Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Xbox med utbytt dvd och ixtreme

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0

Xbox med utbytt dvd och ixtreme

Tjena!
    Jag har kommit över en gammal Xbox 360 för en billig peng men det verkar som dvd-läsaren är utbytt från den ordinarie (vet inte vilken men gissar en tidig modell) till en Liteon och har läst att det är problem att flasha dessa. Vad har jag för alternativ? (förutom att köpa en annan dvs)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av packman Visa Inlägg
    Tjena!
    Jag har kommit över en gammal Xbox 360 för en billig peng men det verkar som dvd-läsaren är utbytt från den ordinarie (vet inte vilken men gissar en tidig modell) till en Liteon och har läst att det är problem att flasha dessa. Vad har jag för alternativ? (förutom att köpa en annan dvs)
    Det är inga problem att flasha en Liteon, vad är det som får dig att tro att läsaren är utbytt? har maskinen inte hdmi och den varit inne på reparation hos microsoft kan det mycket väl vara så att man i fabriken bytt dvd spelare till en liteon, då ska det vara den du flashar... du kan inte med dom senaste versionerna av iXtreme "spoofa" läsare, dvs. få den att rapportera till konsollen att det är en annan modell än det egentligen är...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Jag har igenom att kolla kontakten kunna se att det är en Xenon (har ingen HDMI) och den har varit inne på service på MS så jag kollade vilken drive den har (kollat kablar mm) och det ska va en liteon. Jag läste på psxcares under flashnings-sektionen detta: "Många 360 fick dvdläsaren utbytt för några år sedan när det inte gick att flasha lite-on. Leta reda på din lite-on om du har den kvar så slipper du köpa en ny när det är dags att uppgradera. " Funderade på om den endast va spoofade eller även utbytta ifrån fabrik.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Problemet vi skriver om är tvärtom, då det inte gick att flasha liteon för några år sedan byttes dessa ut mot t.ex. samsung. I det fallet måste man byta tillbaka till liteon igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Jag såg det nu. Då är det inga problem
    Ursäkta för den missen och tack för hjälpen

Liknande diskussioner

1. flasha Samsung med ixtreme-LT v.1.0 till senaste ixtreme
    By tuxied in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 21:49
  2. Xbox 360 Ixtreme 1.5
    By Greim in forum XBOX 360 - Allmänt