Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Star Wars kinect på svenska?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18

    Star Wars kinect på svenska?

    Halloj!

    SW kinect ska ju finnas på svenska men default verkar vara på engelska.
    Enligt en annan sida http://loading.se/forum.php?thread_id=109665 så ska man ändra language till svenska och gamertagen till svenska.

    Jag är ny på XBOX fronten, jag hittar language men gamertagen vette tusan.
    Det är förmodligen busenkelt och jag behöver förmodligen gå till optikern imorgon men om någon vänlig själ vill vägleda mig så skickar jag ett dussin rosor på posten.

    Tack o hej!

    Loki

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Loki Visa Inlägg
    Halloj!

    SW kinect ska ju finnas på svenska men default verkar vara på engelska.
    Enligt en annan sida http://loading.se/forum.php?thread_id=109665 så ska man ändra language till svenska och gamertagen till svenska.

    Jag är ny på XBOX fronten, jag hittar language men gamertagen vette tusan.
    Det är förmodligen busenkelt och jag behöver förmodligen gå till optikern imorgon men om någon vänlig själ vill vägleda mig så skickar jag ett dussin rosor på posten.

    Tack o hej!

    Loki
    Ställ in xboxen på att du bor i Sverige så ska den välja svenska som förvalt språk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Det står Location: Sverige

    Men under språk så finns inte svenska med?

    Boxen är ett 4gb kinectpaket med xkey köpt på psxcare. Senaste dash 15574 och xkey 1.26

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Loki Visa Inlägg
    Det står Location: Sverige

    Men under språk så finns inte svenska med?

    Boxen är ett 4gb kinectpaket med xkey köpt på psxcare. Senaste dash 15574 och xkey 1.26
    Om det är så att du ställt in den som Location Sweden samt att du har ställt in språk du vill ha i spelen som standard som Svenska och det fortfarande inte är på svenska i spelet beror det troligen på att just den versionen av spelet du har fått tag på inte innehåller det svenska språket, det brukar generellt vara Nordiska versioner av spelen som innehåller svenska, Europeiska (för större delen av europa) brukar inte alltid innehålla svenska...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Aaaaah så måste det vara såklart! Men man tycker ju fortfarande att själva konsollen påverkas av vilket spel man har i?

    Språkinställningen är väl ändå på konsollen? Eller har jag missuppfattat något nu ?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Loki Visa Inlägg
    Aaaaah så måste det vara såklart! Men man tycker ju fortfarande att själva konsollen påverkas av vilket spel man har i?

    Språkinställningen är väl ändå på konsollen? Eller har jag missuppfattat något nu ?
    Språk inställningarna är främst på boxen ja, vissa spel har att du kan välja språk i en meny precis innan spelet startar också (dvs. när du precis startat spelet strax innan alla menyer börjar laddas)...

    Vad menar du med att konsollen borde påverkas av spelet man har i? om spel skivan du har inte har det språk du ställt in som standard tar den det som spelet själv tycker är standard (oftast engelska om det finns med på skivan, annars språket som flest kommer förstå beroende på vilken region skivan är gjord för, t.ex. japanska för japanska spel...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    typo

    menade givetvis att konsollen INTE borde påverkas av vilket spel som sitter i :P

    Därför som jag tyckte att det var konstigt att det inte fanns Svenska på själva boxen.
    Var köper ni in era boxar riktigt :P Kina? :P

    Jag tänkte på din tidigare kommentar "Om det är så att du ställt in den som Location Sweden samt att du har ställt in språk du vill ha i spelen som standard som Svenska och det fortfarande inte är på svenska i spelet beror det troligen på att just den versionen av spelet du har fått tag på inte innehåller det svenska språket"

    Men på konsollen så ska ju Svenska finnas som språk, help me out Jedi Master

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Loki Visa Inlägg
    typo

    menade givetvis att konsollen INTE borde påverkas av vilket spel som sitter i :P

    Därför som jag tyckte att det var konstigt att det inte fanns Svenska på själva boxen.
    Var köper ni in era boxar riktigt :P Kina? :P

    Jag tänkte på din tidigare kommentar "Om det är så att du ställt in den som Location Sweden samt att du har ställt in språk du vill ha i spelen som standard som Svenska och det fortfarande inte är på svenska i spelet beror det troligen på att just den versionen av spelet du har fått tag på inte innehåller det svenska språket"

    Men på konsollen så ska ju Svenska finnas som språk, help me out Jedi Master
    Nej, det finns inte svenska för själva xboxesn menyer microsoft har snålat lite
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Star Wars konsollen
    By matsosian in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 20:25
  2. Lego Star Wars III The Clone Wars
    By Guitar in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-28, 19:36
  3. Star Wars TFU
    By allexx_ in forum Star Wars serien (xbox)
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 21:42
  4. Star Wars Battlefront.
    By digitalaflaesk in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 17:04
  5. Star Wars spel
    By younso in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-18, 11:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •