Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: PAL Wii 4.2e softmod -> 4.3e upgrade....

  1. #1

    Question PAL Wii 4.2e softmod -> 4.3e upgrade....

    Hej
    Jag fick ett helt orört wii med system 4.2e för en vecka sedan. Har sedan dess läst på och softmoddat apparaten.
    Allt fungerar fint, men jag blir tillfrågad om jag vill uppdatera till 4.3e när jag spelar vissa av de orginalspel. Dessutom vill jag installera och köra den senaste versionen av WiiMC ( http://wiibrew.org/wiki/WiiMC ) som kräver att jag använde System 4.3. Så nu har jag lite frågor.

    1. Är det farligt att installera 4.3e uppdateringen från nintendo på mitt softmoddade 4.2e Wii? (jag kunde inte installera BootMii som Boot2 utan fick installera det som iOS.)
    2. Bör jag (på något sätt) 'avinstallera' min softmodd innan jag uppgraderar till 4.3e?
    3. Det verkar på guiden jag tänkte följa ( https://sites.google.com/site/comple...uide/4-3-guide ) som att man inte längre behöver använda indiana jones speltricket för att softmodda en konsol med system 4.3e, istället kan man köra helt enkelt bara köra igång HackMii installern med hjälp av LetterBomb från denna sida: http://please.hackmii.com/. Är den någon som kan verifiera att man inte behöver något speciellt spel?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Huruvida det är farligt att uppdatera eller ej kan ingen svara på utan att veta VAD du har installerat, det finns mängder av guider som alla säger olika, vilken har du följt? vilka IOS har du installerat? vilka mods har du installerat utöver HBC och Bootmii?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3

    installationsdetaljer....

    Guiden som jag använde för att softmodda enheten var https://sites.google.com/site/comple...ide/the-basics.

    Jag gick även vidare och installerade lite extra saker förutom endast homebrew. Detta är vad jag installerat:

    1. använde bannerbomb exploiten för att ladda hackmii installer.
    2. installerade HomeBrew channel
    3. installerade BootMii (som IOS då boot2 inte gick att modda på mitt Wii)
    4. sedan installerade jag iOS236 enligt https://sites.google.com/site/comple...guide/advanced
    5. installerade cIOS enligt https://sites.google.com/site/comple...s/installation
    6. till sist installerade jag USB Loader GX m.h.a. deras "easy installer" https://sites.google.com/site/comple...unchers/usb/gx

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ok, ladda hem senaste Hackmii installern och installera senaste HBC och Bootmii (bootmii bör redan vara senaste, men just in case)

    Uppdatera via nätet till 4.3

    Installera om CIOS etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Eftersom jag gjorde hela softmodden för en vecka sedan så borde ju både HBC och bootmii vara absolut latest and greatest.

    Om jag startar HBC och tittar i övre vänstra hörnet så står det att det är version 1.1.0 och IOS61 c21.29.

    BootMii listar följande info:
    BootMii v1.4
    Stub v
    Mini v0.4

    Så det borde ju betyda att det bara är att uppdatera och se glad ut....
    eller?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jjabba Visa Inlägg
    Eftersom jag gjorde hela softmodden för en vecka sedan så borde ju både HBC och bootmii vara absolut latest and greatest.

    Om jag startar HBC och tittar i övre vänstra hörnet så står det att det är version 1.1.0 och IOS61 c21.29.

    BootMii listar följande info:
    BootMii v1.4
    Stub v
    Mini v0.4

    Så det borde ju betyda att det bara är att uppdatera och se glad ut....
    eller?
    Yes, du behöver inte uppdatera HBC/Bootmii
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7

    Arrow Nu kör vi...

    Nu uppdaterar Wii:t.... spännande.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av jjabba Visa Inlägg
    Hej
    Jag fick ett helt orört wii med system 4.2e för en vecka sedan. Har sedan dess läst på och softmoddat apparaten.
    Allt fungerar fint, men jag blir tillfrågad om jag vill uppdatera till 4.3e när jag spelar vissa av de orginalspel. Dessutom vill jag installera och köra den senaste versionen av WiiMC ( http://wiibrew.org/wiki/WiiMC ) som kräver att jag använde System 4.3. Så nu har jag lite frågor.
    HAHA.... Vart har du fått att WiiMC kräver system meny 4.3? Det WiiMC kräver är att IOS58 är installerat och att HBC är installerat med IOS58.
    Du saknar en annan mycket viktig komponent/program, nämligen PriiLoader som bla stoppar alla uppdateringar från Nintendo från både DVD och nätet
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  9. #9
    Citat Original inlägg av riger Visa Inlägg
    HAHA.... Vart har du fått att WiiMC kräver system meny 4.3? Det WiiMC kräver är att IOS58 är installerat och att HBC är installerat med IOS58.
    Du saknar en annan mycket viktig komponent/program, nämligen PriiLoader som bla stoppar alla uppdateringar från Nintendo från både DVD och nätet
    Om man märker ord så har du rätt. man behöver inte system 4.3x utan endast IOS58. Det står såhär i WiiMCs installationsanvisningar:
    Prerequisites
    You must have IOS58 to use this channel. Either upgrade to System Menu 4.3, or use the IOS58 Installer.
    You must have Homebrew Channel 1.0.8+ running on IOS58 to run the installer. If HBC is not using IOS58, reinstall it.
    This channel tries load apps/wiimc/boot.dol from SD or USB. You must have WiiMC installed in one of these locations.
    Uppgraderingen till 4.3e fungerade dock utmärkt så nu behöver jag inte bekymra mig om vare sig andra sätt att uppgradera till IOS58 eller PriiLoader hacks.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jjabba Visa Inlägg
    Om man märker ord så har du rätt. man behöver inte system 4.3x utan endast IOS58. Det står såhär i WiiMCs installationsanvisningar:


    Uppgraderingen till 4.3e fungerade dock utmärkt så nu behöver jag inte bekymra mig om vare sig andra sätt att uppgradera till IOS58 eller PriiLoader hacks.
    Du vill ha priiloader i vilket fall som, det kan komma grejer imorrn som orsakar problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Upgrade-fråga
    By daydreamer in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 14:28
  2. upgrade
    By zedlebak in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 18:22
  3. DMS3 2.0 Upgrade
    By CompuTerror in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-03, 19:17
  4. ta bort upgrade
    By Juto in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-11, 11:16
  5. DMS3 upgrade
    By Oswald in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 14:11

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •