Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Misslyckad dashlaunch-installation

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0

Misslyckad dashlaunch-installation

Hej!

efter att ha försökt installera dashlaunch, som låste sig vid installationen, så har XBOXen inte varit sig lik (minst sagt). JAg får "fatal error intercepted" så fort jag försöker starta xboxen och det enda som kan få den att boota igång är xexmenu. Dock så går det inte att köra en enda .xex-fil därifrån då låser sig hela xboxen. Så det går alltså inte att flasha om den heller. Finns det något tips på vad man skulle kunna göra?

Just ja, det går ej heller att komma åt CPU-nyckeln eftersom man aldrig hamnar i commandläget (uppstart med eject)

Tacksam för all hjälp!

/Emil

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av bensinpump Visa Inlägg
    Hej!

efter att ha försökt installera dashlaunch, som låste sig vid installationen, så har XBOXen inte varit sig lik (minst sagt). JAg får "fatal error intercepted" så fort jag försöker starta xboxen och det enda som kan få den att boota igång är xexmenu. Dock så går det inte att köra en enda .xex-fil därifrån då låser sig hela xboxen. Så det går alltså inte att flasha om den heller. Finns det något tips på vad man skulle kunna göra?

Just ja, det går ej heller att komma åt CPU-nyckeln eftersom man aldrig hamnar i commandläget (uppstart med eject)

Tacksam för all hjälp!

/Emil
    Magiskt... det känns som att det blivit mega knas med din nand... av någon anledning... kanske maskinen pajade?

Du kan koppla in dig med hjälp av nand-x eller motsvarande som man gör första gången man ska hacka maskinen för att fixa det... om man har original dump/key
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    Jag får nog helt enkelt lämna in den till er proffs så får ni kolla på den. Jag har någon gammal flashupd.bin fil, går det att få ut cpukey från den kanske, tar med den till er hursomhelst.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av bensinpump Visa Inlägg
    Jag får nog helt enkelt lämna in den till er proffs så får ni kolla på den. Jag har någon gammal flashupd.bin fil, går det att få ut cpukey från den kanske, tar med den till er hursomhelst.
    Vi bör kunna få det att funka med hjälp av den ja...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. hemknapp och backknapp slutat att fungera efter installation av dashlaunch 2.27
    By jakobmiller in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-02-05, 16:15
  2. FSD 1.09 hittar inte spel efter installation av dashlaunch 2.29
    By Darkchild in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 01:16
  3. Installation av dashlaunch för t ex FSD
    By jakobmiller in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 20:02
  4. Misslyckad installation av XenoGC
    By Hoshi in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 17:46
  5. Misslyckad Matrix-installation
    By DisasterMagnet in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-31, 22:15

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner