Vänner!
Fick hem första kryssboxen idag lagom till pojkens födelsedag. Pluggade in med en sexåring studsande bredvid mig och försökte ladda Kinectimals från USB-disken. Inga problem att hitta ISO'n och så, men vid laddning får jag upp ett meddelande som säger "You have to apply an update to your console in order to play this game.." eller något ditåt.
En snabb koll senare avslöjar att dashboardversionen är 2.0.13146.
Xk3y ger mig följande info:
APP:01.23
FPGA:80.35
FWVer: 1071-JFO
HWVer: A0B0
Min fråga är alltså: vågar jag uppdatera dashboarden till en senare version från skivan (jag gissar att den ligger med i ISO'n), skall man hämta den någon annan stans ifrån? Behöver jag uppdatera xk3y-historien? Jag känner mig en aning förvirrad. Vad är det värsta som kan hända vid en uppdatering? Boxen är inte kopplad mot Live och kommer aldrig att bli det, så om den bannas är jag inte så orolig för, men jag vill ju gräna undvika att den slutar funka helt?
Har försökt söka på forumet, men har inte blivit klokare. Hade hoppats att både dashboard och xk3y skulle vara uppdaterade med så sen version som möjligt när den anländer från eminenta psxcare, men så verkar inte vara fallet. =/
Tar väldigt hemskt gärna emot tips.
//W
Bookmarks