Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 34

Diskussion: The game couldn't start. Try downloading it again. HJÄLP!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    The game couldn't start. Try downloading it again. HJÄLP!

    Hej,

    Är det någon som vet vad som är fel när man får det felmeddelandet? (The game couldn't start. Try downloading it again. HJÄLP!)
    Känns som att boxen tror att det är en XBLA-spel. Snälla hjälp!

    Kan jag göra det som står som "Solution 1" här? http://support.microsoft.com/kb/971875

    Behöver verkligen hjälp!
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    jo det kan man tro, nä det är ett vanligt fel och tyder nästan alltid på att du måste uppdatera din dashboard. Vilket spel gäller det? Och vilken dash-version har du?

    Btw, brukar inte vara till mycket hjälp att använda microsofts egna support när man har en hackad maskin (vilket jag antar att du har eftersom du skriver i den här forumdelen)
    Last edited by anden1; 2012-09-17 at 18:52.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Vore riktigt schysst om du kunde hjälpa mig, anar inte vad det skulle betyda.

    Det är Borderlands 2 och jag har dash 2.0.13604.0.
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    ah 13604 e ju en rätt gammal dash å borderlands 2 e väl helt nytt? Tror absolut du måste uppdatera. Vilket hack har du? Dvs, JTAG eller RGH?
    Iofs identifierar väl swizzys program det automatiskt. Har du använt det förut? XeBuild GUI heter det
    Last edited by anden1; 2012-09-17 at 18:56.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Kan tänka mig att den är gammal. jo det är nytt. ah vad sjutton har jag? trodde jag hade typ JTAG-RGH, men så kanske inte kan vara fallet?
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Finns det någon bra guide för att uppdatera dashen?
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    sorry min browser muppar sig så kan inte klistra in länkar just nu men leta upp senaste versionen av XeBuild GUI under downloads på logic-sunrise (googla)
    ska käka nu, återkommer sen

    programmet ska vara väldigt noob friendly så det ska vara relativt självförklarande hur du gör. Annars hjälper jag dig sen

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svinto007 Visa Inlägg
    Kan tänka mig att den är gammal. jo det är nytt. ah vad sjutton har jag? trodde jag hade typ JTAG-RGH, men så kanske inte kan vara fallet?
    Du har troligen RGH isåfall, Har du köpt maskinen av oss på PSXCare? isåfall skulle jag rekomendera att du läser guiden här: http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version men SKRIV INTE nanden... utan skicka serienummret samt din cpukey till oss på PSXCare och be dom fixa en ny image åt dig, det är ett gäng som haft problem med att gå från den 13604 vi byggt (under viss period) och uppåt, däremot om man går från originalet (som vi har sparat i en liten "databas" funkar det hur bra som helst

    OBS: Efter att du fått en ny funkar allt som det ska
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Schysst, vi sitter och försöker lira nämligen. Räcker version 2.052 av XeBuild GUI?
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svinto007 Visa Inlägg
    Schysst, vi sitter och försöker lira nämligen. Räcker version 2.052 av XeBuild GUI?
    Du bör köra 2.083: http://downloads.xeupd.com/Swizzy's%20xeBuild%20GUI/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Yes. Fixat.
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Finns det någon guide eller har du tid att förklara hur man gör tror du?
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svinto007 Visa Inlägg
    Finns det någon guide eller har du tid att förklara hur man gör tror du?
    http://www.youtube.com/watch?v=W1FIrDs5Njk <--- en guide som bör förklara för dig det mesta, tänk på att du KAN råka ut för att du fastnar med E52 om du försöker med nuvarande nanden, isåfall måste du få tag på originalet och flasha genom xell-reloaded... bara skriv här om det inte funkar så kan jag förklara hur du kan få tillbaka den till stadiet du har just nu om du råkar ut för E52...

    ** edit: **

    Videon är lite halv gammal nu... därav den inte har allt det senaste, men du bör förstå ändå

    ** edit 2: **

    Uppdaterade länken så att den pekar mot youtube istället
    Last edited by Swizzy; 2012-09-17 at 19:46.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Funkar den här guiden? Eller är videon bättre?
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den bör funka, men videon visar hur du använder en nyare version

    ** edit: **

    Det går att ändra inläggen btw, det är något du bör lära dig hur man gör, annars blir det massa inlägg i rad från dig för att du ska lägga till något du missat... eller kommer på... om det tar flera dagar mellan första och sista inlägget kanske det är bäst att skriva nytt inlägg, men är det inom en timme kan man alltid ändra inlägget direkt istället för att skriva flera nya i rad
    Last edited by Swizzy; 2012-09-17 at 19:40.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ok, kör på den. Hur startar jag Xell?
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svinto007 Visa Inlägg
    Ok, kör på den. Hur startar jag Xell?

    Starta konsollen med eject knappen, borde stå i typ alla guiderna?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ska jag trycka på eject när jag är inne i Flash360 eller från att boxen är helt avstängd?
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svinto007 Visa Inlägg
    Ska jag trycka på eject när jag är inne i Flash360 eller från att boxen är helt avstängd?
    Have a guess? läs om mitt förra svar så förstår du nog...

    Om du inte planerar läsa om inlägg jag/anden1 skriver utan bara vill bli matad med sked kan du sluta läsa det vi skriver, det kommer bara sluta med att allt går åt h*vete för dig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ja förlåt, jag läser absolut minsta stavelse. Det stod bara inte att jag skulle stänga av boxen när jag var klar i Flash360. Jag är väldigt tacksam för hjälpen och vi är tom två som läser.
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svinto007 Visa Inlägg
    Ja förlåt, jag läser absolut minsta stavelse. Det stod bara inte att jag skulle stänga av boxen när jag var klar i Flash360. Jag är väldigt tacksam för hjälpen och vi är tom två som läser.
    Den guiden du länkade till med xeBuild GUI 1.1 är en gammal guide jag skrev ihop väldigt snabbt... därav den inte är lika utförlig som tidigare guider jag gjort...

    När jag e klar med xeBuild GUI 3.0 kommer jag troligen göra ytterligare en ny guide som använder min egna nand flasher istället för flash360, den har stöd för lite fler moderkort än vad flash360 har samt är den mindre förvirrande
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tycker guiden är bra. Var bara att när jag försöker starta boxen med eject startar den inte, därför frågade jag om det var så det är tänkt att man ska göra.

    EDIT: Nu startade den, tog lite längre tid än vanligt bara. Men när den "Looking for xenon.elf or vmlinux on USB/CD/DVD or user-defined file via TFTP..." står det "no answer from server".
    Last edited by Svinto007; 2012-09-17 at 20:07.
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svinto007 Visa Inlägg
    Tycker guiden är bra. Var bara att när jag försöker starta boxen med eject startar den inte, därför frågade jag om det var så det är tänkt att man ska göra.

    EDIT: Nu startade den, tog lite längre tid än vanligt bara. Men när den "Looking for xenon.elf or vmlinux on USB/CD/DVD or user-defined file via TFTP..." står det "no answer from server".
    Den rullar och försöker starta olika grejer när den väl hamnat i sista delen, kommer rulla det om och om igen tills den kan hitta något att boota... det gör den inte eftersom du inte har ngt inkopplat till den för det anyways, du ser när den kommit så långt din cpukey... om du bara ser den texten får du starta om och vara lite snabbare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Måste säga, fy satan vad ni är bra! Nu fungerar det! Ska hälsa från min speltokiga vän också.
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hejsan grabbar, ny här. Jag har en flashad konsol men undrar vad det beror på när jag får Unathorized disc på tex Protoype 2? Vad är felet? Kan inte heller installera spelet på xboxen och det där med att spela upp en låt i bakgrunden låter lite skumt. Några förslag samt tips? Tacksam för svar! // JetZon

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jetzon Visa Inlägg
    Hejsan grabbar, ny här. Jag har en flashad konsol men undrar vad det beror på när jag får Unathorized disc på tex Protoype 2? Vad är felet? Kan inte heller installera spelet på xboxen och det där med att spela upp en låt i bakgrunden låter lite skumt. Några förslag samt tips? Tacksam för svar! // JetZon
    Du har inte brännt skivan korrekt, eller så är det fel patchat för den iXtreme (flashning) version du har...

    ABGX360 är ett jättebra program för dig att använda för att kolla spelen, samt patcha det korrekt om det är fel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack för svaret Swizzy! jag körde den via abgx och fick valid osv, sitter och funderar över om en uppdatering av flash är ett måste, spec även nu när borderlands har kommit?

    Edit: fel inställningar i abgx?

    Edit 2: Är det fortfarande trunkratemetoden när man bränner?
    Last edited by Jetzon; 2012-09-18 at 00:39.

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jetzon Visa Inlägg
    Tack för svaret Swizzy! jag körde den via abgx och fick valid osv, sitter och funderar över om en uppdatering av flash är ett måste, spec även nu när borderlands har kommit?

    Edit: fel inställningar i abgx?

    Edit 2: Är det fortfarande trunkratemetoden när man bränner?
    Truncate är KASST! kör hellre med en Liteon Ihas brännare med burner max... och ja du MÅSTE ha LT+ 3.0 för att det ska funka...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack Swizzy, det är garanterad en föråldrad flashversion på min xbox, ska ta hand om detta imorgon och fungerar det inte då så hörs vi igen tack för hjälpen!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Couldn't find _DS_MENU.SYS
    By Blood in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2016-05-27, 07:28
  2. "The game could not start. Please download the game again."
    By ludiii in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 21:47
  3. Snälla Hjälp, 3.71 m33 the game could not be started
    By Helge1984 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 11:31
  4. Game-ID hjälp (FF IX)
    By MThun in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 21:47
  5. Hjälp med Game Save = Softmoddning
    By vaom in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-29, 02:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •