Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 34 av 34

Diskussion: The game couldn't start. Try downloading it again. HJÄLP!

Registrerade
    Sep 2012
    Respekt
    0
    Tjena Swizzy, det räckte med att uppdatera flash för iaf borderlands, men jag har stött på ett annat problem och det är att skivan i början varnas för att vara smutsig, kan det vara så att de nya spelen är "känsligare" för bränning eller så att min dvd-läsare helt plötsligt fått fnatt? vore gott om du kunde pma mig svaret. tack!
    Last edited by Jetzon; 2012-09-21 at 04:08.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Jetzon Visa Inlägg
    Tjena Swizzy, det räckte med att uppdatera flash för iaf borderlands, men jag har stött på ett annat problem och det är att skivan i början varnas för att vara smutsig, kan det vara så att de nya spelen är "känsligare" för bränning eller så att min dvd-läsare helt plötsligt fått fnatt? vore gott om du kunde pma mig svaret. tack!
    Orkar inte PM:a, då får jag bara svara på frågan ännu fler gånger än jag redan behöver

Anyways, om du inte har en Liteon iHAS x24 brännare med iXtreme Burner MAX kan det vara det som är problemet, dom senaste spelen är större än dom gamla, vilket gör att dom kräver större skivor, eller att man bränner mer än vad skivan egentligen klarar (overburn) med vissa spel funkar det att köra truncate (att man bränner det skivan klarar och skiter i resten) men ska du spela på live rekomenderas du att skaffa en ihas brännare om du inte redan har en sådan och bränna med den istället...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2012
    Respekt
    0
    Hej Swizzy, en fråga bara. De senaste spelen som har kommit får jag stora problem med, Clean Disc efter ca 3min av spelande, jag har funderat på en ihas brännare men har endast bärbar dator hemma. Spelen är körda via abgx och truncate-brända. Vart ligger mitt problem? Linsen eller dåligt brända spel? Tack på förhand\\ Jetzon

Edit: är livebannad så blir endast multiplayer med brorsan eller själv.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Jetzon Visa Inlägg
    Hej Swizzy, en fråga bara. De senaste spelen som har kommit får jag stora problem med, Clean Disc efter ca 3min av spelande, jag har funderat på en ihas brännare men har endast bärbar dator hemma. Spelen är körda via abgx och truncate-brända. Vart ligger mitt problem? Linsen eller dåligt brända spel? Tack på förhand\\ Jetzon

Edit: är livebannad så blir endast multiplayer med brorsan eller själv.
    Troligen dåligt brända spel, truncate är som sagt inte en bra metod att använda, det du gör är att du skippar sista biten av skivan, är det så att spelen försöker läsa datan som borde ligga där egentligen kommer det naturligtvis bli ett STORT problem...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Couldn't find _DS_MENU.SYS
    By Blood in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2016-05-27, 08:28
  2. "The game could not start. Please download the game again."
    By ludiii in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 22:47
  3. Snälla Hjälp, 3.71 m33 the game could not be started
    By Helge1984 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 12:31
  4. Game-ID hjälp (FF IX)
    By MThun in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 22:47
  5. Hjälp med Game Save = Softmoddning
    By vaom in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-05-29, 03:07

Bookmarks

Behörigheter