Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Frågor om chippat wii med softmod

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Frågor om chippat wii med softmod

    Hej
    Jag har ett Wii som är köpt 2008 och chippat 2009. Jag har helt glömt bort vilket chip det är men jag tror att det är Wiikey 2 (serienumret börjar med LEH186 så jag antar att det kanske till och med måste vara Wiikey 2), dessutom är det softmoddat och jag har såklart ingen om vad det är för softmod heller. Jag valde själv att få wiiet chippat, men softmoddningen var det inte jag som gjorde och jag har inte heller satt mig in i vad det är eller hur det funkar. Det enda jag vet är att jag har en mapp på min dator som heter Wii backup, och i den finns det en mapp som heter bootmii. Det finns också något som heter Neogamma ... 7 (tror jag) installerat som jag använder för att spela New Super Mario bros (för annars funkar det inte). Och så har jag homebrew channel installerat, men det har jag aldrig använt.

    Nu till mitt problem, jag vågar helt enkelt inte köpa nya spel längre, och knappt spela de jag har för jag är rädd att mitt wii ska gå sönder eftersom jag har ingen som helst koll på vad som finns i mitt wii (både mjukvara och hårdvara). Jag har inte uppdaterat mitt wii sen 2009, och antar att det är på tiden att jag gör det, men jag vågar som sagt inte göra det eftersom jag inte vet vad som händer om jag gör det. Måste jag uppdatera chippet innan jag uppdaterar wiiet, och hur gör jag med softmodden om jag vill uppdatera wiiet, måste jag uppdatera det också eller kan jag ta bort det?

    Jag ber om ursäkt för ett i allmänhet rörigt inlägg men att någon iaf kan hjälpa mig eller ge mig en knuff i rätt riktning så att jag vet hur jag ska göra.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chippet är det inga problem med. Eventuell uppdatering av chippet kan du göra antingen före eller efter du uppdaterat systemprogramvaran i din wii.

    Softmodden kan ge problem eller åtminstonde försvinna av en systemuppdatering.

    Är du osäker så kan vi lösa allt i butiken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Wii Softmod
    By feifam in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 16:18
  2. Softmod - nu då
    By pompedompe in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 20:24
  3. Fel vid softmod
    By steel88 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 15:27
  4. Softmod
    By freddan_91 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 14:39
  5. Softmod?
    By whad in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 22:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •