Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: spel som kräver 4.21

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18

    spel som kräver 4.21

    tänkte fixa ps3 o lägga in cfw men finns det nå nya guider eller liknande för hur man ska kunna spela nya spelen såg att t.e.x fifa 13 kom idag o det kräver 4.21 stod det :P.
    och isf vilken cfw borde man köra bland allt dex o vad det nu fanns för olika saker :P

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    tjena la min ps3:a på hyllan en stund. men har sparkat igång den å börjat kolla på de nya CEX2DEX. CEX= retail konsol DEX Debug konsol.

    har inte vågat göra om min ps3 till DEX som är CFW 3.55 REBUG.. så jag tog helgen till att forska i det här. för har 2-3 till ps3or att testa på.. hade bara en konsol som ligger på version 3.41 men det var en nitlott då jag totalhavererade BDrom anslutningen. för det mer eller mindre krävs att den har anslutning till BDrom interfacet åtminstone för att annars får min inte in all mjukvara som krävs för DEX. en annan fungerade ps3 ligger 3.56. så den måste nedgraderas till minst 3.55 via t.ex progsheet. d.v.s löda massa trådar på ps3 moderkortet. i övrigt testade jag att köra remarry på bdrom och ps3an på 3.41 utan framgång. den ligger dock på 3.44 REBUG nu. men inte brukbar då den kräver bdrom interface för att boota multiman.


    kort sagt.

    vad har du för firmware nu ?

    vad heter din konsol d.v.s första bokstäverna på serienr?

    att köra CFW 3.41/3.55 är det minst avancerade och minst risk för brickning och jag rekomenderar CFW 3.55 REBUG. men du får leva med att inte alla spel funkar. de flesta spel upp till ca 3.60 funkar. förutsatt att de finns patchar för CFW 3.55

    DEX maskiner är mera komplicerat. och kräver att du dumpar ur lite info ur ps3:an och kör en massa linux.. de går att spela spel då på 4.10+ men de är inte rikitgt samma grej. vill mena att du måste köra spelen via extern HDD som är uppdelad i flera partitioner. om du gjort den till DEX 4.1 t.ex ska man kunna backa till CEX 3.55 t.ex igen. om din PS3 är över FW3.56 så måste den nedgraderas via programering och lödning. alternativt E3 flasha..

    du kanske vet mer än jag tror. men de lät inte så..

    hoppas jag va till någon nytta iaf..
    --------
    jag lär föresten hitta på ett sätt att få ner en av mina ps3or. (3.56) när jag får ner den till 3.xx, först då kommer jag testa CEX2DEX...
    kan passa på att fråga ADMIN eller någon annan här.(sorry att jag stjäl tråden)

    min ps3 som är 3.56 har modell CECHC.. vilka alternativ har jag att ta ner den under 3.56 ? för jag förstod inte rikitgt hur jag ska tolka allt.

    progskeet funkar eller hur ?
    E3 flashern ? den är ju NAND och NOR flasher ? men har iaf kollat igen och de är för att den bara tar NOR chip. fast ni skrivit att den även klarar NAND
    jag startar en ny tråd om detta blir följdfrågor.

    EDIT:jag nedgraderar mina ps3or upp till 3.55 med psgrade och teensy via USB. här måste man va noga om man har en NAND konsol. för vid just nedgraderingen tappar man BD filmstöd om man inte vet vilka filmer man tittat på. finns några sätt att få tillbaka stöden på i sådanna fall fast vet man ej vilka filmer ps3an spelat så är man i princip körd. NOR konsoler tappar ej stödet vad jag vet. dock fungerar de att spela spel på Blueray skivor..
    Last edited by gump; 2012-09-24 at 22:20.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    gump:

    http://www.ps3devwiki.com/wiki/Downg...rdware_flasher

    Kolla vilken CECHC du har.


    E3 Flasher kräver ingen lödning för NOR chip som du har.

Liknande diskussioner

  1. Xkey probelm, nya spel kräver systemuppdatering
    By josk0 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2012-09-27, 22:40
  2. Vågar jag ta ny uppdatering som spelet kräver?
    By SnowJim in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 12:20
  3. Spel som kräver 3.56
    By Flarnhare in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 09:39
  4. Första spelet som kräver firmware 3.42
    By Tjurig in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 13:26
  5. Spel som kräver 2.0
    By Lizzie in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 03:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •