Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Blinkar rött/grönt efter en misslyckad ftp?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    90
    Respekt
    21

    Blinkar rött/grönt efter en misslyckad ftp?

    Hallå hallå, jag köpte nyligen en Chippad xbox på *******. Och kunde lira på den samt FTPa utan problem.
    Men en dag så skulle jag föra över en större mängd Roms till boxen och nätverket la av. När jag hade startat om allt igen så fick jag ingen kontakt, startade om Xboxen och då försökte den starta upp 2 gånger och tredje gången så började han bara blinka rött/grönt..

    Spelar ingen roll om man trycker på Eject knappen eller vanliga "power" knappen. Riktigt frustrerande. Har inte öppnat upp boxen själv utan nu går jag bara efter vad som sas i min mailkontakt med säljaren och han skrev följande:
    "Jag glömde skriva i annonsen att chippningen egentligen är en jtagning, då du även kan köra massa emulators typ gba, gbc, snes osv men även linux. jtagningen/chippet heter något i stilen med xcecuter 2"

    Då jag inte har hållit på med denna typ av xbox på flera flera år så har jag totalt tappat den lilla kunskap jag en gång hade.

    Vad behöver jag göra?
    För nordmännens raseri, Bevare oss du milde gud

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Konsollen har någon form av hårdvarufel, kanske hårddisken som pajat? kanske chippet som släppt ngnstans?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    90
    Respekt
    21
    Ja jag är rädd för det. Borde inte vara Chippet då jag inte rört boxen alls, lutar nog emot hårddisken isånafall. Trist som fan
    För nordmännens raseri, Bevare oss du milde gud

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av klasminator Visa Inlägg
    Ja jag är rädd för det. Borde inte vara Chippet då jag inte rört boxen alls, lutar nog emot hårddisken isånafall. Trist som fan
    Nej gammelboxen ger felkoder när det är hårddisken. Det där är troligen problem med chippets montering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    90
    Respekt
    21
    Okej okej, lite skumt att det blev fel efter ett par veckor när den stått still så pass länge, men det kan ju ha hänt vad som helst i frakten å andra sidan.
    Kan lägga till att jag såg att det fanns ett tema ifrån PSXcare installerad på boxen haha, det betyder kanske att det är ni som chippade boxen för ett par år sedan när förra ägaren köpte den.

    Till topic igen, är det bara att öppna upp den och kolla om någon kabel till chippet sitter löst eller? Är det ens värt besväret då jag aldrig har vart speciellt bra på att löda?
    För nordmännens raseri, Bevare oss du milde gud

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan skruva upp den och kolla om kablar hänger i luften, alternativt om chippet sitter löst på pinheadern... men du bör inte ge dig in i att försöka löda om kablarna själv om du inte är säker på vad du gör
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    90
    Respekt
    21
    Jag öppnade upp den, kollade på chippet. Det stod SMART XX på det. Allt verkade vara fastsatt som det skulle. Skruvade ihop den igen och samma problem. Fastnar på röd/grön blinkning efter två "misslyckade försök"
    För nordmännens raseri, Bevare oss du milde gud

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Leta efter anvisningar till chippet. Kan vara att chippet fått för sig att starta från en dålig biosbank. SmartXX har "massor" med biosbanker :-)

    Var för länge sedan så jag kommer inte ihåg hur, men trycker man på rätt knappar i rätt ordning vid uppstart så skall man få upp menyn från själva SmartXX chippet.

    Fungerar inte det så har chippet gått sönder / något med chippets lödningar blivit dåligt.

    Kolla att du verkligen inte får bild på tv:n med någon/ett par siffror i ena hörnet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    90
    Respekt
    21
    Nej tyvärr. Har provat långa tryck både på Power och Eject, provade även det där som stod i andra tråden, först power sen eject. Hittade ingenting om att trycka någonting på handkontrollen heller.

    Riktigt surt då jag inte har en aning vad man ska göra åt det. Och det känns inte värt att lägga ner flera hundra extra på att skicka in den för omchippning heller.

    Det är väl kört antar jag. Jag får tacka så mycket för er hjälp
    För nordmännens raseri, Bevare oss du milde gud

Liknande diskussioner

  1. Blinkar Rött/Grönt ??
    By pilimojen in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-08, 19:49
  2. Blinkar rött, grönt efter installation av SD!
    By deniz7 in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 23:53
  3. Blinkar grönt och rött Men när jag
    By Jompapompa in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-30, 19:02
  4. blinkar rött/grönt
    By Xbox_King in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-30, 13:28
  5. Boxen blinkar grönt 1/2 sek sen blinkar den rött ??
    By Morphem in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 02:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •