Tjenare!
(Lite extra information först, hoppa ner till ---Min fråga--- om det inte intresserar er)
Köpte ett begagnat xbox för några veckor sedan(eller två snarare).
Stod att det ena skulle vara chippat, och såg psxcare stickern på ena xboxet. Så jag började mixra lite med det, la in xbmc, och såg sedan att det bara var en orginal hd i, och tänkte därmed att jag skulle byta hårddisk.
Efter mycket om och men(mest för att min dator bestämde sig för att dö mitt under allt) så fick jag in den nya hårdisken(160gb). Laddade upp xbmc auto installer v1.46, och ser fortfarande att det bara är 8gb. Tänkte då att det kanske var för att jag inte hade formaterat hårddisken och gjort en "prepare" så gjorde det. Funkade ändå inte. Sedan tänkte jag att det kanske var något med chippet, så bestämde mig för att öppna xboxet ännu mer, och gör en bildsökning på vart chippet ska sitta. Till min förvåning ser jag inget chip.
---Min fråga---
Har ni någon gång utfört soft-moddning eller kanske reparationer av xbox på denna sida? Eller är det jag som måste titta bättre?(vilket jag ska nu eftersom jag blir bara osäker att jag kommer bli dumförklarad xD
Och kan ju ta en del2 fråga eftersom jag redan är här: Om jag skulle vilja chippa mitt xbox, är det svårt att göra det själv? Egentligen frågan är om det är millimeter säkerhet på lödningen eller inte? Har lött och kan löda, men eftersom det var 9 år sen jag lärde mig det så är man ju lite rostig =)
Tack för all eventuell hjälp!
Jk
Xbox version: 1.0
Lånad bild, Mitt xbox ser exact likadant ut.
http://img.photobucket.com/albums/v6...ormalboard.jpg
(Han som har lagt upp bilden säger att hans att chippat så kanske jag som inte vet vart chippet sitter.)
Bookmarks