Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Vad göra? m25a i loop från NHL 12.

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    15

Vad göra? m25a i loop från NHL 12.

Hej på er!

Har inte använt min gamla xbox360 på ett tag då en fastnade i NHL12 uppdaterings(dashboard) loopen eftersom jag hade en version a ixtreme flashad på den. Nu har jag dock beställt NHL 13 och vill börja använda min box igen. Provade den igår och den funkar fortfarande med FIFA 11(original) samt NHL 11(backup), NHL 12(original) funkar dock inte. Vad har hänt sedan loop-problemet med finns det något sätt att ta sig runt det och få ny dash samt ixtreme som kommer tillåta NHL 13 original och andra spel?

tackar på förhand

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Mitzi Visa Inlägg
    Hej på er!

Har inte använt min gamla xbox360 på ett tag då en fastnade i NHL12 uppdaterings(dashboard) loopen eftersom jag hade en version a ixtreme flashad på den. Nu har jag dock beställt NHL 13 och vill börja använda min box igen. Provade den igår och den funkar fortfarande med FIFA 11(original) samt NHL 11(backup), NHL 12(original) funkar dock inte. Vad har hänt sedan loop-problemet med finns det något sätt att ta sig runt det och få ny dash samt ixtreme som kommer tillåta NHL 13 original och andra spel?

tackar på förhand
    Du får troligen E66? isåfall är det bara flasha om den med en version som du MANUELLT patchat med JF så att den inte sparar datan att det ska sitta en MS25:a i den, detta pga det är MS28 efter 13146 dashboarden
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    15
    ska kolla närmare på vad jag har för dash när jag kommer hem. Kommer med uppdateringar då =)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ska kolla närmare på vad jag har för dash när jag kommer hem. Kommer med uppdateringar då =)
    Det spelar nog ingen större roll vilken dashboard du har just nu, problemet är att iXtreme är baserat på MS28 men läsaren rapporterar sig som en MS25:a, då försöker uppdateringen patcha mjukvaran så att den blir MS28... men eftersom den redan är där tycker den att något är fel... (obviously!)

Så tar du bort MS25 spoofen och flashar den med senaste iXtreme för samsung löser du problemet
    ** OBS: Du måste patcha manuellt, dvs ladda din nuvarande nand som source, kopiera nyckeln, ladda den nya hackade mjukvaran själv (LÅT DEN INTE AUTOLADDA!!!!!) tryck Manual Spoofing, längst upp har du en ruta för key, bara pastea in den key du kopierade tidigare här och tryck på OK, du kan behöva klicka ngn annanstans mellan för att den ska gå att trycka på, skriv nu den nya mjukvaran till maskinen vill du så kan du spara före/efter du skriver **
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    15
    okej...problemt är att jag inte längre har tillgång till en pc som man koppla med till JF mfl. Så det blir nog till att lämna in den till någon som har möjlighet.

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    15
    har dashboard 2.0.12625.0 om det säger någon något =)

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    15
    okej så nu är den flashad till M28 och har Lt+ 2.0.1 som är det senaste för den. Är det bara att lägga in senaste dashborden nu via guiden som finns här, där man tar bort extern hd samt minne och gör det via usb?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    okej så nu är den flashad till M28 och har Lt+ 2.0.1 som är det senaste för den. Är det bara att lägga in senaste dashborden nu via guiden som finns här, där man tar bort extern hd samt minne och gör det via usb?
    Yes, men du kan göra det med hårddisken på, jag skrev bara att man ska ta bort allt sådant eftersom guiden handlar om hur man gör när man får upp en felkod på skärmen, om du får upp en felkod på skärmen igen skulle det vara bra om du kunde skriva ner vad det är för fel...
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    15
    det gick inte alls.....får felkod: 3151-3CD6-1600-2203-C000-0001 ?

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    15
    NHL11 backup funkar dock...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det gick inte alls.....får felkod: 3151-3CD6-1600-2203-C000-0001 ?
    Du ska troligen inte ha en Samsung alls felkoden du skriver säger att du inte har den väntade firmwaren i din dvd... har din maskin hdmi?
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    15
    visst har jag hdmi....har alltid haft samsung iallafall enligt bilderna på eject trayen,

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    visst har jag hdmi....har alltid haft samsung iallafall enligt bilderna på eject trayen,
    Den du köpte den av har troligen bytt ut liteon mot samsung, iaf om du köpte den färdigmodifierad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    15
    det gjorde jag men det var för flera år sedan typ runt 2006ish så jag vet inte vad som satt i innan bara att han hade bytt till en samsung. Vad betyder det? samt vad kan man göra åt det?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det gjorde jag men det var för flera år sedan typ runt 2006ish så jag vet inte vad som satt i innan bara att han hade bytt till en samsung. Vad betyder det? samt vad kan man göra åt det?
    There you have it, du måste byta tillbaka till en liteon, eller vad annat som satt i den från början (troligen liteon) och du kan inte ha köpt den 2006, dom första med hdmi kom 2007... liteon dök upp 2008, så någonstans däremellan, antingen ska du ha hitachi 78/79, benq eller liteon, ska du ha benq/liteon spelar det ingen roll vilken du monterar mellan dom (benq och liteon är båda från phillips och båda funkar lika bra bara du ser till att du har senaste ixtreme på den (LT+ 3.0)) ska du ha hitachi är det viktigt att du tar rätt version.
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    15
    okej....2007 var det nog då. Dock har jag inte en aning om vad som satt i från början, kan man se det på något vis samt hur kommer det sig att det blir ett problem först nu sisådär 5-6 år senare?

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    15
    kanske var 2008 endå...hittade något gamalt mejl där jag beställt hd från microsoft i nån drive de hade. Kommer ihåg att det var en arcade jag köpte som jag lämande till någon som bytte dvdn.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    okej....2007 var det nog då. Dock har jag inte en aning om vad som satt i från början, kan man se det på något vis samt hur kommer det sig att det blir ett problem först nu sisådär 5-6 år senare?
    När du dumpade samsungen ska den informationen ha följt med, eller om du lämnade ifrån dig maskinen för att få det fixat ska dom kunna se det i jungleflasher t.ex. den talar isåfall om för dig att firmwaren är spoofad som vad det nu var som satt i från början...

Det står typ ** SPOOFED AS: DG16-D2S 74850C ** eller något liknande i JF (minns inte exakt just nu, men du ser ganska snabbt )
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    kanske var 2008 endå...hittade något gamalt mejl där jag beställt hd från microsoft i nån drive de hade. Kommer ihåg att det var en arcade jag köpte som jag lämande till någon som bytte dvdn.
    Du borde ha fått tillbaka din gamla dvdläsare som satt i från början, den var ju din. Annars blev du bestulen av chipparen...

Eftersom en ny dvdläsare kostar 500:- så är det ju värt att tänka efter om den inte ligger i någon låda någonstans...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    15
    det var så att han sparade dem och man kunde ringa honom om man fick problem det är ju dock ett tag sedan samt att jag flyttat från stan =) Känner mig inte så bestulen då jag fick en annan läsare samt en billig flashning. Det blir väll till att skaffa en ny och hoppas att det går. Ingen chans att det funkar med ett äldre firmware?

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 22:06
  2. Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 18:29
  3. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 16:42
  4. Göra iso filer från rar-filer???
    By kammen in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2005-06-04, 14:02
  5. göra en backup från dvd till dvd-r
    By arneanka in forum XBOX Backup och Patchar