Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: "Nya" dashboarden, omflashning?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    "Nya" dashboarden, omflashning?

    Hej!
    Jo, det är så att jag har flashat min kryssbox när LT+ 3.0 kom och allt har fungerat fint. Nu så brände jag ett spel till min dotter och den frågade om jag ville uppdatera mitt dashboard, lilla tjejen klickade på ja och vips så hade jag en ny dashboard. (Hade den gamla gröna innan). Nu så vill vad jag tror inga XGD3 spel fungera, får upp "disc is not supported" (Obsarvera att det inte är "disc is unreadable). Misstänker jag rätt om det är så illa att jag måste flasha om mitt kryssbox?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Skippydoo Visa Inlägg
    Hej!
    Jo, det är så att jag har flashat min kryssbox när LT+ 3.0 kom och allt har fungerat fint. Nu så brände jag ett spel till min dotter och den frågade om jag ville uppdatera mitt dashboard, lilla tjejen klickade på ja och vips så hade jag en ny dashboard. (Hade den gamla gröna innan). Nu så vill vad jag tror inga XGD3 spel fungera, får upp "disc is not supported" (Obsarvera att det inte är "disc is unreadable). Misstänker jag rätt om det är så illa att jag måste flasha om mitt kryssbox?
    Du flashade troligen om när LT+ 2.0 kom, inte 3.0

    3.0 har stöd för alla dashboard uppdateringar som finns just nu, oavsett dashboard funkar alla spel som finns ute just nu vad jag känner till... (detta gäller även beta dashboard uppdateringarna så en spel uppdatering kan inte orsaka detta )

    Anyways, du behöver med 99% säkerhet flasha om igen ja, till 3.0 som kom runt julen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du flashade troligen om när LT+ 2.0 kom, inte 3.0

    3.0 har stöd för alla dashboard uppdateringar som finns just nu, oavsett dashboard funkar alla spel som finns ute just nu vad jag känner till... (detta gäller även beta dashboard uppdateringarna så en spel uppdatering kan inte orsaka detta )

    Anyways, du behöver med 99% säkerhet flasha om igen ja, till 3.0 som kom runt julen
    Hmm, måste nog vara så :S aja, blir väl in en vända då

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Utöver omflashningen blir det nya skivor också, kolla iso filerna med ABGX360 (senaste versionen) för att få LT+ 3.0 datan till dom också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    En liten fråga bara. Har flashat in lt3.0 för att lira fifa 13 vilket ju är ett xdg3 spel. Hur som helst så har vissa xdg3 spel funkat tidigare med lt2.0 när jag patchat om det med xbox backup creator och därför trodde jag att fifa också skulle funka, men icke. Är det nu jag måste ha en sån där ihas brännare...?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    En liten fråga bara. Har flashat in lt3.0 för att lira fifa 13 vilket ju är ett xdg3 spel. Hur som helst så har vissa xdg3 spel funkat tidigare med lt2.0 när jag patchat om det med xbox backup creator och därför trodde jag att fifa också skulle funka, men icke. Är det nu jag måste ha en sån där ihas brännare...?
    Xbox Backup Creator kan inte patcha på rätt sätt, använd ABGX360 för att få det att funka, anledningen till att det inte funkar med den metod du använt (du har backat tillbaka till LT+ 2.0 istället för att vara smart och uppdatera till 3.0:an som ändå numera är ett krav för att ALLA spel ska funka)

    iHas brännare är väl inte något direkt krav egentligen, det går att bränna XGD3 med gamla brännare också, men vissa spel funkar inte om man använder Truncate och vissa brännare klarar inte Overburn...

    iHas är ett måste om du vill vara så säker som du kan bli på live eftersom du får väldigt bra bränningar med den som är väldigt svåra att upptäcka
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Xbox Backup Creator kan inte patcha på rätt sätt, använd ABGX360 för att få det att funka, anledningen till att det inte funkar med den metod du använt (du har backat tillbaka till LT+ 2.0 istället för att vara smart och uppdatera till 3.0:an som ändå numera är ett krav för att ALLA spel ska funka)

    iHas brännare är väl inte något direkt krav egentligen, det går att bränna XGD3 med gamla brännare också, men vissa spel funkar inte om man använder Truncate och vissa brännare klarar inte Overburn...

    iHas är ett måste om du vill vara så säker som du kan bli på live eftersom du får väldigt bra bränningar med den som är väldigt svåra att upptäcka
    Jag säger ju att jag har flashat till 3.0 Men nu ska jag testa med abgx då.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Jag säger ju att jag har flashat till 3.0 Men nu ska jag testa med abgx då.
    Om du verkligen hade haft LT+ 3.0 hade spelen fortfarande funkat... såvida inte skivorna blivit dåliga eller lasern har svårt att läsa dom... (repor kan orsaka stora problem)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Jag flashade 3.0 idag. Så jodå, jag hade verkligen 3.0 Men hur som helst verkar det funka nu efter jag kört iso filen genom abgx istället för xbox backup creator.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Jag flashade 3.0 idag. Så jodå, jag hade verkligen 3.0 Men hur som helst verkar det funka nu efter jag kört iso filen genom abgx istället för xbox backup creator.
    Dom gamla skivorna funkar inte? tippar på att dom inte har det som LT+ 3.0 vill ha (Topology data) utan dom hade det gamla systemet med AP25 tabeller... det förklarar isåfall varför spelen slutade funka vid uppdatering och varför dom fortfarande inte funkar förrens du gjort nya skivor med rätt data (topology data som ABGX360 patchar in åt dig)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Men tydligen måste jag göra det där mp3-tricket. Vad beror egentligen det på?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Men tydligen måste jag göra det där mp3-tricket. Vad beror egentligen det på?
    MP3 tricket är till för att man ska kunna köra LT+ 2.0 patchade spel med högre dashboard version, har du verkligen LT+ 3.0 funkar BARA LT+ 3.0 patchade spel, och då behövs inget trick...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    MP3 tricket är till för att man ska kunna köra LT+ 2.0 patchade spel med högre dashboard version, har du verkligen LT+ 3.0 funkar BARA LT+ 3.0 patchade spel, och då behövs inget trick...
    Nu känner jag mig ganska lost. Jag vet ju att jag flashade 3.0. Men du säger att jag isf ska kunna spela utan mp3 tricket. Jag kan dessutom spela tillexempel nhl 13 och fifa 12 som jag antar inte är lt3.0 patchade. Dessa har jag ju inte heller kört i abgx och behöver inte heller mp3 tricket för att funka.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Nu känner jag mig ganska lost. Jag vet ju att jag flashade 3.0. Men du säger att jag isf ska kunna spela utan mp3 tricket. Jag kan dessutom spela tillexempel nhl 13 och fifa 12 som jag antar inte är lt3.0 patchade. Dessa har jag ju inte heller kört i abgx och behöver inte heller mp3 tricket för att funka.
    Kolla dom i ABGX360 en gång så ska du se att dom har LT+3.0 patchen redan, vilket isåfall är lite magiskt att du behöver köra special trick för att det ska funka... (antar att du menar Fifa 13 och inte Fifa 12?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kolla dom i ABGX360 en gång så ska du se att dom har LT+3.0 patchen redan, vilket isåfall är lite magiskt att du behöver köra special trick för att det ska funka... (antar att du menar Fifa 13 och inte Fifa 12?)
    Nej jag menade fifa 12. Med andra ord så funkar xdg2 spelen utan mp3 tricket medans alla xdg3 spel kräver att jag kör tricket, känns som jag fortfarande har lt2.0..får flasha en gång till.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Nej jag menade fifa 12. Med andra ord så funkar xdg2 spelen utan mp3 tricket medans alla xdg3 spel kräver att jag kör tricket, känns som jag fortfarande har lt2.0..får flasha en gång till.
    Ja, jo... MP3 tricket är enbart till för XGD3 och AP25 spel... Fifa 12 är inte ett av dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Vad är det för mp3 trick ni pratar om?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Skippydoo Visa Inlägg
    Vad är det för mp3 trick ni pratar om?
    Citat Original inlägg av http://www.xbox360iso.com/showpost.php?p=3916728&postcount=122
    First try the Tittle Update trick -
    http://www.youtube.com/watch?v=kuGbggPu0d8

    The Mp3 trick, is oriented to make your xgd3 games work again from HD - Put a Mp3 on a pendrive or xbox360 hd, let the song play and put the xgd3 game disc and run it. After 3 to 5 minutes you can stop the song.
    It is not 100%, some times you can get some errors during the gameplay...if it happens repeat the procedure.

    All these two tricks you can find them in the tutorial section
    ^ detta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ah, gäller spel ifrån hårddisken. Blev lite orolig när ni pratade om AP25 och LT+ 3.0 :S

Liknande diskussioner

  1. Buggig XboX, "hackar", "din skiva är skadad" osv.
    By Mr_B in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-12-08, 15:50
  2. JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)
    By sebbekingen in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 256
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 18:12
  3. kan nån skriva en guide till hur man bränner med "pioneer 111d" med "Imageburn"
    By shaft in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 01:34
  4. Bokstaven "Å" i subtitles blir "ì" i XBMC - hjälp!
    By n00rfen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-16, 20:25
  5. Flera "Items" i samma "section"? (evox.ini)
    By boxhack in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 13:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •