Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: uppdatering av xkey

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Question uppdatering av xkey

    lite bakgrund..
    förra gången jag uppdatera Xbox dashboard så gjorde jag det med en USB-sticka och det fungerade fint..
    sen skulle Xkeyn uppdateras och då krasha minneskortet, men de första upplagorna var fel och ni på PSXcare fixa de så snällt åt mig

    nu tänkte jag lira FIFA13, och då behövs dashen uppdateras så tänkte göra det..
    om jag minns rätt så laddas den ner från xbox-hemsidan och sen bara in på en sticka och sen in i boxen?

    måste jag uppdatera Xkeyn för FIFA13 och resterande nya spel som kommer här i veckorna framöver?
    vad jag fattat de så behövs den uppdateras så den klarar av spel med 2 CD skivor men i dagsläget är detta inget jag behöver..

    NÄR jag väl uppdaterar xkeyn så ska 3(?) filer läggas in på minneskortet...är dessa 3 filer bara att kopiera in eller måste jag fixa ordning något? vet att ena filen så står de något om info om min box men behöver detta ändras eller ska jag hoppa över den filen?
    är ganska grön tyvärr så därför jag frågar dessa dumma frågor :/ och det ber jag om ursäkt för

    nu har jag rabblat på massa och inte direkt gett någon fråga men vill bara få bekräftat, letat runt lite på forumet utan att hitta de jag söker..

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja, du laddar hem dashboard uppdateringen och kör från hårddisken http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar i den här tråden hittar du en liten guide för hur det går till, visserligen är guiden främst till för att lösa problem med uppdateringar, men det är exakt samma metod du använder även om du inte har problem utan bara vill uppdatera från usb

    Angående xk3y, ja du behöver troligen uppdatera den för att dom allra senaste spelen ska funka, det har inget med multi skiv spel att göra, det har att göra med olika skydd och buggfixar...

    För xk3y uppdateringen ska du ha följande på en extern hårddisk eller ett usb minne:

    rootfs
    uImage
    xkey.cfg

    i den sistnämnda (xkey.cfg) vill du troligen dubbelchecka att isomenu är aktivt, så att du kan välja spelen under bild menyn i dashboarden... det ska alltså stå "MENUISO=Y" i den...

    Det som är unikt för din box ska inte beröras vid uppdateringar, det är annars "firmware.bin" eller "dummy.bin" (firmware.bin om du har en "tjockis" eller dummy.bin om du har en äldre slim) nyare slim har fler filer: cpu.txt, dvd.txt, fcrt.bin och en av följande: 1175.txt, 0500.txt eller 0502.txt beroende på vilken modell av läsare du ska ha...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    okok...så hajj på grejjerna är jag inte att jag kan det där sistnämnda men det ska jag inte pilla på så det bör fungera som de ska efter..

    men kan jag använda samma hårddisk som spelen är på, bara att man lägger dessa 3 filer i root?
    eller är de bäst att lägga dem på ett nytt usb å köra in?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av HockeySteffe Visa Inlägg
    okok...så hajj på grejjerna är jag inte att jag kan det där sistnämnda men det ska jag inte pilla på så det bör fungera som de ska efter..

    men kan jag använda samma hårddisk som spelen är på, bara att man lägger dessa 3 filer i root?
    eller är de bäst att lägga dem på ett nytt usb å köra in?
    Du kan lägga dom på den hårddisken ja, du bör när du väl uppdaterat ta bort dom filerna sen, annars tar det längre tid för xk3y'n att ladda hårddisken
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xkey probelm, nya spel kräver systemuppdatering
    By josk0 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2012-09-27, 22:40
  2. PSXCARE's standard konfig för xkey.cfg?
    By thequestion in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 13:41
  3. Orginal XBOX-spel med Xkey, går det? Isf hur?
    By daspunner in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 18:24
  4. Uppdatering av fw?
    By Tre Kronor in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 12:10
  5. Uppdatering
    By Blue_Eyed_Devil in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 19:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •