Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 44 av 44

Diskussion: Nytt om 4.21 CFW

  1. #31
    Just det passphrase har uppdaterats av sony så dom som är på psn behöver uppdatera det
    Netadministrator för irc.osx86.hu - Playstation 3 Dev - Peak & Poke LV1 Dev - Latest CFW: 4.46 PS3 Super Slim

  2. #32
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Installerade det igår, gick till ofw3.55 före installation. Allt verkar funka bra förutom att när jag trycker på ps-knappen så snurrar laddnings symbolen bara på alla ikoner under game. Så jag måste välja ljud inställningar eller liknande för att avsluta spelen. Det kan vara lite jobbigt men att jag nu kan spela resident evil 6, ratchet och clank triologin mm gör det värt det
    Last edited by bedlamit; 2012-10-24 at 15:48.

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Installerade det igår, gick till ofw3.55 före installation. Allt verkar funka bra förutom att när jag trycker på ps-knappen så snurrar laddnings symbolen bara på alla ikoner under game. Så jag måste välja ljud inställningar eller liknande för att avsluta spelen. Det kan vara lite jobbigt men att jag nu kan spela resident evil 6, ratchet och clank triologin mm gör det värt det
    Japp samma här men är ju bara att hålla inne PSknappen lite längre och sen välja quit game.

  4. #34
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Nu verkar det röra på sig lite

    Rogero har släppt en ny CFW för 4.21 och enligt kommentarerna verkar det funka.

    http://psx-scene.com/forums/content/...released-2659/
    Det har kommit en del klagomål på att Rogeros CFW brickar.

    Ska bli kul å se i fall ett CFW för alla som är på OFW 4.X kommer släppas. Kakarotos HEN kunde ju installera PUP-filer men kunde inte köra dom, men med dom senaste LV0-nycklarna så bör det vara möjligt att även kunna köra homebrew på OFW 4.X. Man får helt enkelt hålla lite extra koll och hoppas på det bästa

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Det har kommit en del klagomål på att Rogeros CFW brickar.

    Ska bli kul å se i fall ett CFW för alla som är på OFW 4.X kommer släppas. Kakarotos HEN kunde ju installera PUP-filer men kunde inte köra dom, men med dom senaste LV0-nycklarna så bör det vara möjligt att även kunna köra homebrew på OFW 4.X. Man får helt enkelt hålla lite extra koll och hoppas på det bästa
    Ja verkligen. Allt det här är långt över mitt huvud men tyvärr har ju dom senare ps3 modellerna ett annat skydd (LV0.2 eller va fan d va) som försvårar situationen. Men hoppas verkligen dom lyckas knäcka en 4xOFW. Börjar bli svårt o dyrt att få tag på en 3.55 PS3....

  6. #36
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Citat Original inlägg av wmadoss Visa Inlägg
    Japp samma här men är ju bara att hålla inne PSknappen lite längre och sen välja quit game.
    Haha herregud vad dum i huvudet jag känner mig nu...

  7. #37
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Läste på http://www.sankakucomplex.com/2012/1...0-keys-leaked/ något intressant. Någon som läst nånting liknande någon annan stans?

    PS3 piracy fans are rejoicing at the news that the “LV0″ PS3 encryption keys have been leaked, allowing the console to be fully and irreversibly hacked for good.

    The keys will likely allow full custom firmware access, alternative OS support, and the possibility of rolling back the more recent firmware versions, which were formerly all but unhackable.

    The release of the keys will likely also lead to a resumption of widespread PS3 piracy, assuming PS3 hackers can get past the back-biting, squabbling and money-grubbing which seems to have done as much to prevent PS3 piracy as any of of Sony’s lawyers and engineers.

    Some expert analysis:

    The release of the new custom firmware – and the LV0 decryption keys in particular – poses serious issues.

    While Sony will almost certainly change the PSN passphrase once again in the upcoming 4.30 update, the reveal of the LV0 key basically means that any system update released by Sony going forward can be decrypted with little or no effort whatsoever.

    Options Sony has in battling this leak are limited – every PS3 out there needs to be able to decrypt any firmware download package in order for the console to be updated (a 2006 launch PS3 can still update directly to the latest software).

    The release of the LV0 key allows for that to be achieved on PC, with the CoreOS and XMB files then re-encrypted using the existing 3.55 keys in order to be run on hacked consoles.

    So just how did LV0 come to be released at all? The original hackers who first found the master key – calling themselves “The Three Tuskateers” – apparently sat on its discovery for some time.

    However, the information leaked and ended up being the means by which a new Chinese hacking outfit – dubbed “BlueDiskCFW” planned to charge for and release new custom firmware updates.

    To stop these people profiteering from their work, the “Muskateers” released the LV0 key and within 24 hours, a free CFW update was released.

    “You can be sure that if it wouldn’t have been for this leak, this key would never have seen the light of day, only the fear of our work being used by others to make money out of it has forced us to release this now,” a statement from the hacker group says.
    Of course, with the PS3 all but obsolete, the PS4 presumably just on the horizon and the PS3 having enjoyed the status of being probably the most piracy-free platform in gaming history, it seems likely Sony had good cause to declare victory years ago.

  8. #38
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    om nu dessa "nycklarna" har släppts...BORDE det inte gå att göra en cfw som INTE behöver 3.55 för att installeras?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallstrom_74 Visa Inlägg
    om nu dessa "nycklarna" har släppts...BORDE det inte gå att göra en cfw som INTE behöver 3.55 för att installeras?
    Med lite tid så
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    För er som har uppgraderat till Rogero CFW 4.21, jag har gjort det likaså, mitt system brickades inte men av någon anledning funkar inte all homebrew, jag kan inte installera nya paket. Men min system verision säger 3.30, vad bör jag göra? Jag har NOR dump och QA flaggorna fixade och gjorde allt igenom factory service mode. Vågar man installera om? Eller installera KMEAW igen?

  11. #41
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Har jag fattat rätt att det inte är något fat ps3 som blivit brickat utan den är vissa versioner av slim som blivit de?

  12. #42
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av kallstrom_74 Visa Inlägg
    om nu dessa "nycklarna" har släppts...BORDE det inte gå att göra en cfw som INTE behöver 3.55 för att installeras?
    Det går, men man måste få maskinerna som kör 3.56+ att acceptera ett CFW, och det är lite krångligare än vad det låter, men inte omöjligt. Har vi lite tur så kanske vi får se ett CFW för 3.56+ redan innan jul.

  13. #43
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av shreddz Visa Inlägg
    För er som har uppgraderat till Rogero CFW 4.21, jag har gjort det likaså, mitt system brickades inte men av någon anledning funkar inte all homebrew, jag kan inte installera nya paket. Men min system verision säger 3.30, vad bör jag göra? Jag har NOR dump och QA flaggorna fixade och gjorde allt igenom factory service mode. Vågar man installera om? Eller installera KMEAW igen?
    Här har du en lista på homebrews som är kompatibla med CFW 4.21
    http://psx-scene.com/forums/content/...4-21-cfw-2671/

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Ser att det kommit ett nytt nu, Rogero CFW 4.21 V1.09d. Som verkar betydligt säkrare nu från att bricka men vad är egentligen stora fördelen att uppgradera till 4.21 istället för 3.55. Är det för att kunna spela alla spel som krävt upp till 4.21 som dom inte lyckats göra en fix till? Annars är det väl lika bra att hänga kvar på 3.55 och invänta fix

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Vad är nytt?
    By Dave29 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 14:24
  2. Nytt wii
    By zebaot in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 22:10
  3. nytt ps2
    By Red Devil in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 21:58
  4. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-02-11, 15:42
  5. nytt neo 4?
    By mapa in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-02-09, 15:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •