Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Wii U

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Wii U

    Hejsan!

    Letar runt men hittar ingen info om kommande Wii U. Jag kanske är dålig på att använda sökfunktionen? Men Jag är intresserad av vad folk hört och sett. Kommer det vara lika lätt att modda som det gammla Wii? Kommer PSXcare att sälja konsolen å isf färdigmoddad? Ska man vänta tills det dyker upp här eller kan det vara värt att boka ett ex från annan butik?
    Hoppas att det kommer något =)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är ingen som vet hur den kommer gå att modda ännu, det lär ta ett tag innan den går att modda even

    Tips är väl att köpa en hyffsat tidigt och vänta på att hack kommer... ju tidigare maskin man har ju större är chansen att det går att hacka den när hacket väl kommer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det är nog sant. Konsollen verkar onekligen intressant.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12
    Då är min fråga under kommer det att går när den använder sig av blu-ray Skivor

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bingo93 Visa Inlägg
    Då är min fråga under kommer det att går när den använder sig av blu-ray Skivor
    Det som kan vara det är hur spelen kommer upp på nätet då de använder egna skivor vad jag vet. Men går WII U att chippa, så kan man ju ha spelen på en hårddisk och spela! Så det ska bli intressant och se hur det blir!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av WIID Visa Inlägg
    Det som kan vara det är hur spelen kommer upp på nätet då de använder egna skivor vad jag vet. Men går WII U att chippa, så kan man ju ha spelen på en hårddisk och spela! Så det ska bli intressant och se hur det blir!
    Nja, chippen brukar generellt bara göra det möjligt att köra brända kopior, för att köra från hårddisk krävs lite annorlunda mods, nintendo's maskiner brukar inte ha gott om utrymme i sig, vilket gör att det är svårt att få plats med större hårdvara i maskinen, det gör det hela svårare, mjukvaru hack kan användas till att ta över hela systemet eller delar av det som i sin tur leder till att man kan använda inbyggda hårdvaran för att emulera skiv spelaren, eller på annat sätt starta spelen, som på wii t.ex. (föregångaren till Wii U) där har man mjukvaru hack som gör det möjligt att starta spelen direkt från hårddisk, den emulerar inte dvd enheten utan den talar om för wii'n att "skivan" är den där mappen med speldatan... :P
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •