Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: XK3y & Dashboard update problem....

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    XK3y & Dashboard update problem....

    Hej!

    när jag stoppade in fifa13 skivan påbörjades en uppdatering - så klart, suck - och efter det så fick jag ett av det klassiska felmeddelanden: 397F-3CD6-2800-0F00-C000-0034
    Så, med hjälp och stöd av inlägg här i forumet och med det lysande "X360 Update Toolbox" skapade jag ett USB med den dashboard version som jag tydligen behöver (2.0.15574.0).

    Men men.. när jag väl plockat av all krims-krams från XBOXen (HDD, ingen skiva i, kopplat bort XK3y) och stoppar in USB minnet och startar lådan så hänger den sig med precis samma felmeddelande som jag fick med skivan.

    Gör jag nåt galet?
    Har bara en USB port på enheten och där hänger anslutningen till XK3y:n... kan det vara därför det inte funkar?
    Provat med två olika USB minnen. FAT32 bägge.

    Ska säga att detta är första gången jag försökt uppdatera dashen med USB.

    Please help

    TL

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av adangerred Visa Inlägg
    Har bara en USB port på enheten
    Du har 2st till i fronten, men ja... har du xk3y modulen kopplad mellan kommer xboxen inte se minnet, och därmed kommer inte uppdateringen hittas
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Tack Swizzy

    Jag hittade lite skamset de två USB portarna på framsidan och då gick det bättre.
    Fast uppdateringen gnyr över utrymme och att jag kan bli ombedd att "göra plats" genom att radera filer.
    Därefter blir jag presenterad med en tom sida att välja filer att radera från (??). Finns ju inget där... (ska jag koppla in HDD igen eller?)
    Och där stannar det. Kan inte genomföra uppdaterningen.
    Fast XBOXen är inte låst längre och funkar igen. Och när jag kollar dashboard version så [I]verkar[I]den vara uppdaterad nu... skumt.

    Hur som helst, när jag nu åter stoppar in Fifa13 skivan vill han fortfarande uppdatera.

    Vad gör jag? Ska jag låta uppdateringen från DVDn gå på?

    TL

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av adangerred Visa Inlägg
    Tack Swizzy

    Jag hittade lite skamset de två USB portarna på framsidan och då gick det bättre.
    Fast uppdateringen gnyr över utrymme och att jag kan bli ombedd att "göra plats" genom att radera filer.
    Därefter blir jag presenterad med en tom sida att välja filer att radera från (??). Finns ju inget där... (ska jag koppla in HDD igen eller?)
    Och där stannar det. Kan inte genomföra uppdaterningen.
    Fast XBOXen är inte låst längre och funkar igen. Och när jag kollar dashboard version så [I]verkar[I]den vara uppdaterad nu... skumt.

    Hur som helst, när jag nu åter stoppar in Fifa13 skivan vill han fortfarande uppdatera.

    Vad gör jag? Ska jag låta uppdateringen från DVDn gå på?

    TL
    Ja, när du löst uppdaterings problemet sätter du tillbaka hårddisken och kör uppdateringen igen, anledningen till att jag i guiden skrivit att man ska ta bort alla minnesenheter etc. är för att dom kan vara orsaken till problemet också, för att verkligen lösa problemet bör man mao ta bort allt man rimligtvis kan som kan vara en orsak till problemet

    I 80% av fallen beror uppdaterings problemet på att man antingen har en gammal firmware på sin BenQ läsare som vägrar flashas om om man inte startar med trayen halvvägs öppen eller att läsaren helt enkelt inte kan läsa skivan, alternativt att xk3y'n inte har koll på vilken skiva som ska sitta i från början (pretty much samma som att läsaren inte kan läsa skivan längre eftersom xk3y'n låtsas vara dvd spelaren)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Kanon! Jättestort Tack!

    En sista (hoppas jag) fråga:
    "....sätter du tillbaka hårddisken och kör uppdateringen igen" - menar du då uppdateringen med USB stickan eller med DVD-skivan?

    TL

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av adangerred Visa Inlägg
    kanon! Jättestort tack!

    En sista (hoppas jag) fråga:
    "....sätter du tillbaka hårddisken och kör uppdateringen igen" - menar du då uppdateringen med usb stickan eller med dvd-skivan?

    Tl
    usb
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej

    Jag har samma problem med just fifa 13 och uppdatering från usb.
    Uppdaterade från usb med allt frånkopplat till 15574 och blev ombedd att göra plats, men kunde inte välja något. Nu står det dock att min dashboard är den versionen, men fifa vill fortfarande ha en ny uppdatering.

    Hur kör jag uppdateringen igen via usb? Den startar ju ej automatiskt längre när jag startar boxen med usb't ikopplat.

    Tackar

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av doria Visa Inlägg
    Hej

    Jag har samma problem med just fifa 13 och uppdatering från usb.
    Uppdaterade från usb med allt frånkopplat till 15574 och blev ombedd att göra plats, men kunde inte välja något. Nu står det dock att min dashboard är den versionen, men fifa vill fortfarande ha en ny uppdatering.

    Hur kör jag uppdateringen igen via usb? Den startar ju ej automatiskt längre när jag startar boxen med usb't ikopplat.

    Tackar
    Kör med hårddisken eller vad du nu har för minnesmoduler inkopplade igen, då ska den dyka upp igen...

    Annars kan det vara en Title Update eller ngt som vill installeras...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera Dashboard för Xk3y montering.
    By wallen83 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-17, 12:12
  2. Dashboard 14622 och xK3y
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-13, 12:33
  3. september dashboard update
    By tqila in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 21:33
  4. Flashad xbox 360 och update dashboard.
    By jansson22 in forum Spiderchip
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:09
  5. Dashboard update misslyckades
    By gnuttes in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 10:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •