Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Team Xkey Announce "3 key Årets slut Release

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12

    Team Xkey Announce "3 key Årets slut Release

    Många medlemmar i detta forum [PS3HAX] diskuterade ryktet, sedan garyOPA från PS3Crunch postat detta:
    Efter att ha sett diskussionen om detta på olika platser, nådde vi här på PS3Crunch ut till några betrodda sedan länge återförsäljare för att få mer info.

    # 1 - Laget för nu bara släpper en bild om tangenten 3, men hoppas på en "slutet av året" release.
    # 2 - Det är fullt hårdvara gränssnitt, inte någon skit reDRM dongel, det betyder att det kommer att fungera på OFW ingen anledning att vara fast på CFW v3.55.
    # 3 - Det kommer att bli komplett ODD Blu-Ray-emulator, så att även funktionen att rippa dina ursprungliga skivor PS3 spel till din externa hårddisk.
    # 4 - På grund av design, kommer du vara tvungen att öppna din PS3 för att installera det, men jag fått höra Ingen lödning behövs.
    # 5 - Mer info kommer utsläpp senare, men just nu några fler bilder och videoklipp är privata och visats endast till betrodda sedan länge återförsäljare
    3KEY-REAL_zps7a172aaa.jpg3KEY-REAL_zps7a172aaa.jpg





    http://i570.photobucket.com/albums/s...ps7a172aaa.jpg

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12
    Några tech info från modrobert.
    Allmän teknisk info om 3k3y som gäller för xkey också.

    Den 3k3y maskinvaruenhet är en avancerad optisk skivenhet (ODD) emulatorn, inte förlita sig på någon mjukvarubaserade hacka att fungera (när enheten nyckeln är känd).
    Enheten är ansluten till SATA (PATA) buss i PS3, så här, kabeln från PS3 går in tangenten 3, går kabeln till BD-enhet ut från 3k3y, med andra ord 3k3y sitter fysiskt mellan frekvensomriktare och PS3 moderkortet och erbjuder USB 2,0-port för att ansluta hårddisk (ar). Spel som finns på den anslutna hårddisken (s) kan väljas med en liten fjärrkontroll display med knappar (som ses i bilden länkade några inlägg upp att läsa "PS3" i vita bokstäver på displayen).
    För PS3 den här enheten visas som en legit BD-enhet, och svarar på alla ATA-protokollet förfrågningar / kommandon på samma sätt den ursprungliga enheten gör. BD-enhet nyckel som är unik i varje PS3 gör det möjligt för 3k3y att dekryptera / kryptera data på fluga och omdirigera SATA trafik ursprungligen på skivmedia från hårddisken ansluten via USB 2,0 i stället. Ingen ursprungliga Blu-ray måste sättas för drift, kan du använda detta utan skiva i enheten.
    Återigen gör det möjligt att använda något officiellt firmware (XMB) version du vill efter installationen (och nyckel hämtning). Inget behov av programvara hackar gillar CFW eller DEX att göra detta arbete alls. Om det ursprungliga spelet kräver firmware (XMB) 4,25, sedan gå vidare och uppdatera, precis som du skulle göra om systemet var helt original (Virgin).

    Jag hoppas att detta rensar upp eventuella missförstånd vad 3k3y gör, eller vad den behöver.

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    En stor nackdel är ju att man tycks behöva vara på 3.55 CFW för att kunna läsa ur BD-nyckeln, men detta tror man ska kunna gå att lösa i framtiden.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    En stor nackdel är ju att man tycks behöva vara på 3.55 CFW för att kunna läsa ur BD-nyckeln, men detta tror man ska kunna gå att lösa i framtiden.
    Det kommer förmodligen göras en flatkabel -> SATA adapter vid något tillfälle, eller kanske direkt till usb sedan är det bara att man måste lyckas dumpa mjukvaran på läsaren, på samma sätt som på 360...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12
    men detta är bättre än JB tycker jag eftersom den kan man uppdatera som man vill

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bingo93 Visa Inlägg
    men detta är bättre än JB tycker jag eftersom den kan man uppdatera som man vill
    Var inte så säker på det, sony är mycket snabbare på att täppa igen hål än vad Microsoft är, och att kunna använda en blu-ray emulator mellan blu-ray läsaren och moderkortet är att anses vara ett hål vem vet, kanske sony gör som microsoft tvingar fram en uppdatering av blu-ray? (även om microsoft gjorde det av en annan anledning och innan xk3y'n släpptes)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12
    Som jag har uppfattat så måste man först köra på 3.55 läser ur blu-ray key sen eftersom som slim är liten som måste man tar bort spelaren för chipet ska få plats sen efter man är klar så kan man ha update från psn som är tvungen att använda sig tro att den ska vara live säker för beta chipet är ute men är 70% stabil

  8. #8
    Sony har mer nycklar än vad microsoft har i xbox 360 i stort sätt så är det 2 nycklar medans det är dussin tal i playstation 3
    Netadministrator för irc.osx86.hu - Playstation 3 Dev - Peak & Poke LV1 Dev - Latest CFW: 4.46 PS3 Super Slim

Liknande diskussioner

  1. uppdatering av xkey
    By HockeySteffe in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-06, 16:21
  2. Årets spel?
    By oscqr in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 19:12
  3. dvd-läsaren slut slut?
    By Red_fox in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 12:02
  4. xmc tappar "minnet" när den stängts av automatiskt efter filmen slut
    By bitniver in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-24, 18:48
  5. xmc tappar "minnet" när den stängts av automatiskt efter filmen slut
    By bitniver in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-24, 18:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •