Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Vilken PS3 konsol lämpar sig bäst för Jailbreak/CFW ?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20

Vilken PS3 konsol lämpar sig bäst för Jailbreak/CFW ?

Som rubriken lyder.... Vilken PS3:a lämpar sig bäst/sämst för Jailbreak/CFW??

Jag är ute efter en billig ps3'a som jag kan jailbreaka och lägga in spel på en hdd och starta via multiman!

Är det någon modell som är bättre eller sämre? Phat el Slim, vilken FW kan jag kolla på?
    Ska man satsa på en defekt konsol med YLOD el GLOD? Brukar detta gå att åtgärda om man är lite händig, eller är det lönlöst?
    Defekt blue-ray spelare.... Är det värt att köpa en ps3 med detta och byta ut? Eller behöver jag ens blue-ray spelaren?

Var på väg att köpa en ps3 slim med 250gb hdd inkl 1 handkontroll för 600kr men den hade defekt blue-ray spelare samt FW 4.25 så det kändes inte som ett klockrent alternativ för mig som vill jailbreaka den... Tänker jag rätt??

Är det lönt att kolla på defekta konsoller om man är lite händig och har erfarenhet av lödning osv? Har tidigare chippat min gamla xbox så helt borta är jag inte (tror jag......) Sen tycker jag det kan vara lite kul att mecka också!

Kom gärna med lite input, NI SOM KAN DET HÄR!

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Finns inga billiga konsoller längre som går at jailbreaka eller lägga in cfw på, det tåget har gått och nu får man slanta för att få tag i en med 3.55 eller lägre s krävs för att göra detta. Defekt bluray är ganska lätt att åtgärda om man har lite erfarenhet av a skruva konsoll. Många spel funkar utmärkt direkt från hdd utan att du behöver ha skiva i blurayen så defekt läsare är inge jätteproblem om du hittar en ps3 med trasig.
    Jag har en 3.55 ps3 ute på en känd svensk auktionsida nu om d kan vara intressant...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Men det går väl att lägga in cfw på högre ofw än 3.55? Det är väl tom på gång en cfw för 4.21 läste jag i en annan tråd här på forumet? Eller blir det inte samma sak då?
    Aha, det är du som säljer en på *******? Har redan spanat in den....

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Nix,3.55 är det högsta i dagsläget och den där 4.21 verkar dröja och kanske kommer kräva att man är på 3.55 från början för att installera så då är de kört för nyare konsoller iaf.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Ok :/
    Och att nedgradera en ps3 är inte att tänka på va? Då måste man köpa en jä***a massa grejer? Eller kan man lämna in den någonstans för att göra en nedgradering?

En annan sak, måste man inte ha en nyare fw på enheten för att kunna spela dom nyare spelen? Eller funkar ALLA spel på den gamla 3.5 fw?

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Ja nedgradering verkar bökigt utav helvete,inget jag skulle ge mig på som novis.Skulle oxå vara intresserad o veta om nån utför nedgradering i Sverige, har frågat här på forumet men inget svar. Dom flesta nya spel funkar på 3.55 med hjälp av patcher man laddar ner, endast ett fåtal som inte fått nån patch än men det känns mer som en tidsfråga.

Off topic:Har lagt till en handkontroll nu på auktionen om man använder köp nu

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi utför nedgradering men tar bra betalt för det då det alltid tar tid att få till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 19:01
  2. vilken är bäst
    By simtel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 19:07
  3. Vilken videokonverterare är bäst?
    By ABSiNSANE in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 23:17
  4. Vilken Dvd-brännare är bäst?
    By herrfreebie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-07-24, 00:22