Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Xbox 360 JTAG Homebrew (Must Have) Apps List

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Xbox 360 JTAG Homebrew (Must Have) Apps List

    Tjena! rätt ny på det här med Xbox 360 JTAG och alla möjligheter och funktioner som uppenbaras, men tänkte bara höra med er JTAG gurus och folk som varit med i matchen ett tag, vilka homebrew apps är de absolut bästa och sånt man bara inte får missa ? Någon som kan länka till en sammanfogad lista på bra grejjer :-) ?

    Mvh
    R

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Personligen kör jag XEXMenu för att ladda spelen från hårddisk, men många väljer att använda FSD eftersom den har snyggare interface och kan starta GOD/XBLA från alla platser du vill samt har covers + beskrivning om spelet som hämtas från MS servrar

    Sen är dashlaunch ett absolut måste att ha installerat, 99% av alla som har en JTAG har det installerat redan, oftast vet man inte att man har det just för att dom flesta moddarna vet hur det ska installeras och confas... samt följer det med alla GUI's som skapar nya nands (xeBuild GUI, J-Runner, AutoGG och 360 Multibuilder)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Personligen kör jag XEXMenu för att ladda spelen från hårddisk, men många väljer att använda FSD eftersom den har snyggare interface och kan starta GOD/XBLA från alla platser du vill samt har covers + beskrivning om spelet som hämtas från MS servrar

    Sen är dashlaunch ett absolut måste att ha installerat, 99% av alla som har en JTAG har det installerat redan, oftast vet man inte att man har det just för att dom flesta moddarna vet hur det ska installeras och confas... samt följer det med alla GUI's som skapar nya nands (xeBuild GUI, J-Runner, AutoGG och 360 Multibuilder)
    Fint, jag kikar vidare på http://www.xbins.org/index.php?actio...rchtxt=XBOX360 finns en hel del gott och blandat :-)

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Jag har dashlaunch, xexmenu, fsd (bootas som default), xm360, nxe2god och retroarch som jag lägger in som standard på alla boxar.
    Känns som den är ganska komplett med dem.. nxe2god är ju inget måste direkt men vissa har lite gamla orginalspel på hdd innan rgh.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    det känns som det räcker med fsd faktiskt.. beror väl på hur h4xxor man är

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av quicccaN Visa Inlägg
    det känns som det räcker med fsd faktiskt.. beror väl på hur h4xxor man är
    FSD har nästan uteslutande för att starta spel och överföra via ftp... inte direkt det ända man behöver på JTAG, vill du ha extra material behöver du ha XM360 för att låsa upp det också...

    Vill du har autostart av något eller extra special patchar etc. är Dashlaunch ett måste (det är nästan ett måste i största allmänhet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    FSD har nästan uteslutande för att starta spel och överföra via ftp... inte direkt det ända man behöver på JTAG, vill du ha extra material behöver du ha XM360 för att låsa upp det också...

    Vill du har autostart av något eller extra special patchar etc. är Dashlaunch ett måste (det är nästan ett måste i största allmänhet)
    tog dashlaunch för givet

Liknande diskussioner

  1. PSP homebrew apps (program)
    By Bari in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 11:33
  2. x2 5035 bios på en homebrew xbox.
    By yabbah in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-12, 23:19
  3. Långsam List av Games??
    By zeus@above in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 19:10
  4. HDA//HDL compatibility list #2!
    By coldturkey in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 02:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •