Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Köpte ett begagnat xbox.

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Köpte ett begagnat xbox.

    Tjenare!
    (Lite extra information först, hoppa ner till ---Min fråga--- om det inte intresserar er)

    Köpte ett begagnat xbox för några veckor sedan(eller två snarare).

    Stod att det ena skulle vara chippat, och såg psxcare stickern på ena xboxet. Så jag började mixra lite med det, la in xbmc, och såg sedan att det bara var en orginal hd i, och tänkte därmed att jag skulle byta hårddisk.

    Efter mycket om och men(mest för att min dator bestämde sig för att dö mitt under allt) så fick jag in den nya hårdisken(160gb). Laddade upp xbmc auto installer v1.46, och ser fortfarande att det bara är 8gb. Tänkte då att det kanske var för att jag inte hade formaterat hårddisken och gjort en "prepare" så gjorde det. Funkade ändå inte. Sedan tänkte jag att det kanske var något med chippet, så bestämde mig för att öppna xboxet ännu mer, och gör en bildsökning på vart chippet ska sitta. Till min förvåning ser jag inget chip.

    ---Min fråga---

    Har ni någon gång utfört soft-moddning eller kanske reparationer av xbox på denna sida? Eller är det jag som måste titta bättre?(vilket jag ska nu eftersom jag blir bara osäker att jag kommer bli dumförklarad xD

    Och kan ju ta en del2 fråga eftersom jag redan är här: Om jag skulle vilja chippa mitt xbox, är det svårt att göra det själv? Egentligen frågan är om det är millimeter säkerhet på lödningen eller inte? Har lött och kan löda, men eftersom det var 9 år sen jag lärde mig det så är man ju lite rostig =)

    Tack för all eventuell hjälp!

    Jk

    Xbox version: 1.0

    Lånad bild, Mitt xbox ser exact likadant ut.

    http://img.photobucket.com/albums/v6...ormalboard.jpg

    (Han som har lagt upp bilden säger att hans att chippat så kanske jag som inte vet vart chippet sitter.)
    Last edited by JkLoser; 2012-09-18 at 11:59. Anledning: Extra info

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JkLoser Visa Inlägg
    http://img.photobucket.com/albums/v6...ormalboard.jpg

    (Han som har lagt upp bilden säger att hans att chippat så kanske jag som inte vet vart chippet sitter.)
    på bilden finns inget chip heller nej, den röda rutan är där chippet ska sitta...

    Det är inte speciellt svårt att montera ett Xbox 1 chip på en 1.0:a om man är försiktig med lödningarna... det är pinheadern du ska löda mot + en liten punkt på undersidan, men det är inte extremt super svårt att göra...

    Vi utför reparationer på Xbox 1r fortfarande ja, oavsett om dom varit hos oss tidigare eller ej, det är mycket möjligt att den är softmoddad, dock tror jag inte att softmodden är gjord hos oss...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Var det jag antog. Då kommer min följfråga om ni nu får svara på den.

    Kan man få in en större hårddisk i en softmoddad xbox? jag har redan fått den att fungera i mitt xbox, men den hitta bara 8gb.
    Kan man spela emulatorer och grejer på xboxet? antar att man får bränna in spel på skiva som är lite större(Sega cd, psx och sånt om inte uppgradering av hd är möjligt, eller chippa det)?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JkLoser Visa Inlägg
    Var det jag antog. Då kommer min följfråga om ni nu får svara på den.

    Kan man få in en större hårddisk i en softmoddad xbox? jag har redan fått den att fungera i mitt xbox, men den hitta bara 8gb.
    Kan man spela emulatorer och grejer på xboxet? antar att man får bränna in spel på skiva som är lite större(Sega cd, psx och sånt om inte uppgradering av hd är möjligt, eller chippa det)?
    Med chip kan du byta ut biosen till en version som har stöd för större hårddiskar... du ska även kunna använda dig av SuperDisc eller motsvarande för att formatera hårddisken, den skivan borde också funka med en softmoddad men det är inget jag vill ta gift på...

    Vad gäller emulatorer ja, det går att göra... det finns en hel uppsjö emulatorer för dom flesta konsollerna bland annat NES, SNES, GameBoy, GameBoyAdvanced etc. har inte koll på alla... men det e för dom flesta "vanliga" maskinerna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack, fixade allt av sig själv

    Efter att bytt hårddisk(hur man gör det om någon läser detta i framtiden får ni nog googla fram, är inte bara att byta hårddisk), så körde jag xbmc installer deluxe, sen ftp:ade jag över unleash, körde format på F där, och så kom all ledigt minne fram(eller 122gb+6 på c).

    Nu ska jag bara googla lite om man kan spela brända spel och sånt på det. Men tack så otroligt mycket för all hjälp, efter 3 dagar av mixrande, och att felet va så lätt att det inte var "hardmoddat"

    Nu har jag ett bra mediacenter med möjligheter att spela alla konsol spel fram till ps1(yay slipper sälja alla gamla ps1 spel jag har på skiva xD).

    Men vad har stora skillnaden mellan hardmoddat och softmoddat egentligen? bara att man kan ha fler bios? flash bios och sånt? som jag knappt förstår varför man ska göra(utöver större hårddisk såklart).

    Hur som helst, stort TACK!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Skillnaden är att chippen är svårare att bricka om man gör något fel, softmodden kan paja totalt om man har otur (det kan man då fixa med chip)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det vår sticker på är den nog flashad, inte softmoddad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. köpte xbox premium 60gb straxt innan jul
    By vioxx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 18:21
  2. glapp i videoutgången. Köpte begagnat. Hjälp!
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 11:59
  3. Köpte en xbox igår ! :D
    By Alezman in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-07-15, 23:45
  4. Bättre begagnat
    By *Nemesis* in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-09-11, 13:37
  5. Köpte XBOX Sega Bundle!
    By BabyFace in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-01, 01:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •