...

    xeBuild GUI kan tyvärr inte läsa av din CPUKey från nanden just nu, jag håller på arbetar fram en funktion för att spara cpukey och lite annat i nanden när den väl är färdig, för att göra det lättare vid uppdateringar
    Hur kan jag göra det genom nätverket då?

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Du startar upp din Xbox 360 i Xell och skriver sedan in ditt IP för Xbox:en i xeBuild GUI. Lägg märke till att Xell inte behöver använda samma IP som du får genom FSD. Men du läser i klartext i Xell vilket IP boxen har. Skriv in detta IP i xeBuild och tryck på knappen "Get CPUKey/CFLDV from Network". Funkade det så får du nu upp din CPU i xeBuild. Annars får du skriva in den manuellt.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Efter allt meck med dashboatd uppdatering så måste jag ändå säga att spelarna har fortfarande uga tröjor... 😁

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nu vet du iaf hur du gör för att uppdatera.
    Personligen kan jag dock säga att jag hade extremt låga förväntningar på att det skulle fungera. Felet är som Swizzy redan sagt att data saknas. EA har väl helt enkelt glömt att lägga till datan för sagda lag. Jag har spelat några få matcher genom att packa upp det med Exiso-GUI och starta från FSD, men har bara använt NHL-lag och där har de haft tröjor på sig.
    Ska nog ta och starta en match mellan Timrå och Rögle för att kolla vad som händer.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nu har jag testat en match och de hade tröjor på sig. Något har blivet fel, för dig, vid antingen uppackningen av spelet eller vid överföringen till Xboxen.
    Jag använde mig av NHL 13 XBOX360 SPARE och Exiso-GUI V1.0.0.7.

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Nu har jag testat en match och de hade tröjor på sig. Något har blivet fel, för dig, vid antingen uppackningen av spelet eller vid överföringen till Xboxen.
    Jag använde mig av NHL 13 XBOX360 SPARE och Exiso-GUI V1.0.0.7.
    Jag använde Swizzys Exiso Gui 1.4 och samma spelversion. var kan jag hitta Exiso-GUI V1.0.0.7? Har försökt men hittar inte det!

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    En sökning på Google gjorde att man fann det längst upp...

    http://alecsis.free.fr/Extract-xiso/...iso_GUI_US.zip

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    En sökning på Google gjorde att man fann det längst upp...

    http://alecsis.free.fr/Extract-xiso/...iso_GUI_US.zip
    Har redan provat den - innehåller trojan - funkar inte
    ingen annan jag hittade funkade heller!
    Kan det hjälpa att köra swizzys exisogui igen och se om det går?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Har redan provat den - innehåller trojan - funkar inte
    ingen annan jag hittade funkade heller!
    Kan det hjälpa att köra swizzys exisogui igen och se om det går?
    Det skadar inte att testa sen kan det också vara en bugg i spelet som bara uppstår lite som den vill... det är inte alltid buggarna uppstår varje gång man gör ngt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Nä såklart, men eftersom det verkar funka för andra så tyckte jag de var lite märkligt. Ska packa upp och lägga in igen och testa. Just nu får jag bara etimedout fail med filezilla, suck...

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Pröva att göra en ISO2GOD av den och se om de blir någon skillnad

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Que? Hur?

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question xell

    Köpte häromdan en xbox360 av psxcare med RGH 2.0 och Corona V3
    När jag läser i forum står det som oftast att boota i xell genom att trycka igång
    xboxen via eject knappen.
    Tanken var att köra N64 emulatorn mupen64-360.
    Detta verkar inte fungera för.
    Är det för att xell inte finns inlagt vid installationen men borde vara det eller finns det någon annan förklaring???
    Last edited by Joll; 2013-06-06 at 19:51.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Joll Visa Inlägg
    Köpte häromdan en xbox360 av psxcare med RGH 2.0 och Corona V3
    När jag läser i forum står det som oftast att boota i xell genom att trycka igång
    xboxen via eject knappen.
    Tanken var att köra N64 emulatorn mupen64-360.
    Detta verkar inte fungera för.
    Är det för att xell inte finns inlagt vid installationen men borde vara det eller finns det någon annan förklaring???
    Xell/Xell-reloaded och Libxenon homebrew stödjer inte video output på Corona ännu, det finns en special xell-reloaded som bara stödjer corona och bara video via hdmi, men... det hjälper inte för homebrew som t.ex. muppen64...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Det var tråkigt

Liknande diskussioner

  1. Xk3y utan DVD-spelare?
    By guzzard in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 19:12
  2. Xk3y utan DVD-spelare?
    By guzzard in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 19:12
  3. Någon som har koderna till FIFA och NHL tröjor?
    By Daniel_25 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 18:12
  4. DVD spelare?
    By hansol in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-01-11, 12:25
  5. MP3 spelare
    By Butcher76 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-10-30, 07:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •