Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: E3 Flasher

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21

    E3 Flasher

    Hej funderar på att köpa E3 Flasher. har precis beställt ett slim PS3. E3 har jag förstått passar till alla ps3r med NOR chip. om jag vill nedgradera denna slim till 3.41/3.55 och det ej går p.g.a att den inte går att nedgradera så långt ner.

    vad är det som händer då om jag nedgraderar av "misstag"? brickar jag konsolen?

    man kan ju på något sånär räkna ut hur långt ner den kan gå via SerieNr på den. antagligen kommer jag inte ner så långt på konsolen. men har en plan att byta konsol med min kusin som har en äldre slim annars. det eller hoppas på att CFW 4.21 kommer ut och funkar lika bra som cfw3.55. då behövs antagligen inte E3 fast dualboot är väl en frän grej eller ? =)

    tycker verkligen om att modda mjukvara så debug maskin är något jag vill pröva på oxå.

    har funderat på progskeet oxå. men de blir en massa löda. då tänkte jag mest på mina äldre FAT konsoler. tror samtliga är NAND konsoler. har 8st FAT. men ca 3 konsoler som är vid liv.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Du kan köra minvercheck på din slim för att se lägsta firmware du kan nedgradera till. Bara o googla så hittar du den.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    Tack för svar. När man läser psx care nedgraderingslista så tror jag den är lite missvidande. Säg att de släpper 4.21.. då är de väl massor med nor ps3or som går att nedgradera med e3 flasher. De vore bättre att skriva på varje serienr hur långt ner i version de kommer. För visst är alla ps3or nedgraderingsbara. Frågan är väl hur långt ner man kommer..

    Hur som helst. Hoppas jag att de bara är att lägga in en fungerande firmware om man av misstag har tagit fel firmware.Beställer nog snart en e3 flasher. Å byter med kusin hans är förhippningsvis köpt 2010 enligt vad han trodde . Min nya slim ligger på 4.11 med senaste serienr...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Nej alla ps3or är inte nedgraderingsbara. 3-4K modellerna dvs senare är inte det. Vad menar du med "släpper 4.21"? Menar du 4.21 cfw, då behövs ju ingen nedgradering överhuvudtaget.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    Men så här då.. så kanske du begriper mig bättre. Min fat konsol tar jag ner till 2.xx och upp till max 3.55 med teensy idag. NAND konsol. Min nya slim ps3 NOR som möjligen är tillverkad med 4.11 vet inte för den är begagnad.säg att jag kastar in senaste officiella fw från nätet då måste jag kunna backa till minst 4.11 på min slim konsol... du har rätt. Släpps en cfw efter eller lika med 4.11 behövs inte e3 flasher. Men e3 har ju dual boot. Det jag mest oroar mig för är om man kan nedgradera sönder en nor konsol. Har fuckat mina nand 10-tal ggr. Å där gör de inget om man tar en för gamal fw. Man har stor nytta av service läget månfa ggr köpte en brickad konsol som jag skaka liv i med enbart teensy kortet
    Last edited by gump; 2012-10-02 at 15:05.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    Alltså jag menar förutsatt att man går direkt på kretsarna med E3 Lär man kunna backa min nya igen. Tillbaka till 4.11..

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    En gång till, beror på serienumret. Dom nya GÅR INTE att nedgradera överhuvudtaget. inte ens till 4.11

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    Haha! Du behöver inte bli så sur! trodde de inte de gjorde så på (de nya) ps3orna. Visste xbox 360 spärar sina för nedgradering. Vid en ev. Uppgradering.(bränner bort minnesåtkomst i kretsarna) Då är ju min slim helt värdelös. Min kusin är onlinegalen. Får byta med han. Brukar hänga på scene sidorna stundvis. Men är dåligt uppdatetad. Därav ville jag ta n diskution med någon svensk. Tack för hjälpen hörru!

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    Serinr Och sådant är jag medveten om. Förhoppningsvis har kusin en 3.41konsol. Men 3.55 funkar ju lika fint.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Haha, inte sur. Hoppas kusinen har en lägre då.
    Av ren nyfikenhet, varför ha 2st 3.55 maskiner? Jag har oxå 2 men funderar på att sälja en för att köpa en slim för nyare spel, särskilt walking dead spelen på psn lockar....

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    vill ha ett i sovrum och ett i vardagsrum. tanken va att göra en av mina andra CEX2DEX. men gav upp då bdrom kontakten var borta på den konsolen.alla pup filer krävde kontakt med bdrom. så kollade in E3 flasher å köpte en slim. de är igentligen inget krav att köra 3.55.. beror på om de dyker upp någon nyare CFW. de är väl jus de att under 3.55 så finns de ju lite till. t.ex kan man ju köra BD-Marry och jag tror mig har hittat filer för 3.41/3.55 annars måste man ju ner till 3.15 för bdmarry på en slim. vad har du för Serienr på dina feta konsoler. för är faktiskt ute efter en speciell FAT modell. behöver veta de fem första. ett litet expriment att försöka få tillbaka Blueray stöd i mina konsoler.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Ena är CECHL03 80GB och den andra vete fan tyvärr. Klistermärkena finns inte kvar sedan förra ägaren.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    Ey jonnyjaeger, du har fått PM om din PS3a om du inte visste det redan.. jag vet inte ens vad jag själv vill längre. och har inte haft tid att kolla upp din modell. men ptja. svara på PM eller skit i det =)


    Tack för all hjälp annars!

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    jag undrar... medföljer E3 linker när man köper "E3 Flasher Clip Suit".. mitt clip funkade inte bra. fixade en backup på ps3:an. sen bricka jag den vid nedgradering. clipet glappade. fick löda dit E3 linkern som följde med. lyckades få ner den till 3.55 rebug. nu är E3 linkern sönderlödd. hela ps3an kanske gått i graven.

  15. #15
    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    jag undrar... medföljer E3 linker när man köper "E3 Flasher Clip Suit".. mitt clip funkade inte bra. fixade en backup på ps3:an. sen bricka jag den vid nedgradering. clipet glappade. fick löda dit E3 linkern som följde med. lyckades få ner den till 3.55 rebug. nu är E3 linkern sönderlödd. hela ps3an kanske gått i graven.
    Det var ju inte bra det
    Netadministrator för irc.osx86.hu - Playstation 3 Dev - Peak & Poke LV1 Dev - Latest CFW: 4.46 PS3 Super Slim

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    ja lite trist va de. informationen om E3 Flasher Clip Suit pratar ju om båda reservdelana. sen när de står vad som medföljer så är det en sak nämligen "E3 Flasher Clip Suit" vilket i sig låter som att de innehåller båda delarna. men de kan inte va svårt att skriva att den innehåller 1st clip samt 1 st E3 linker. kan beställa reservdelen/arna på psxcare bara om jag vet att ps3an är intakt. ps3an startar men bootar ej upp. beställer riktikga kablar att löda med från elfa nu. trode jag va smart som tog TP kablar att löda med. men dom är både grova och stela. så är det när man ska stressa allt man gör.. när jag switcha över första knappen till flashfun så slocknar alla lampor. ingen aktivitet på de blå ledsen alls oavsett ur switcharna står. kan väl säga att linker kortet ej ska värma för hårt eller använda för stela kablar. lödöronen släpper enklare än på moderkortet. nödlösning finns att löda under E3 linkern. men där släpper dom ännu enklare.

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    lödningen för fast dualboot har även släppt på moderkortet. jag har en lösning jag ska testa har följt lödbanan men de bär iväg åt 2 håll (3 från början men de är över till andra lödpunkten som ska skäras av).. annars vill ja gärna ha tips på en annan lösning/lödpunkt än den som beskrivs som lödpunkt "A" på bilden.

Liknande diskussioner

  1. E3 Flasher / Kompabilitet
    By najtrows in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-21, 22:23
  2. E3 Flasher
    By Mange62 in forum Playstation 3
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 18:31
  3. E3 Flasher i Sverige?
    By freddyc in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 15:47
  4. E3 flasher
    By Hayvosh in forum Playstation 3
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 15:42
  5. Raincoat Flasher
    By hee01dby in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-07-18, 13:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •