Efter installationen av messiah kan jag bara spela PS1 Orginal spel Inget annat inga PS2 spel inga DVD skivor.
Vad kan vara fel?
Efter installationen av messiah kan jag bara spela PS1 Orginal spel Inget annat inga PS2 spel inga DVD skivor.
Vad kan vara fel?
Normalt så fungerar det såhär:
1: Stäng av din PS2 genom att trycka in reset/power i några sekunder.
2: Sätt på din PS2 med ett snabbt tryck på reset/power
Nu fungerar alla PS2 spel, men inte PS1 spel eller DVD-filmer.
3: Tryck snabbt på reset 2ggr
Nu fungerar inte PS2 spel, endast PS1 spel och DVD-filmer
Beter sig inte din PS2 på det sättet så har det antagligen blivit något fel vid monteringen. Är det vi som monterat chipet så har något hänt vid transporten, då vi testar allt efter monteringen.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Glöm inte att få igång klockan! om man inte gör detta så fungerar inte alla spel riktigt
och datum och tid finns ej med i saves på minneskorten...
2:an
Funkar icke! (funkar varken med orginal eller backup)
3:an
Jepp endast PS1 spel funkar då (Ej DVD)
Klockan är OK!
[This message has been edited by Newbi (edited 25 March 2002).]
Då är det bara att gå igenom installationen igen. Är det vi som monterat chipet?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Egen installerat så klart... ;O)
Annars hadde de la funkat eller?
Inget "standard" fel?
Inga tips på va det kan vara?
Vi har inte råkat ut för det problem du beskriver, så jag vet inte exakt vilken lödning som strular.
Du kanske skall söka support där du köpte chipet :-)
Allvarligt talat, kolla alla lödningar, använd multimeter och kontrollera att du har kontakt där det skall vara kontakt...och mät efter kortslutningar mellan alla ben du lött på.
Wow nu funkar det som förut iallfall...
Men mina backuper blir bara SVARTA!
Den läser lite sedan e det bara SVART!!!
Vad kan det var för fel?
Jepp då funkar det helt nu då...
Bara man sätter dit alla kablar rätt så...
Bookmarks