Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Uppdateringar.. Av vad?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Uppdateringar.. Av vad?

    Vänner!

    Fick hem första kryssboxen idag lagom till pojkens födelsedag. Pluggade in med en sexåring studsande bredvid mig och försökte ladda Kinectimals från USB-disken. Inga problem att hitta ISO'n och så, men vid laddning får jag upp ett meddelande som säger "You have to apply an update to your console in order to play this game.." eller något ditåt.

    En snabb koll senare avslöjar att dashboardversionen är 2.0.13146.

    Xk3y ger mig följande info:

    APP:01.23
    FPGA:80.35
    FWVer: 1071-JFO
    HWVer: A0B0

    Min fråga är alltså: vågar jag uppdatera dashboarden till en senare version från skivan (jag gissar att den ligger med i ISO'n), skall man hämta den någon annan stans ifrån? Behöver jag uppdatera xk3y-historien? Jag känner mig en aning förvirrad. Vad är det värsta som kan hända vid en uppdatering? Boxen är inte kopplad mot Live och kommer aldrig att bli det, så om den bannas är jag inte så orolig för, men jag vill ju gräna undvika att den slutar funka helt?

    Har försökt söka på forumet, men har inte blivit klokare. Hade hoppats att både dashboard och xk3y skulle vara uppdaterade med så sen version som möjligt när den anländer från eminenta psxcare, men så verkar inte vara fallet. =/

    Tar väldigt hemskt gärna emot tips.


    //W

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ladda hem 15574 och lägg in den via USB istället, kör du från skivan (iso) kommer den bara fastna och du måste hitta specifikt rätt version som den försökte installera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Tack för svaret!

    Och uppdateringen drar jag hem från länken i din eminenta guide här på forumet?

    Den kan alltså inte ställa till med något som får antingen boxen eller xk3y-historien att sluta funka?


    //W

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Wizard; Det ska vara lungt. så länge du kör den från usb sticka (som du sätter i något av de övriga usbjacken till din xbox 360.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wizard Visa Inlägg
    Och uppdateringen drar jag hem från länken i din eminenta guide här på forumet?

    Den kan alltså inte ställa till med något som får antingen boxen eller xk3y-historien att sluta funka?


    //W
    Den som finns länkad här på forumet är 100% safe ja, Jag har inte hört något om någon som fått problem med varken xk3y eller xbox 360 efter ha uppdaterat till 15574, inte annat än dom som gått från en dashboard under version 2.0.13146.0 eftersom man vid den uppdateringen också flashade om alla dvd spelare till en ny version, men eftersom du har fått allting installerat nyligen och dessutom har en slim med 1071 är det inga problem att uppdatera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. uppdateringar av ps3
    By ninjasatan in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 20:55
  2. Uppdateringar?!
    By Spacmec in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 09:26
  3. Uppdateringar
    By Pahlsson in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 11:30
  4. uppdateringar
    By charlie in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 23:11
  5. Uppdateringar av 2.3
    By D-mark in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-26, 13:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •