Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Fråga om uppdatering

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Fråga om uppdatering

    Tjena!
    jag var in och fixade xk3y till min box i tisdags hos er och den har funkat väldigt bra. Men varför las inte Dashboard 15574 in på boxen utan där ligger dashboard 14719?
    Det e inte hela världen men undrar lite om det e nåt fel på 15574 o att man inte ska lägga in den?

    //Mange

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av weman74 Visa Inlägg
    Tjena!
    jag var in och fixade xk3y till min box i tisdags hos er och den har funkat väldigt bra. Men varför las inte Dashboard 15574 in på boxen utan där ligger dashboard 14719?
    Det e inte hela världen men undrar lite om det e nåt fel på 15574 o att man inte ska lägga in den?

    //Mange
    Inget fel på 15574, inte alltid maskiner uppdateras när vi moddar dom på PSXCare, om det inte är ett krav för att modden ska funka eller att det är krångligt att uppdatera efter modden...

    Du kan lägga in 15574 utan problem från valfritt usbminne du bör absolut INTE uppdatera från en iso fil du kör genom xk3y'n, då kommer det fastna i en uppdaterings loop
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Ok, tack för svaret :-)

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Tja Weman74!

    Jag fick oxå min med en äldre dash. Men det tog verkligen inte mer än 5 min att greja själv med ett FAT32 usbminne.
    Efter den uppdateringen så har INGET spel frågat om uppdatering eller någonting.
    Enda som kommit efter uppdateringen är att Kinecten ville uppdatera men det har inget med dashen att göra.

    Allt är prima ballerina

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Loki Visa Inlägg
    Tja Weman74!

    Jag fick oxå min med en äldre dash. Men det tog verkligen inte mer än 5 min att greja själv med ett FAT32 usbminne.
    Efter den uppdateringen så har INGET spel frågat om uppdatering eller någonting.
    Enda som kommit efter uppdateringen är att Kinecten ville uppdatera men det har inget med dashen att göra.

    Allt är prima ballerina
    Actually, kinect uppdateringen är en del av dashboard uppdateringen har du en kinect bör du ha den inkopplad när du uppdaterar dashboarden, så slipper du köra om samma update igen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Ja det var smidigt o uppdatera :-)
    Det var F1 2012 som ville ha senaste dashboarden

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Actually, kinect uppdateringen är en del av dashboard uppdateringen har du en kinect bör du ha den inkopplad när du uppdaterar dashboarden, så slipper du köra om samma update igen
    Liiiiiiies!!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Loki Visa Inlägg
    Liiiiiiies!!
    Really? så varför säger den att du ska ha just den uppdateringen för att lösa problemet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Well... Jag kan med uteslutningsmetoden bara komma fram till att det handlar om en konspiration.
    Kom ihåg vars du hörde det först...

    They are everywhere... .>

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    35
    Respekt
    13
    Måste man koppla bort xkey dosan eller externa hdd för att uppdatera med usb?


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rizpusher Visa Inlägg
    Måste man koppla bort xkey dosan eller externa hdd för att uppdatera med usb?


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Nej, du kan koppla in usb minnen i någon av dom andra 2/4 portarna... (beroende på vilken modell av maskin du har finns det antingen 3 eller 5 usb portar)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    35
    Respekt
    13
    Tack swizzy


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej jag är ny här. Jag har en xbox 360 elite 120GB hdd, har flash Lt+3.0 och xkey, så jag undrar kan jag upptadera till senaste dashboard som är 16197.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av valon86 Visa Inlägg
    Hej jag är ny här. Jag har en xbox 360 elite 120GB hdd, har flash Lt+3.0 och xkey, så jag undrar kan jag upptadera till senaste dashboard som är 16197.
    Ja, det är ok med 16197
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Talking

    Tack för svaret

    Swizzy

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej! Jag fick precis xbox med xkey och följde instruktionerna som medföljde, blev promptad att uppdatera ett spel och gjorde detta. Nu verkar den ha fastnat i den här loopen ni varnar för ovan... Vad kan jag göra åt det?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av justforkix Visa Inlägg
    Hej! Jag fick precis xbox med xkey och följde instruktionerna som medföljde, blev promptad att uppdatera ett spel och gjorde detta. Nu verkar den ha fastnat i den här loopen ni varnar för ovan... Vad kan jag göra åt det?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    har problem med min gamla 360 samsung 28) flashad läsare 2.0 )har dashboard 2.0.12416.0
    får felmeddelande 3080 3F45 1E04 C005 3009 när jag försöker lägga in dashboard 2.0.16197.0
    xkeyn har nyaste 1.30
    har provat några nyare dashboards men får felmedelande från alla.( kör från usb)

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    saknas någon sektion i den felkoden... men testa att kringå xk3y'n under uppdateringen... (starta boxen med eject)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    får e66 om jag startar om den med eject och har usb pennan i för att datera upp dashboardet
    glömde en sektion ska vara 3080 3F45 1600 1E04 C005 3007
    kan det hjälpa att göra om dvden till orginal ??

    har nu läst ut dvden jungle flasher säger att det är en samsung ms28 spoofed as ms 25
    kan det vara problemet ?
    Last edited by palten2000; 2013-01-05 at 10:34.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    får e66 om jag startar om den med eject och har usb pennan i för att datera upp dashboardet
    glömde en sektion ska vara 3080 3F45 1600 1E04 C005 3007
    kan det hjälpa att göra om dvden till orginal ??

    har nu läst ut dvden jungle flasher säger att det är en samsung ms28 spoofed as ms 25
    kan det vara problemet ?
    Japp, det är precis det som orsakar problemet

    Ladda valfri MS28 firmware (hackad eller original) som target, och kopiera MANUELLT nyckeln, dvs. klicka på "Manual Spoofing" du ska absolut INTE autoladda firmwaren och du ska inte heller trycka på autospoof knappen (detta kopierar över MS25 informationen som stannar kvar även om du tar bort det med manual spoofing)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, det är precis det som orsakar problemet

    Ladda valfri MS28 firmware (hackad eller original) som target, och kopiera MANUELLT nyckeln, dvs. klicka på "Manual Spoofing" du ska absolut INTE autoladda firmwaren och du ska inte heller trycka på autospoof knappen (detta kopierar över MS25 informationen som stannar kvar även om du tar bort det med manual spoofing)
    tack Swizzy du hade rätt än en gång fungerar som det ska nu

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 09:22
  2. Uppdatering
    By roger086 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 22:57
  3. Uppdatering
    By Asshunter in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 12:03
  4. Tversity fråga? uppdatering codec från live
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 12:00
  5. uppdatering
    By Krewie in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 23:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •