Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: hittar inte dvd vid uppstart

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0

hittar inte dvd vid uppstart

Hej!
    jag har ett litet problem med dvdläsaren, när jag startar upp xboxet, lyser det grönt, och när jag kommer till dashboarden står det "open tray"
    spelet som ligger i känns inte av, och om jag trycker eject med kontroller eller fram på xboxet så byts bara texten open, closing.. i dashboarden

Provat starta upp xboxet utan att ha strömkabeln till dvd isatt. = samma resultat.

Vet att sataporten på dvd, är lite skadad(har råkat få med L formade plastbiten från porten på Dvd, satt kvar på sata kabeln när jag drog ut den.
    Har provat att ruka på satakontakten när xboxet är igång och samtidigt tryckt på eject knappen. = samma resultat

Just nu vet jag inte om det är strömen som saknas eller att det är glapp i sataporten/kabeln.

Kan jag se ifall dvdläsaren får ström på något sätt?

Mvh

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    var glapp i satakontakten. När jag tryckte hårt uppepå kontakten så började den läsa skivan!
    funkade 5 minuter sen hängde sig bilden(men får inte 3 röda). Har installerat RROD repair kit II igår. Men verkar fortfarande ha problem. Tror jag prova att ta bort metall brikorna och bara använda de i gummi så att kylningen kommer nämre chipen på moderkortet.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av tuxied Visa Inlägg
    var glapp i satakontakten. När jag tryckte hårt uppepå kontakten så började den läsa skivan!
    funkade 5 minuter sen hängde sig bilden(men får inte 3 röda). Har installerat RROD repair kit II igår. Men verkar fortfarande ha problem. Tror jag prova att ta bort metall brikorna och bara använda de i gummi så att kylningen kommer nämre chipen på moderkortet.
    Har du provat värma maskinen efter du bytt fästena + kylpastan?

Det är INTE bra att byta ut så att det ligger närmare, brickorna är till för att du INTE ska dra åt för hårt... drar du åt för hårt blir det bara pannkaka av allt... kan se om jag hittar tråden jag skapade för ngra år sedan med en maskin jag hittade förut där personen som lagat maskinen tagit till det extrema (moderkortet var böjt och satt mot kylflänsen m.m. (dvs ALLT var paj... beyond repair )

** edit: **

http://forum.psxcare.com/support/sho...-RROD-Fix-FAIL <--- där har du det jag skrev om ovan... det är på tok för hårt, det kan vem som helst förstå
    Last edited by Swizzy; 2012-09-30 at 17:54.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Bootar inte vid uppstart
    By 1surface in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 01:17
  2. Svart skärm vid uppstart (Inte PAL/NTSC felet)
    By miklas in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 22:27
  3. Hittar inte F&G...
    By funkycobra in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 23:42
  4. Hittar inte G:
    By cedergren in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2004-06-10, 15:44
  5. hittar inte
    By extreme in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-01-31, 14:42

Bookmarks