Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Xk3y ge ingen ström från USB dongel till Dosan/ hårddisken??

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    17

    Xk3y ge ingen ström från USB dongel till Dosan/ hårddisken??

    Fick tillbaka min xbox360 fat med Xk3y som ni har monterat och installerat. men har stött på följande problem

    Med att USB dongeln på baksidan, inte ge någon ström till att driva själva dosan eller hårddisken??

    Var tvungen att köpa en USB hub för att ens kunna få igång dosan. Och detta har medfört att USB porten man ska koppla in hårddisken i, för tillfället agera strömkälla istället= hårddisk kan ej kopplas in, utan måste kopplas in i hubben, där hårddisken inte ens hittas av Xk3y:n. Dock hittar dosan kortet i inne i xboxen utan problem på detta sättet,

    så jag undrar hur man ska lösa detta problemet??

    Setup

    1.FAT xbox utan hdmi

    2. Xk3y version R7-2 med en flatkabel mellan XK3Y och den yttre USB-kontakten.

    3. Xk3y version 1.26

    4. Monterade allt med medföljande kablar

    5. Hårddisk WD My Passport Essential 320 GB (( USB försörjd ))
    Last edited by macbang; 2012-10-08 at 23:50.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det låter underligt att du ska behöva driva controller boxen med extern ström enhet (hubb)

    Sitter xk3y dongeln/flatkabel modulen i USB porten som den ska? om den inte gör det är det såklart därför problemet uppstår, annars är det något problem som uppstått inuti den...

    Om du bor i stockholm och inte får det att funka utan externa disken trots att du dubbelcheckat att dongeln eller vad man ska kalla det för sitter i som den ska skulle jag rekomendera att du svänger förbi butiken för felsökning/byta den delen

    Om du inte bor i stockholm och inte heller har vägarna förbi butiken bör du ringa till butiken eller skicka ett e-mail så får vi antingen skicka ut en ny sådan dongel eller att du skickar maskinen till oss för felsökning/reparation av problemet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Efter snack med Micke på telefon löste sig mitt problem= Visste inte att man skulle stoppa in USB dongeln/ kontakten i själva xboxen, utan jag försökte driva xk3y och hårddisk med en strömförsörjd USB hub ( FACEPALM )

    Efter att ha stoppat in USB kontakten i xboxen,fungerade allt kanon, bortsett från att jag måste köra min hårddisk genom controller displayen/ dosan för att Xk3ey:s ska kunna hitta hårddisken.
    Last edited by macbang; 2012-10-10 at 23:59. Anledning: Problem löst

Liknande diskussioner

  1. Hur ser jag att xk3y hittar hårddisken, hur ska startscreen se ut ?
    By corre in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 21:46
  2. Ska hårddisken tillbaks efter montering av XK3Y ?
    By corre in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 16:13
  3. DVD Läsaren får ingen ström!
    By aimbert in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 23:25
  4. Ingen ström efter multi-x installation
    By Kristoffer in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-02, 20:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •